Superlaiffi Oy

Suomalaisen startupin kehittämä Kaverisovellus helpottaa yksinäisyyttä tehokkaasti - maksuttoman sovelluksen lataa joka päivä 100 henkilöä

Yhteiskunnallisen yrityksen kehittämä maksuton digitaalinen palvelu auttaa löytämään uuden ystävän paikkakunnan, kiinnostuksen kohteiden tai elämäntilanteen mukaan. Sovelluskaupoista ladattavaa appia käytetään ympäri Suomen. Palvelu on avattu Eurooppaan 32:n maahan, sillä yksinäisyys on globaali ongelma. Pilottikokeiluiden tulosten perusteella Kaverisovelluksen mallista on apua myös henkisen työhyvinvoinnin vahvistamiseen.

– Arkinen yksinäisyys koskettaa meitä kaikkia ikäryhmästä tai elämäntilanteesta riippuen, kertoo yrityksen perustaja Timo Kuusisto. – Olit sitten opiskelija, työelämässä, eläkkeellä tai vaikkapa pienen lapsen vanhempi, eteen tulee tilanteita jolloin kaipaa uusia ystäviä.

Yksinäisyys koskettaa joka kolmatta. Terveyshaitatkin tunnistetaan jo hyvin. Kaverisovelluksen tarkoituksena on kumppaniensa avulla saada aikaan yhteiskunnallisia muutoksia asian helpottamiseksi ja siksi Superlaiffi Oy on kehittänyt sosiaalisen hyvinvoinnin mallin, jonka yksi osa on maksuton ladattava Kaverisovellus. Tavaramerkkisuojatun palvelun avulla organisaatiot ja yhteisöt saavat avukseen toimintamallin, joka auttaa työntekijää integroitumaan paremmin, vahvistaa sosiaalista hyvinvointia sekä vähentää tehokkaasti yksinäisyyttä.

– Pelkkä appi ei tietenkään ratkaise yksinäisyyden ongelmaa, vaikka tällä hetkellä käyttäjiä tulee kuin itsestään satoja viikoittain. Keskiverto ystävän etsijä on koulutettu 36-vuotias nainen, kertoo idean keksinyt Arla Joensuu. – Olemme tekemässä yhteiskunnallista muutosta toimintamallimme avulla. Yksinäisyys on arkista ja tavallista ja siitä pitää puhua ääneen.

Yrityksille suunnatun mallin avulla kiireisimmätkin HR-ja esihenkilöt voivat ulkoistaa sosiaalisen hyvinvoinnin edistämisen. Mallin avulla esimerkiksi keikkatyöläinen voi tutustua ennakkoon tulevan työpaikan ihmisiin. Parhaassa tapauksessa ulkopuolisuuden tunne vähenee ja työn imu lisääntyy. Palvelu on kustannustehokas ja kokeilujen avulla on selvitetty, että palvelun käyttö näyttäisi vähentävän merkittävästi sairauspoissaoloja.

– Palvelumme tavoitteena on ratkaista yksinäisyyden tuomat ongelmat kotona ja työpaikoilla. Tiedämme omien pilottikokeiluiden tulosten perusteella, että toimintatapamme avulla henkisen työhyvinvoinnin heikkenemiseen saadaan apua, kertoo Timo Kuusisto.

Superlaiffi Oy
Lehtisaarentie 8-10 A 10

Superlaiffi Oy / Kaverisovellus kehittää ratkaisuja yksinäisyyden ennaltaehkäisyyn ja sosiaaliseen hyvinvointiin. Yhteiskunnallinen start up -yritys on kehittänyt maksutomman digitaalisen palvelun, jonka on ottanut käyttöön yli 15 000 suomalaista. Palvelun avulla ihminen voi etsiä itselleen ystäviä. Superlaiffi Oy on saanut Suomalaisen Työn Liiton myöntämänä sekä Avainlipun että Yhteiskunnallisen yrityksen sertifikaatin. Yritys kuuluu ARVO-liittoon, jonka tehtävänä on edistää liiketoimintaa, joka yhdistää uudella tavalla yritystoiminnan ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi