DNA Oyj

DNA ja Plan International Suomi jatkavat yhteistyötä – tavoitteena parantaa erityisesti tyttöjen digiosaamista

Jaa
DNA ja Plan International Suomi tarjoavat jälleen vuonna 2023 Suomeen muuttaneille nuorille mahdollisuutta tutustua ICT-alaan työpaikkana. Tänä vuonna yhteistyössä keskitytään etenkin tyttöjen innostukseen lähteä opiskelemaan ICT-alaa.
DNA:n toimitusjohtaja Jussi Tolvanen kertoo työstään nuorille.
DNA:n toimitusjohtaja Jussi Tolvanen kertoo työstään nuorille.

Hankkeen tarkoituksena kuroa digikuilua kiinni

Suomeen muuttaneet nuoret voivat olla taustansa takia vaarassa jäädä syrjään digitalisoitumisen tuomista hyödyistä ja sen tuomista työmahdollisuuksista. Tiedon ja esikuvien puute voi vaikuttaa siihen, että erityisesti tyttöjen on vaikeampi ajatella ICT-alaa omaksi tulevaisuuden alakseen.

”Hankkeen avulla pyrimme ehkäisemään segregaatiota ja lisäämään monimuotoisuutta, sillä digimaailman tulisi olla reilusti kaikkien saatavilla. Erilaisten osaajien kädenjälki tulisi näkyä myös sen rakentamisessa, jotta voimme myös tuottaa hyödyllisiä palveluita kaikille”, kertoo DNA:n yritysvastuupäällikkö Tuuli Nummelin.

Hankkeen aikana 16–25-vuotiaat nuoret tutustuvat DNA:han, ja heille tarjotaan uusia näkemyksiä digialaan. DNA:laiset kuvaavat kertovat muun muassa työpoluistaan, sekä tarjoavat ajankohtaista tietoa alan uusista tuulista nuorille kannustaen nuoria tavoittelemaan omia unelmiaan. Yhteisissä tapaamisissa myös DNA:n työntekijöillä on mahdollisuus oppia uutta nuorten kokemusmaailmasta.

Yhteistyö jatkuu toista vuotta

Plan on DNA:lle erinomainen kumppani monimuotoisuusyhteistyöhön, sillä järjestöllä on kokemusta yhteistyöstä kohderyhmän kanssa jo yli kymmenen vuoden ajalta. Yhteistyö on myös hieno jatko jo viime vuonna alkaneeseen hankkeeseen. Viime vuonna 134 nuorta pääsi tutustumaan ICT-alaan.

”Olemme tehneet yhteistyötä lukuisten työnantajien kanssa vuosien varrella, ja olemme ilolla seuranneet, miten hienoja oivalluksia yhteistyö nuorten kanssa on saanut aikaan. Odotamme kiinnostuksella, miten saamme yhdessä DNA:n kanssa innostettua uusia nuoria kiinnostumaan digimaailmasta”, Plan International Suomen suunnittelija Susanna Salmijärvi kertoo.

Lisätietoja medialle:
Tuuli Nummelin, DNA:n vastuullisuuspäällikkö, puh. 044 044 6000, tuuli.nummelin@dna.fi 
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi 

Plan International on lastenoikeus- ja humanitaarinen järjestö, joka parantaa heikoimmassa asemassa olevien lasten, erityisesti tyttöjen, elämää. Plan tavoittelee oikeudenmukaista maailmaa, jossa kaikkien lasten oikeudet toteutuvat. Poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton Plan perustettiin vuonna 1937. Suomessa toiminta alkoi vuonna 1998. Kansainvälinen Plan työskentelee yli 80 maassa.

Avainsanat

Kuvat

DNA:n toimitusjohtaja Jussi Tolvanen kertoo työstään nuorille.
DNA:n toimitusjohtaja Jussi Tolvanen kertoo työstään nuorille.
Lataa
DNA:n yritysvastuupäällikkö Tuuli Nummelin
DNA:n yritysvastuupäällikkö Tuuli Nummelin
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 997 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Raportti: DNA:n asiakkaat käyttävät edelleen eniten mobiilidataa Euroopassa – datamäärät pysyneet vahvassa kasvussa18.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n asiakkaat käyttivät alkuvuonna eniten liittymäkohtaista mobiilidataa Euroopassa ja olivat myös koko maailman kärkijoukoissa, kertoo tutkimusyhtiö Tefficientin tuore raportti*. Vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla DNA:n asiakkaat käyttivät keskimäärin 58,9 gigatavua mobiilidataa kuukaudessa, mikä oikeuttaa myös maailmanlaajuisesti vertailun pronssisijaan.

Report: DNA’s customers continue to lead Europe in mobile data usage – data volumes have continued to grow strongly18.9.2025 09:00:00 EEST | Press release

According to the latest report* by research company Tefficient, DNA’s customers used the most mobile data per subscription in Europe during the first half of 2025, ranking among the top globally as well. From January to June 2025, DNA customers used an average of 58.9 gigabytes of mobile data per month per subscription, earning DNA the third place worldwide in the comparison.

Äänenlaatu on kuvan kokoa tärkeämpää katselukokemuksessa – DNA viihdeboksiin saatavilla nyt takakaiuttimet15.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat siirtyneet yhä vahvemmin kohti monipuolista ja elämyksellistä kotiviihteen käyttöä. Suoratoistopalvelut ovat vakiinnuttaneet paikkansa arjessa, ja sen myötä äänentoistoon panostamisesta kotona on tullut merkittävä trendi. Ääni on noussut jopa kuvan kokoa tärkeämmäksi ominaisuudeksi katselussa. DNA tuo myyntiin 15.9.2025 Dolby Atmos -tilaääntä toistavaan viihdeboksiin uutuutena omat takakaiuttimet ensimmäisenä Pohjoismaissa. Innovaatiolla vastataan kuluttajien kasvavaan kysyntään helposta ja vaivattomasta tavasta kohentaa kotiviihteen laatua ilman monimutkaista asennusta.

Audio quality surpasses screen size in viewing experience – Rear speakers now available for DNA Entertainment Box15.9.2025 08:15:00 EEST | Press release

Finns are increasingly embracing diverse and immersive home entertainment experiences. Streaming services have become a staple of everyday life, and as a result, investing in home audio systems has emerged as a significant trend. Sound quality has now overtaken screen size as the most important feature in viewing experiences. On 15 September 2025, DNA will be the first in the Nordics to launch dedicated rear speakers for its Dolby Atmos-enabled Entertainment Box. This innovation responds to growing consumer demand for an easy and effortless way to enhance home entertainment quality without complex installation.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye