Kutsu: Huomisen asiakas – Onko hän asiakkaasi jo tänään?

Haastavana taloudellisena aikana on syytä pitää huolta nykyisistä asiakkaista, koska he ovat todennäköisesti myös huomisen asiakkaita. Tämä kirja antaa uuden näkökulman yrityksen kilpailuedun rakentamiseen.
Tule kuulemaan striimattuun Huomisen asiakas -kirjan julkistamistilaisuuteen pe 17.3.2023, millainen on huomisen asiakas. Mitä meidän kuuluu tietää hänestä jo tänään?
Haastattelumuotoisessa tilaisuudessa kirjailija, Futurelab Experience Oy:n toimitusjohtaja Kari Korkiakoski kertoo siitä, mitä kaikkea asiakaskokemus voisi tarjota Suomelle ja sen kilpailukyvylle. Kirjan ajatuksena on nostaa asiakaskokemuksen merkitys yritystasolta toimialatasolle ja sieltä eteenpäin kansalliselle tasolle. Teos vastaa kysymykseen, ”miten suomalainen yritys tai organisaatio voi rakentaa ainutlaatuisen asiakaskokemusstrategian”.
Tämän lisäksi käydään läpi tuloksia, joita on saatu haastattelemalla asiakaskokemuksen kehittämisen parissa työskenteleviä päättäjiä. Kirjan taustalla on myös Futurelab Experience Oy:n teettämä tutkimus, joka tarjoaa myös tuoretta tietoa asiakkaiden odotuksiin pandemian jälkeisessä ajassa. Teos antaa eri organisaatioiden asiakaskokemukseen liittyvää ajattelemisen aihetta niin johtajille ja esihenkilöille kuin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Se sopii myös opetuskäyttöön ja oppikirjaksi eri oppilaitoksien kurssivalikoimaan.
Striimin kautta osallistuvien on mahdollista lähettää chatin kautta kysymyksiä kirjailijalle ja osallistua keskusteluun. Kirjoittajaa haastattelee Kauppakamarin tuottaja Taina Parviainen.
Julkistamistilaisuus 17.3.2023 klo 11.00–11.45
Tervetuloa mukaan striimattuun Huomisen asiakas -kirjan julkistamistilaisuuteen, joka järjestetään pe 17.3.2023 klo 11.00–11.45. Voit ilmoittautua myös mukaan Kauppakamarikaupasta alla olevasta linkistä.
Lisätietoa julkistamistilaisuudesta
Arvostelukappaleet: markkinointi@helsinki.chamber.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi
Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 773 32978, katariina.suominen@chamber.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari
Näpistyksiä alkuvuonna Helsingissä jopa 60 prosenttia enemmän kuin aiemmin – ”Lainsäädännön tulisi näkyä myös tuomioissa”24.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Helsingissä tehtiin Poliisin mukaan yli 7 400 näpistystä tammi-toukokuussa 2025. Viime vuonna samaan aikaan näpistyksiä oli 4 615. Vuoden 2025 näpistyksistä yli 90 prosenttia on myymälänäpistyksiä. Alueen kauppojen mukaan ne aiheuttavat myös toistuvia vaaratilanteita sekä asiakkaille että myymälähenkilökunnalle. Helsingin poliisi on alkanut niputtaa sarjanäpistelijöiden näpistyksiä ja vie niitä yhdellä kertaa syyteharkintaan. ”Uuden lainsäädännön ja oikeuskäytännön tulisi selkeästi näkyä myös syyttämispäätöksissä ja tuomioissa eli toistuvia näpistystuomioita tulisi muuttaa vankeusrangaistukseksi”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin neuvontapalvelujen ja lakiasioiden johtaja Marko Silen. Heinäkuussa näpistyksiä ilmoitetaan perinteisesti paljon. Kesällä näpistyksiä tapahtuu myös muualla kuin myymälöissä.
Ennakointikamari selvitti: yritykset pitävät henkilökunnan jatkuvaa oppimista tärkeänä laajalti27.5.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Yritykset pitävät henkilöstön jatkuvaa oppimista merkittävänä – riippumatta siitä, onko yrityksen liiketoiminnan tavoitteena esimerkiksi kasvu, kannattavuus tai liiketoimintamallin muuttaminen, käy ilmi Ennakointikamarin tilaamasta laadullisesta tutkimuksesta. Yritykset kokevat, että osaamisen kehittämisen hyötyjä yrityksille ovat muun muassa yrityksen toiminnan tehostaminen, regulaatioon vastaaminen ja potentiaalisten työntekijöiden houkuttelu.
Muistutuskutsu medialle: Kansainvälisen rekrytoinnin hyödyt8.5.2025 08:05:00 EEST | Kutsu
Helsingin seudun kauppakamari, Work in Finland ja Suomen kuusi suurinta kaupunkia kutsuvat toimittajat kuulemaan, miksi työskentely Suomessa kiinnostaa kansainvälisiä osaajia ja rekrytointitoimijoita sekä miten kansainväliset osaajat vahvistavat yritysten kasvua.
Muistutuskutsu medialle: Kansainvälisen rekrytoinnin hyödyt6.5.2025 08:48:37 EEST | Kutsu
Helsingin seudun kauppakamari, Work in Finland ja Suomen kuusi suurinta kaupunkia kutsuvat toimittajat kuulemaan, miksi työskentely Suomessa kiinnostaa kansainvälisiä osaajia ja rekrytointitoimijoita sekä miten kansainväliset osaajat vahvistavat yritysten kasvua.
Kutsu medialle: Kansainvälisen rekrytoinnin hyödyt29.4.2025 13:31:16 EEST | Kutsu
Helsingin seudun kauppakamari, Work in Finland ja Suomen kuusi suurinta kaupunkia kutsuvat toimittajat kuulemaan, miksi työskentely Suomessa kiinnostaa kansainvälisiä osaajia ja rekrytointitoimijoita sekä miten kansainväliset osaajat vahvistavat yritysten kasvua.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme