Business Wire

HORUS PHARMA GROUP KÄYNNISTÄÄ TOIMINTANSA POHJOISMAISSA

Jaa

Ranskalainen oftalmologian alaan erikoistunut riippumaton laboratorio Horus Pharma on nyt ottanut merkittävän askeleen Euroopan laajentumisstrategiassaan avaamalla uuden tytäryhtiönsä. Uuden Horus Pharma Nordic -yhtiön sijaintipaikka on Tukholma, mutta sen toiminta kattaa myös Norjan, Suomen ja Tanskan, yhteensä lähes 30 miljoonaa ihmistä.

Horus Pharma kehittää, patentoi ja markkinoi säilöntäaineettomia silmien ja silmäluomien hoitotuotteita ja -ratkaisuja. Laajaa lääketieteellistä ja tieteellistä osaamistaan hyödyntäen konserni tarjoaa lääkäreille innovatiivisia terapeuttisia ratkaisuja, joissa potilasturvallisuus on aina etusijalla. Horus Pharman pääkonttori sijaitsee Nizzassa, ja sillä on tällä hetkellä toimintaa Espanjassa, Benelux-maissa ja Sveitsissä. Uusi tytäryhtiö on seuraava askel eteenpäin.

Claude Claret, Horus Pharman toimitusjohtaja ja yksi sen perustajista: ”Olen ylpeä vakaasta kasvustamme ja läsnäolomme laajentumisesta Euroopassa, jossa uutena toimialueena nyt siis Pohjoismaat. Olemme menestyksekkäästi jo kahden vuosikymmenen ajan olleet edelläkävijöitä innovatiivisten tuotteiden valikoimien kehittämisessä ja markkinoinnissa eri Euroopan maissa, ja haluamme nyt korkealaatuisilla ratkaisuillamme auttaa silmälääkäreitä ja heidän potilaitaan Pohjoismaissa näönhoitoon sisältyvissä haasteissa. Haluan omasta ja yhtiömme puolesta toivottaa tervetulleeksi uuden tytäryhtiömme toimitusjohtajan Johan Marlowen. Hänellä on 30 vuoden vankka kokemus oftalmologian alalta ja hän tuntee erittäin hyvin pohjoismaiset markkinat”.

Johan Marlowe, Horus Pharma Nordicin toimitusjohtaja:Minulle on suuri kunnia olla mukana Horus Pharman toiminnassa, yhtiöllä on pitkä historia innovatiivisten tuotteiden tarjoamisessa, ja se on oikeutetusti ansainnut keskeisen toimijan asemansa oftalmologian alalla Euroopassa. Olen hyvin tietoinen potilashoidon optimoiviin säilöntäaineettomiin tuotteisiin osoitetusta laajasta kiinnostuksesta kaikkialla Pohjoismaissa. Tehtäväni keskiössä on vastata näihin odotuksiin ja tukea Horus Pharman innovatiivisten ratkaisujen saavutettavuutta.

”Horus Pharma alkaa piakkoin toimia ILUVIEN®-lääkevalmisteen paikallisena edustajana (tällä lääkevalmisteella hoidetaan kroonista diabeettiseen makulaturvotukseen [DMO] liittyvää näön heikentymistä, jonka ei katsota reagoivan riittävästi muihin saatavilla oleviin hoitomuotoihin, sillä myös pyritään ehkäisemään tartuntavaarattoman, silmän takaosaan vaikuttavan toistuvan suonikalvoston tulehduksen uusiutumista). Tämä lääkevalmiste on ollut saatavilla Ranskan markkinoilla vuodesta 2018 ja lanseerattiin onnistuneesti Benelux-maissa vuonna 2020.”

Tulevan vuoden aikana Horus Pharman koko tuotevalikoima, joka sisältää lääkinnällisiä laitteita glaukooman, allergioiden, tulehdusten, kuivasilmäisyyden sekä kirurgisten ja perikirurgisten ratkaisujen hoitoon sekä kosmeettisia tuotteita silmäluomien hygieniaan, tulee asteittain saataville Pohjoismaiden markkinoille.

Tietoa Horus Pharmasta
Horus Pharma on vuonna 2003 perustettu itsenäinen yritys, joka tunnetaan asiantuntemuksestaan säilöntäaineettomien oftalmologiatuotteiden kehittämisessä, se on keskeinen toimija Ranskan ja Euroopan markkinoilla. Aktiivisen T&K-ohjelmansa avulla kaikille oftalmologian alan markkinasegmenteille kehittämillään innovatiivisilla ratkaisuilla ja tuotteilla konserni pystyy parantamaan potilaiden arkea. Päätoimipaikkaansa lähellä Nizzaa sijaitsevassa Saint-Laurent du Varissa pitävän Horus Pharman tuotejakelu kattaa Ranskan, Belgian, Alankomaat, Luxemburgin, Espanjan, Sveitsin ja nyt tytäryhtiöidensä kautta siis myös Pohjoismaat, ja jakelusopimuksin lukuisat muut maat. Lisätietoja osoitteesta
www.horus-pharma.fi

Tietoa Eco’ Ophtalmosta, Horus Pharman strategisesta pilarista
Eco’ Ophtalmo -ohjelma on alusta alkaen juurruttanut ekologian osaksi Horus Pharman yrityskulttuuria. Konserni on aina ollut sitoutunut etsimään jatkuvasti uusia tapoja ekologisen jalanjälkensä pienentämiseksi, tämän se tekee ekologisesti vastuullisiin käytäntöihin kannustavilla ja niitä tukevilla innovaatiostrategioillaan, kumppanuuksillaan ja aloitteillaan pyrkimyksenään saada ne yleistymään edustamallaan toimialalla.
Konsernilla on kaksi päätavoitetta: pienentää ympäristöjalanjälkeä ja lisätä yhteistyön ja yhteisten toimien kehittämisen avulla silmälääkäreiden tietoisuutta lääketieteellisten käytäntöjen ympäristövaikutuksista. Konsernin hankkeisiin kuuluu merkittäviä ja kunnianhimoisia aloitteita, kuten ympäristöllinen ja sosiaalinen sitoutuminen muovittoman Plastic Net Zero -tavoitteen saavuttamiseen ja kierrätettävien pakkausten kehittämiseen*.
Lisätietoja hankkeista saa napsauttamalla tästä

(*) Suuri osa Horus Pharman toissijaiseen pakkaamiseen käyttämästä kartongista on FSC-sertifioitua.

Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä cts.businesswire.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Contact information

Horus Pharma Nordic
Johan Marlowe
johan.marlowe@horus-pharma.com
+46 705 150 832

Box 190
101 23 Tukholma
Ruotsi

Tietoja julkaisijasta

For more than 50 years, Business Wire has been the global leader in press release distribution and regulatory disclosure.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Business Wire

Everyone Talks CX. Almost No One Delivers.7.7.2025 11:51:00 EEST | Press release

Global cloud communications platform Infobip has today released findings from a new study conducted by Harvard Business Review Analytic Services (HBR-AS) revealing a sharp disconnect in customer experience (CX): while 93% of those surveyed from the HBR audience recognize the high importance of creating positive conversational experiences, only 36% believe their organization is highly effective at it. Even more striking, just 11% report they’re highly effective using AI to deliver human-like conversations. The untapped potential of AI in customer engagement The report, “Conversational Experiences: The Untapped Potential of AI in Customer Engagement” highlights a gap between organizations’ ambitions and execution: while many use SMS, messaging apps, email and chatbots at key points, most still fail to deliver the seamless, intuitive conversations customers expect. “While everyone talks CX, almost no one delivers,” said Ben Lewis, VP Marketing and Growth at Infobip. “When brands can’t del

Geneva Business School Celebrates 30 Years of International Excellence at Its Graduation Ceremony in Barcelona7.7.2025 11:29:00 EEST | Press release

Geneva Business School held its traditional graduation ceremony this week in Barcelona, marked this year by a very special occasion: the institution’s 30th anniversary. With more than three decades of experience shaping business leaders in a globalized environment, Geneva Business School has consolidated its practical and international teaching model, inspired by Swiss academic standards, as a key reference in the Spanish educational ecosystem. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250704769866/en/ “Our students are entering a world marked by complex geopolitical challenges, a world in urgent need of a new style of leadership. Their education at Geneva Business School has instilled in them a deep understanding of what it means to lead with integrity on a global stage,” said Mrs. Nicola Jackman, Global Head of Academics at Geneva Business School, during her speech at the ceremony. With campuses in Barcelona and Madri

IBA President Umar Kremlev Joins Terence Crawford and Tyson Fury to Usher in Golden Era of International Boxing Association7.7.2025 10:00:00 EEST | Press release

Some of boxing’s biggest names gathered in Istanbul as International Boxing Association (IBA) President Umar Kremlev unveiled plans for the sport’s “Golden Era.” Joined by pound-for-pound star Terence Crawford and heavyweight icon Tyson Fury, Kremlev outlined IBA’s vision to build an ecosystem supporting fighters at every level- amateur, professional, and bare-knuckle. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250707636910/en/ IBA Press Conference (Photo: AETOSWire) “I’m thrilled to welcome so many champions to this event for the development of boxing,” said Kremlev. “Our goal is to ensure every athlete knows IBA is their home. Wherever a boxer is, IBA will support them. It’s our duty to create opportunities for children to build better futures for themselves and their families.” Kremlev stressed boxing’s roots: “We’re creating an ecosystem covering amateur, professional, and bare-knuckle boxing. Why bare-knuckle? That’

Nrep and Slate Asset Management Enter Agreement on Essential Real Estate Portfolio in Denmark7.7.2025 09:00:00 EEST | Press release

Urban Partners’ real estate arm, Nrep, together with StepStone Real Estate (“SRE”), the real estate arm of private markets investment firm StepStone Group (Nasdaq: STEP), are pleased to announce the sale of a portfolio of five grocery-anchored retail properties and two adjacent residential properties in Greater Copenhagen. The portfolio is being acquired by a joint venture between Slate Asset Management (“Slate” or the “Firm”), a global investor and manager focused on essential real estate and infrastructure assets, and OneIM, a global alternative investment manager that invests across the capital structure in a range of asset classes. OneIM is Slate’s capital partner in the transaction, which is the first for Slate and OneIM’s joint venture. The joint venture is actively targeting further acquisitions across the European essential retail sector. The acquisition marks Slate’s first investment in Denmark and further increases the Firm’s portfolio of high-quality essential real estate as

SCENTMATIC's AI "KAORIUM" Debuts at THAMEEN Fragrance Launch in London's Selfridges4.7.2025 12:13:00 EEST | Press release

SCENTMATIC Inc., a leader in scent digitalization, introduced its AI-powered scent-to-language system, KAORIUM, at the THAMEEN Fragrance new product launch event. This pivotal event took place from June 5 to 11, 2025, at Selfridges department store in London, UK. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250703662207/en/ State of exhibition Global Expansion: KAORIUM Establishes UK Presence Europe leads the global fragrance market, with the UK projected to reach US$2.82 billion by 2033. Recognizing this, SCENTMATIC is rapidly expanding its international footprint. In May 2024, SCENTMATIC established its overseas subsidiary, KAORIUM, in London, appointing industry expert Ben Yanoushek as CEO. Official UK operations commenced on February 1, 2025, with the launch of its dedicated website: www.kaorium.com. KAORIUM Trialed at "Florentine Diamond" Launch Event The "Florentine Diamond" launch event for luxury brand THAMEEN Frag

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye