Ismo Salminen on Vuoden kouluttaja 2023

Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) koulutuksen kehityksestä vastaava johtaja, varatuomari Ismo Salminen on valittu Vuoden kouluttajaksi. Valinnan teki kauppakamarien valtakunnallinen koulutuspooli.

”Kauppakamariverkostossa on erittäin laaja koulutustarjonta ja ammattitaitoisia kouluttajia, joten valinta ei ollut helppo. Ismo Salmisen valintaa puolisivat hänen pitkä kokemus HHJ-kurssien suunnittelusta, kehittämisestä ja kouluttajana toimimisesta” toteaa Koulutuspoolia kaksi vuotta johtanut Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin toimitusjohtaja Marja Heinimäki.

Ismo Salminen on työskennellyt yli 30 vuoden ajan pk-yritysten johto- ja kehittämistehtävissä muun muassa toimitusjohtajana sekä hallinto- ja talousjohtajana. Vuodesta 2005 alkaen Salminen on toiminut hallituksen jäsenenä tai puheenjohtajana 17 pk-yrityksessä. Lisäksi hän on ollut hallituksen sihteeri ja lainopillinen neuvonantaja kahdeksassa yrityksessä vuodesta 2001 alkaen.

Vuonna 2019 Ismo Salminen aloitti Tampereen kauppakamarissa HHJ-koulutusten kehityksestä vastaavana johtajana. Tässä tehtävässä hän on yhtenäistänyt HHJ-koulutuksia valtakunnallisesti ja toiminut aktiivisesti HHJ-kouluttajapankin ja -perehdytysten puolesta. Lisäksi hänellä on keskeinen rooli HHJ-kokonaisuuden uusimman koulutuksen, korkean tason HHJ Pro -ohjelman rakentajana ja ohjelmajohtajana.

Hallituksen työmarkkinauudistuksilla positiivinen sykäys yritysten investointihalukkuudelle – talousalueellamme lähes 50 prosenttia aikoo lisätä investointeja16.5.2024 12:45:30 EEST | Tiedote

Kyselyyn vastanneista Riihimäen-Hyvinkään kauppakamarin jäsenyrityksistä lähes 50 prosenttia kertoo, että hallituksen työmarkkinauudistukset lisäävät niiden investointihalukkuutta joko merkittävästi tai jonkin verran. Noin 40 prosenttia vastanneista yrityksistä arvelee, ettei uudistuksilla ole vaikutusta ja 9,1 prosenttia arvelee uudistusten vaikutusten vähentävän investointihalukkuutta. Vastaavasti valtakunnallisen kauppakamarien valtakunnalliseen kyselyyn vastanneista yrityksistä lähes 40 prosenttia kertoo työmarkkinauudistusten lisäävän investointihalukkuutta, noin puolet arvelee, ettei uudistuksilla ole vaikutusta ja vain 5,7 prosenttia arvelee uudistusten vaikutusten vähentävän investointihalukkuutta. Työmarkkinauudistuksilla tarkoitetaan paikallisen sopimisen edistämistä, poliittisten lakkojen rajoittamista, ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastusta ja sosiaaliturvan kannustinloukkujen purkamista. ”Kun 40 prosenttia valtakunnallisista kyselyyn vastanneista yrityksistä kokee u