Nyt laskee ruoan hinta – S-ryhmän myymälöissä uudet halvemmat hinnat lähes 400 Xtra-tuotteelle
S-ryhmän päivittäistavarakaupan suosituimpia omia merkkejä ovat Kotimaista, Rainbow ja Xtra. Näistä Kotimaista-sarja tarjoaa kotimaista alkuperää olevia laadukkaita tuotteita, Rainbow sen rinnalla makuja maailmalta ja Xtra kaikista halvimman vaihtoehdonlähes 400 pääosin tuontituotteeseen.
Tässä ajassa S-ryhmän toistuvissa asiakastutkimuksissa nähdään, että enemmistö suomalaisista joutuu miettimään hintaa ruokaostoksillaan ja yhä useampi on joutunut tinkimään ostoksistaan. Pitkin vuotta S-ryhmän myyntidatassa ja kyselytutkimuksissa on nähty asiakkaiden tärkeänä säästökeinona omien merkkien tuotteiden valitseminen. Tuoreimmassa kyselyssä* 66 prosenttia vastaajista mainitsee eri säästökeinoista kysyttäessä kaupan omat merkit yhdeksi merkittävimmistä. Ruoan hinnan merkitys ihmisille ylipäätään on ollut kasvussa viime keväästä saakka.
- Olemme jo vuoden alusta vahvistaneet Xtra-tuotteiden löydettävyyttä myymälöissämme muun muassa sijoittamalla niitä hyllynpäätyihin, koska näemme, että tässä taloustilanteessa juuri näitä kaikkein edullisimpia tuotteita halutaan ostaa. Laskemme nyt koko Xtra-tuotesarjan hintatasoa. Xtra-tuotteiden hinnat laskevat kaikissa päivittäistavarakaupan ketjuissamme eli Prismassa, S-marketissa, Salessa, Alepassa ja Food Market Herkussa sekä tietysti myös ruoan verkkokaupassa S-kaupat.fi, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Xtra-tuotteissa halpa hinta kohtaa hyvän laadun. Helsingin Sanomat (25.1.) valitsi Xtra-kahvin edullisten suodatinkahvien maukkaimmaksi ja Ilta-Sanomien (28.2.) äänestyksessä taas Xtra-suklaa äänestettiin parhaaksi suklaalevyksi. Xtra-tuotesarjan tuotteet ovat pääosin ulkomaista hankintaa. Halpa hinta ei tarkoita kuitenkaan vastuullisuusvaatimuksista tinkimistä. S-ryhmän omia merkkejä koskevan tavoitteen mukaisesti Xtra-tuotesarjan kahvi, tee, kaakao ja suklaa on sataprosenttisesti sertifioinneilla vastuulliseksi varmennettua.
- Xtra-tuotesarjaan on viimeisen vuoden aikana myös tuotu yli 50 uutta tuotetta, kuten leipiä, juustoja, muroja ja valmisruokia. Asiakkaiden suosiossa Xtra-tuotteista ovat erityisesti rapsiöljy ja kaakaovanukas kermavaahdolla. Xtra-tuotesarjalla on tärkeä rooli tässä ajassa ja nyt voimaan tulevat pysyvästi edulliset hinnat ovat voimassa ainakin kevät- ja kesäjaksomme. Nipistämme tässä tilanteessa omista katteistamme helpottaaksemme asiakasomistajiemme arkea, lupaa Päällysaho.
*Lähde: S-ryhmän asiakastutkimukset 2023 ja 2022: Hintojen nousun vaikutus ostokäyttäytymiseen, tuorein kysely 3/2023, vastaajamäärä 3513, Feelback Group
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Tulevaisuuden hotellielämys meren äärellä - Katajanokan korkeatasoinen Solo Sokos Hotel Pier 4 avautuu elokuussa17.5.2024 11:21:48 EEST | Tiedote
Katajanokanlaiturin näyttävä puuarkkitehtoninen hotelli Solo Sokos Hotel Pier 4 avautuu elokuun lopulla. Luvassa on luonnollisuutta, aitoja materiaalia ja suomalaista huippuosaamista. Palkitun keittiöpäällikkö Sauli Kemppaisen luotsaama ravintola Harbore tarjoaa intohimoisen matkan kotimaisen ruoan juurille.
Suomen erikoisimmalla maratonilla kerätään juhlavuoden ennätyspottia pienille potilaille14.5.2024 08:24:24 EEST | Tiedote
Tampereen Solo Sokos Hotel Tornissa juostava Moro Maraton järjestetään kahdeksatta kertaa. Suomen lyhyimmällä mutta korkeimmalla maratonilla tavoitellaan tänä vuonna tornihotellin syntymäpäivien kunniaksi ennätyksellistä hyväntekeväisyyspottia Tampereen yliopistollisen sairaalan lapsipotilaille.
Kuljetusrobotti on moderni maitokärry – S-ryhmän ruoan verkkokaupan robokuljetus laajenee yli 100 myymälään vuoden loppuun mennessä14.5.2024 08:20:28 EEST | Tiedote
Päästöttömät robokuljetukset ovat vakiinnuttaneet asemansa ensimmäisen toimintavuotensa aikana ja valloittavat tulevaisuudessa uusia alueita. Itsenäisesti kulkevat ja sähköllä toimivat Starship Technologiesin robotit ovat tähän mennessä kuljettaneet Suomessa yli 150 000 tilausta. Tyypillinen tilaaja on lapsiperhe, jolle robotti kuljettaa maitoa, banaaneja ja jauhelihaa.
Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin13.5.2024 08:50:00 EEST | Tiedote
Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.
Juhlabuffettien suosio kasvaa vauhdilla – ABC:n ja Pizza & Buffan juhlavat noutopöydät katetaan vuosittain jo yli 160 000 ruokailijalle8.5.2024 09:39:28 EEST | Tiedote
ABC:n ravintoloissa ja Pizza & Buffa -ketjussa valmistaudutaan parhaillaan äitienpäivään, jolloin ravintoloissa on tarjolla Suomen suosituimmat juhlabuffetit. Kohtuuhintaisen juhlaruokailun suosiossa on nähtävissä selkeää kasvua.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme