Köpcentret med det bästa ryktet finns återigen i Reso

Luottamus & Maine är en årlig undersökning som mäter allmänhetens åsikter om köpcentrens rykte. År 2022 inkluderade undersökningen de 12 största köpcentren i Finland sett till handelsyta och försäljning. Undersökningen besvarades av 2 049 finländare genom en elektronisk enkät i oktober och november. Målgruppen var finländare i åldern 15–65 år. Undersökningen genomfördes av T-Media, ett fristående undersökningsföretag.
– Våra undersökningar visar att ryktet spelar en stor roll för köpcentren och deras popularitet. Det är praktiskt taget omöjligt för ett köpcenter att fungera utan att ha kundernas förtroende, som de visar genom att välja att handla där. Därför är det viktigt att förstå vilka förväntningar människor har på köpcentret och sedan kunna tillgodose dessa förväntningar, berättar Elisa Runsas, specialist på datadrivet ledarskap på T-Media.
Mylly valdes nu till Finlands mest välrenommerade köpcenter för tredje året i rad. Myllys betyg i undersökningen blev 3,67 – det högsta för något köpcenter under de tre senaste åren. Särskilt goda resultat fick Mylly när det gäller butiksutbud, enkelhet och säkerhet.
– Vi på Mylly är otroligt stolta och smickrade över att finländarna för tredje året i rad valt oss som köpcentret med det bästa ryktet i Finland. Resultatet var en positiv överraskning, för vi var beredda på tuff konkurrens och visste att andra köpcenter satsat på förbättringar. Hela branschen utvecklades mycket positivt, säger .
– Myllys rykte ligger nu stabilt på en bättre nivå än någonsin tidigare. Förbättringen är särskilt imponerande med tanke på att ryktesutvecklingen för organisationer i stort uppvisade en sjunkande trend under 2022. Mylly har med andra ord lyckats möta besökarnas förväntningar bättre än genomsnittet. Det är resultatet av ett långsiktigt ryktesarbete som Mylly inriktat på många olika intressentgrupper, summerar Runsas.
1 200 tårtor som tack
För att mäta ett företags rykte undersöker Luottamus & Maine åtta aspekter: innovationer, förvaltning, ekonomi, ledning, interaktion, produkter och tjänster, arbetsplats och företagsansvar. Mylly vill rikta ett särskilt tack till alla butiker, för de spelar en stor roll i att skapa en positiv bild av köpcentret.
– Det är viktigt för oss att alla våra butiker och partner känner sig delaktiga i Myllys framgångar, rykte och kundupplevelse. Årets fantastiska resultat kommer garanterat att sporra hela gemenskapen på Mylly till att utvecklas och bli ännu bättre. Som ett litet tack kommer vi personligen att dela ut 1 200 Runebergstårtor till butikerna.
Konsumenternas förtroende och positiva inställning till köpcentret avspeglades även i försäljningssiffrorna, som i fjol var Myllys högsta någonsin med hela 244 miljoner euro.
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder

Om
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har drygt fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Rekryteringsnyheter: Köpcentrum Myllys lurviga nya varumärkesambassadör har börjat sitt jobb – tar sina första steg ut i offentligheten som en del av Masked Singer-teamet redan denna lördag3.9.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly har anlitat en ny varumärkesambassadör, Myllykkä, som ansvarar för att överraska köpcentrumets besökare och hyresgäster med sina vidunderliga upptåg.
Rekrytointiuutisia: Kauppakeskus Myllyn karvainen brändilähettiläs aloitti työnsä – Ensiaskeleet julkisuudessa osana Masked Singer -tiimiä jo lauantaina3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Mylly on palkannut uuden brändilähettilään, Myllykän, jonka vastuulla on kauppakeskuksen kävijöiden ja vuokralaisten yllättäminen ihmeellisillä tempauksilla.
Kauppakeskus Myllyssä historian suurimmat kävijämäärät kevään ja kesän aikana – ”Heinäkuu alkaa jo lähestyä joulun vilskettä”14.8.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn kevät ja kesä ovat olleet ennätyksellisen vilkkaat, ja huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuussa Myllyssä yllettiinkin uusiin kuukausiennätyksiin. Toukokuussa kävijämäärä nousi jopa 12 prosenttia, ja kävijöitä oli ensimmäistä kertaa yli puoli miljoonaa. Koko tammi-heinäkuun kävijämäärä kasvoi neljä prosenttia 3,3 miljoonaan kävijään. Myös uusia liikkeitä on avautunut, kun paikalliset kivijalkaliikkeet ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Myllyyn.
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
Kauppakeskus Myllyn kesä kiinnostaa matkailijoita15.5.2025 08:50:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllyssä aina vilkasta aikaa, ja lähialueille ja tapahtumiin tulevat matkailijat näkyvät myös Myllyn kävijöissä. Tänäkin kesänä joka toinen sunnuntai on parkkialueella kaikille avoin ulkokirppis.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum