Pogostan Hiihto: Niina Virtanen ja Juho Neuvonen veivät 50 kilometrin voitot perinteisellä hiihtotavalla

Johanna Pykäläinen ja Kari Heikura olivat nopeimmat vapaan hiihtotavan 50 kilometrillä.
Juho Neuvonen voitti perinteisellä 50 kilometrillä päivän toiseksi nopeinta, Virtain Urheilijoiden Ari Oravaa neljällä minuutilla.

Team Eduxin Niina Virtanen ja Hiihtokulma-joukkueen Juho Neuvonen olivat Ilomantsissa 44. kerran hiihdetyn Pogostan Hiihdon nopeimmat 50 kilometrin perinteisellä hiihtotavalla.

─ Meni oikein nappiin. Tänään valintana oli tasatyöntö. Tosi hyvin jaksoin. Osan jyrkimmistä tömpyröistä vähän kevensin ja tulin haarajuoksulla, mutta osan jaksoin hyvin työntääkin. Ei ollut mitään ongelmia jaksamisen kanssa, naisten sarjan voittaja Virtanen sanoi.

Toiseksi hiihti joensuulainen Wilma Jylhä ja kolmanneksi Lieksan Hiihtoseuran Marjut Turunen.

Ensikertalainen voittoon

Pogostan Hiihdon ensikertalainen Juho Neuvonen hiihti suurimman osan matkasta yksin.

─En ole ennen näin pitkää matkaa tasatyöntänyt. Vähän jännitti, kuinka aikaisin uskaltaa lähteä karkuun. Aika lailla yksikseen sai hiihdellä. Hieno reissu ja mahtava reitti, Hiihtokulma-joukkueessa hiihtänyt Neuvonen sanoi.

Päivän suoritus oli Neuvoselle harjoitus kauden viimeisiin kisoihin.

─50 kilometriä on hyvä harjoitus loppukauden karkeloita kohti ja ennen kaikkea Inarin SM-kilpailuihin sekä Rovaniemen Suomen Cupiin, jotka häämöttävät isompina tavoitteina.

Vapaan hiihtotavan 50 kilometrillä päivän nopein nainen oli Hiihtokulma-joukkueen Johanna Pykäläinen ja nopein mies Polvijärven Urheilijoiden Kari Heikura.

50 kilometrin lisäksi Pogostan Hiihdossa hiihdettiin 30 kilometriä sekä perinteisellä että vapaalla hiihtotavalla.

Tulokset ja lisätiedot:

Antti ImmonenPogostan Hiihto, kilpailun johtajaIlomantsin Urheilijat ry

Puh:050-4690495

Raija TahvanainenPuheenjohtajaIlomantsin Urheilijat ry

Puh:040 537 3293

Kuvat

Ilomantsin Urheilijat
Pogostantie 13
82900 Ilomantsi

0400 211200https://ilu.fi/

Ilomantsin Urheilijat ry on yleisseura, jossa voi harrastaa mm. hiihtoa, pesäpalloa, suunnistusta ja yleisurheilua.

Seuran perinteisiin vahvuuksiin kuuluu hiihto. Muun muassa valtakunnalliseksi vuoden maastohiihdättäjäksi valittu Pogostan Hiihto on Suomen itäisin massahiihto, joka on järjestetty ensimmäisen kerran vuonna 1977.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ilomantsin Urheilijat