Svea Bank osti fintech-yritys AREXin Suomen liiketoiminnot

Svea Bank on ostanut AREXin liiketoiminnot Suomessa. Kaupan myötä Svea vahvistaa entisestään asemaansa yritysrahoittajana, kun AREXin nykyiset asiakkaat sekä kumppanuudet taloushallinnon ja taloushallinto-ohjelmistojen aloilta siirtyvät Svealle.

Svea muokkaa yritysrahoituksen pelikenttää Suomessa ostettuaan fintech-yritys AREXin Suomen liiketoiminnot. Svealle kyseessä on luonteva askel vahvistaa omaa liiketoimintaansa ja samalla tarjota AREXin kumppaneille ja asiakkaille helppo väylä aiempaa laajemman palveluvalikoiman pariin.

”Svea on vuosien saatossa kasvanut paljon myös liiketoimintakauppojen myötä, siksi AREXin liiketoimintojen hankkiminen Suomessa oli meille hyvä ja luonnollinen ratkaisu. Lisäksi kauppa on meille svealaisille mieluisa siksikin, että toimintamme keskiössä on auttaa kumppaneita ja asiakkaita menestymään – AREXin kumppaneille ja asiakkaille laajemman palvelukirjon tarjoaminen on juuri sitä”, sanoo Svean maajohtaja Pasi Väre.

Myös AREXille kauppa tuo uusia mahdollisuuksia, kun yritys voi nyt täysin keskittyä sulautettujen rahoitusjärjestelmien kehittämiseen, joka on aina ollut AREXin kovinta ydinosaamista ja jonka varaan AREXin kasvu on alusta pitäen nojannut.

”Suomen liiketoiminnan myyminen tukee strategiaamme keskittyä kehittämään ja kaupallistamaan sulautetun rahoituksen ratkaisuamme, jolle on valtavasti kysyntää Isossa-Britanniassa ja muualla Euroopassa, kun sulautetut yritysrahoitusratkaisut tulevat osaksi yhä useampia yrityksille tarjottavia ohjelmistoja ja palveluita”, sanoo AREXin toimitusjohtaja Airto Vienola.

Svean tapaan myös AREX on tyytyväinen molemminpuolisen liiketoiminnallisen hyödyn lisäksi AREXin asiakkaiden ja kumppanuuksien palvelun ja yritysrahoitusratkaisujen jatkuvuudesta.

”Kaupan toteutumisen kannalta AREXin tiimille oli erittäin tärkeää, että löydämme parhaan mahdollisen yritysrahoittajan huolehtimaan jatkossa AREXin asiakkaista ja kumppanuuksista Suomessa. Svea vakuutti meidät asiakas- ja kumppanilähtöisellä asenteellaan”, sanoo Perttu Jalkanen, yksi AREXin perustajista.

Lisätietoja:

Pasi Väre, maajohtaja, Svea Bank, pasi.vare@svea.fi, 040 550 0988

Tapani Miikkulainen, maajohtaja, AREX Markets, tapani.miikkulainen@arex.io, 040 563 1879

Svea Bank on yksi pohjoismaiden merkittävimmistä rahoituksen tarjoajista ja vakaa kumppani, joka on perustettu 1981. Nykyisin Svealla työskentelee yhteensä noin 2000 henkeä, 20 Euroopan maassa. Suomessa Svea on toiminut jo 20 vuotta, tarjoten yrityksille laajan kirjon rahoitus- ja maksupalveluita, sekä hallinnoinnin ja perinnän ratkaisuja. Lisäksi Svea tarjoaa kuluttajille muun muassa luottoja ja asuntolainoja, sekä talletustilejä ja osamaksurahoituspalveluita.

AREX Markets on fintech-yritys, joka tarjoaa sulautettuja rahoitusratkaisuja. AREXin ratkaisut mahdollistavat muiden yritysten kuten neopankkien ja ohjelmistoyritysten tarjota pk-yrityksille valikoiman rahoituspalveluita. AREX helpottaa pk-yritysten rahoituksen saantia ja alentaa rahoituskustannuksia dataa ja teknologiaa hyväksi käyttämällä. AREX perustettiin vuonna 2014 ja sillä on toimintaa Barcelonassa, Helsingissä ja Lontoossa.