Alko Oy

MUISTUTUSKUTSU MEDIATILAISUUTEEN: Poimintoja kiinnostavimmista trendeistä vuonna 2023. Alkon trendikoosteen julkaisu 1.2. klo 9.00.

Jaa
Mistä juomatrendeistä ja muista alaa liippaavista ilmiöistä puhutaan vuonna 2023? Tervetuloa Alkon virtuaaliseen mediatilaisuuteen keskiviikkona 1.2. klo 9.00.

Tervetuloa virtuaaliseen mediatilaisuuteen, teemana kiinnostavimmat juomatrendit ja muut alaa liippaavat ilmiöt vuonna 2023! 

Aika: Keskiviikko 1.2. klo 9–9.40

Paikka: Virtuaalinen livelähetys. Tilaisuuden osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille tiistaina 31.1. sähköpostitse

Ilmoittautuminen: Ilmoittauduthan mediatilaisuuteen viimeistään maanantaina 30.1. oheisen linkin kautta: Ilmoittautumislinkki

Voit jakaa kutsua eteenpäin myös omalle ruoka- ja juoma-alan verkostollesi.

Ohjelma

Mielenkiintoisimmat trendit aamussa esittelevät Alkon valikoima- ja hankintajohtaja Anu Koskinen sekä tuoteviestintäpäällikkö Anri Lindström.

Aamussa puhutaan niin trendaavista juomista, juomien satokausiajattelusta, vastuullisemmista valinnoista ja hyvinvoinnista kuin siitä, mitä juomien pakkausmaailmassa tapahtuu.

Tilaisuuden jälkeen sinulla on mahdollisuus haastatella niin Anua kuin Anria. Voit varata haastatteluajan jo etukäteen sähköpostitse osoitteesta viestinta@alko.fi

Osoitelähde

STT:n osoiterekisteri, Meltwaterin osoiterekisteri sekä Alkon oma mediapruuviosoiterekisteri ja muut julkiset tietolähteet.

Alkon tietosuojakäytänteet ovat kuvattu osoitteessa www.alko.fi/rekisteriselosteet

Yhteyshenkilöt

Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote

Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.

Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote

Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye