Genelec voitti Vuoden brändi 2023 -palkinnon

Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -palkinnon saiGenelec Oy, joka on vuonna 1978 perustettu kaiutinjärjestelmiä valmistava perheyritys. Genelec palkittiin Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä -tilaisuudessa tiistaina 18.4.2023.
”Genelec kehittää ja valmistaa tuotteitaan Suomessa. Brändi rakentuu yrityksen ydinarvojen pohjalle ja perustuu osaamiseen samoin kuin ihmisten kukoistamiseen. Brändin ainutlaatuisuuden ja uudistamisen voimana ovat tutkimus, innovaatio ja IPR sekä henkilöstön sitoutuneisuus”, kehuu Vuoden brändi -raadin puheenjohtaja Marja-LeenaMansala.
Brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati valitsi voittajan lukuisten korkeatasoisten brändien joukosta. Kriteereihin kuuluivat muun muassa brändin tarina, asiakaskokemus, miten brändi näkyy liiketoiminnassa, miten henkilöstö on sitoutunut brändiin, uusiutuminen, digitaalisuus, innovatiivisuus, viestintä ja brändin suojaaminen.
”Genelec on pysynyt uskollisena lähtökohdilleen eikä ole lähtenyt rönsyilemään. Lisäksi kestävä kehitys on yhtä tärkeää kuin äänen laatu tai kannattavuus. Genelec on tinkimättömällä toiminnallaan kasvanut kansainvälisesti hyvin tunnetuksi brändiksi”, sanoo Mansala.
Genelec otti tunnustuksen vastaan ilolla
”Olemme erittäin otettuja saamastamme Vuoden brändi -palkinnosta. Tämä tunnustus kuuluu koko Genelec Oy:n henkilöstölle, kumppaneillemme ja asiakkaillemme, joiden kanssa olemme yhdessä luoneet tarinaamme. Olemme ylpeitä siitä, että olemme saavuttaneet ainutlaatuisen brändin position kansainvälisesti omalla alallamme pysymällä uskollisena asiakkaillemme, arvoillemme ja missiollemme, jotka ovat ohjanneet meitä alusta lähtien”, kiittelee Genelec Oy:n toimitusjohtaja SiamäkNaghian.
Naghianin mukaan Genelec haluaa olla esimerkkinä myös muille siitä, että pitkäjänteisellä työllä laadusta tinkimättä voi saavuttaa suuriakin unelmia.
“Brändimme perustuu olennaisesti asiakkaille tuomiimme innovatiivisiin ratkaisuihin, jotka ovat tehneet meistä jo 45 vuoden ajan innovaatio- ja laatujohtajan alallamme. Huipputeknologian ja taiteen risteyskohdassa toimiminen sekä kestävä kehitys ovat myös olennainen osa brändi-identiteettiämme. Haluamme olla inspiroiva esimerkki siitä, että pieneltäkin paikkakunnalta voi nousta alansa markkinajohtajaksi ja kansainväliseksi johtavaksi brändiksi pitkäjänteisellä työllä ja laatu edellä. Tämä palkinto kannustaa meitä jatkamaan tinkimätöntä työtämme ja toivomme, että se innostaa myös muita uskomaan omaan tekemiseensä ja unelmiensa saavuttamiseen”, sanoo Naghian.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Varatuomari Marja-Leena Mansala
Vuoden brändi -raadin puheenjohtaja
040 736 2035
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Keskuskauppakamari edustaa yli 22 000 suomalaista yritystä, jotka työllistävät yhteensä noin miljoona työntekijää. Haluamme helpottaa yritysten toimintaedellytyksiä verotuksen, liikenteen ja lainsäädännön saralla sekä kansainvälisessä kaupassa. Edistämme yritysten itsesääntelyä sekä tarjoamme monipuolisia asiantuntijapalveluja elinkeinoelämän tarpeisiin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari
Ihmisarvoa loukkaava mainos sai huomautuksen MENiltä30.6.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
Mainonnan eettinen neuvosto antoi harvinaisen huomautuksen somealustalla julkaistulle mainokselle. Mainoksen katsottiin loukkaavan ihmisarvoa ja olevan siten hyvän tavan vastainen. Viimeksi vastaavantyyppisestä mainoksesta on annettu huomautus vuonna 2007.
Pääekonomisti: Ei merkkejä luottamuksen paranemisesta – kotitalouksien arviot ”hehtaarikaupalla” ekonomisteja synkemmät27.6.2025 08:53:23 EEST | Tiedote
Kotitalouksien luottamus talouteen on edelleen kehnoa, ja arvio Suomen talouden kehityksestä on ”hehtaarikaupalla” synkempi kuin tyypillisissä ekonomistiennusteissa. Tilastokeskuksen kesäkuun tilastossa luottamusindikaattori sai arvon -8,6. Pitkän aikavälin keskiarvo on -2,7, joten alkukesän tunnelmat olivat selvästi tavanomaista heikompia. Viime kuukausien kuluttajaluottamuksen muutokset ovat olleet vähäisiä, mutta pikemminkin suunta on heikkenevä.
Valtiontukikilpailun jatkuminen Euroopassa on Suomelle huono uutinen – investointien verohyvityksen jatkotarve nyt selvä25.6.2025 16:23:30 EEST | Tiedote
EU:n komission keskiviikkona julkaisemat uudet valtiontukipuitteet puhtaan teollisuuden investoinneille jatkavat sallivaa linjaa jäsenmaiden valtiontukiin vuoteen 2030 asti. Investointien lisäksi jäsenmaat voivat myös tukea teollisuuden sähkön hintaa. Keskuskauppakamari pitää tilannetta reilun kilpailun kannalta huolestuttavana ja Suomelle huonona sekä kannustaa hallitusta valmistelemaan ripeästi investointien verohyvityksen jatkoa.
Pääekonomisti: Hyviä uutisia työttömyydestä – ilmassa todellinen käänne25.6.2025 09:30:52 EEST | Tiedote
Toukokuun työmarkkinatilastojen kokonaisuus on jossain määrin ristiriitainen, mutta myönteistä on, että työttömyydessä nähtiin selkeää paranemista. Työttömyyden osalta ilmassa on aitoa suhdanneluonteista paranemista ja todellista käännettä, sanoo Keskuskauppakamarin pääekonomisti Jukka Appelqvist.
Keskuskauppakamari: Yhdenvertaisuus on yritykselle kilpailuetu ympäri vuoden - ei vain prideviikolla23.6.2025 06:55:00 EEST | Tiedote
Moni työnantaja ottaa Pride-viikon aikana kantaa yhdenvertaisuuden puolesta, mutta näiden arvojen edistäminen ei saa rajoittua vain yhteen teemaviikkoon. Kyse on pitkäjänteisestä ja arjessa näkyvästä työstä, joka rakentaa turvallisempaa, tasa-arvoisempaa ja osallistavampaa työelämää kaikkina vuodenaikoina.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme