Destia aloittaa Laakson yhteissairaalan infrarakentamisen toteutusvaiheen

Vuosina 2022–2030 vaiheittain rakennettava Laakson yhteissairaala -hanke on vaativa, suuren mittakaavan rakennusallianssi Helsingin keskustan tuntumassa vilkkaasti liikennöidyllä alueella. Destia vastaa yhdessä SRV Infran kanssa infrarakentamisesta, jonka ensimmäinen vaihe ajoittuu vuosille 2022–2025.
Destia on viimeisen vuoden ajan tehnyt valmistelevia töitä, kuten maanpäällisiä ja kunnallisteknisiä töitä, louhinut maanalaisten kalliotilojen suuaukon kohdalla ja tukenut kaivantoa. Auroranportin tunneli rakennetaan haastavissa pohjaolosuhteissa kaupunkialueella, sairaalan vierellä. Syvän tuetun kaivannon rakentaminen, louhiminen olemassa olevien rakenteiden vierellä ja vaativa betonirakentaminen edellyttävät osaamista, ajantasaista tilannekuvaa ja koko toimitusketjun hallintaa.
”Olemme hioneet yhteistoimintamallia, suunnitelmia ja avaintulostavoitteita SRV:n ja muiden osapuolten kanssa valmistelevissa töissä. Meillä on nyt hyvät valmiudet laajentaa työt suurempaan volyymiin tässä yhteiskunnallisesti merkittävässä hankkeessa”, sanoo Destian projektijohtaja Olli Korhonen.
Allianssissa tilaaja on Helsingin kaupungin ja HUSin puoliksi omistama Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaala. SRV on hankkeen päätoteuttaja. Infratyöt toteuttaa alaurakka-allianssi, jossa toimivat SRV Infra ja Destia.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Olli Korhonen, projektijohtaja, Destia, sähköposti: olli.korhonen@destia.fi, puh. 050 401 6601
Destian viestintä, sähköposti: tiedotus@destia.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Destia on Suomen suurin infra-alan palveluyhtiö ja osa kansainvälistä Colas-konsernia. Luomme hyvän yhteiskunnan perustaa suunnittelemalla, rakentamalla ja ylläpitämällä huomisen liikenne- ja energiainfraa. Teemme sen noin 1 700 destialaisen ainutlaatuisella infran tajulla. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli noin 600 miljoonaa euroa. www.destia.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Destia Oy
Destia toteuttaa Fingridille sähköasema- ja voimajohtourakat27.6.2023 09:00:09 EEST | Tiedote
Destia on solminut Fingridin kanssa sähköasema- ja voimajohtourakkasopimukset, joilla parannetaan suomalaisen sähköjakeluverkon käyttövarmuutta. Toteutettavat sähköasema ja voimajohto ovat osa moniosaista sähköjakeluverkkoa, jolla tuotettu energia toimitetaan kuluttajien käyttöön. Destialta löytyy monipuolisesti osaamista sähköverkon kaikkiin vaiheisiin aina voimalaitosten rakentamisesta sähkön varastointiin.
Destia voitti Espoonlahden-Finnoon alueen kunnossapitourakan21.6.2023 08:59:00 EEST | Tiedote
Destia on voittanut Espoon kaupungilta kunnossapidon alueurakan, joka sisältää katu- ja viheralueiden talvi- ja kesäkunnossapidon Espoonlahden ja Finnoon alueilla. Urakkaan kuuluu myös Länsimetron asemien ulkoalueiden kunnossapito kyseisellä alueella. Viisivuotisen sopimuksen kustannusarvio on 9,5 miljoonaa euroa ja siihen kuuluu kahden vuoden jatko-optio.
Destia kertoo kuinka paljon energia- ja liikenneinfraa saa miljardilla eurolla22.5.2023 10:04:31 EEST | Tiedote
Suomi on matkalla kohti uusiutuvaa energiajärjestelmää, mikä vaatii investointeja. Toisaalta tie- ja rataverkon korjausvelka on korkealla tasolla. Sama rahamäärä̈ voidaan kohdistaa energiahankkeisiin, väylien kunnossapitoon tai uusien väylien rakentamiseen. Montako kilometriä̈ tie- ja rataverkkoa miljardilla eurolla saa, entä kuinka paljon tuuli- ja aurinkovoimaa? Destian tuore green paper -julkaisu käy lukuja läpi ja tarjoaa eväitä hallitusneuvottelijoille valintojen tekemiseen.
Destia voitti Savon radan viisivuotisen kunnossapitosopimuksen16.5.2023 09:00:00 EEST | Tiedote
Destia jatkaa Savon radan ja sen turvalaitteiden kunnossapitäjänä lokakuuhun 2028 Väyläviraston uusittua Destian sopimuksen. Noin 40 miljoonan euron arvoinen sopimus sisältää myös neljän vuoden jatko-option. Savon 680 kilometriä pitkän radan merkitys on keskeinen koko Itä-Suomen henkilö- ja tavaraliikenteelle. Keskeisiä liikennepaikkoja Savon radalla ovat Kouvola sekä Hamina ja Kotka, joiden satamaliikennettä rata myös palvelee. Destia on vastannut kyseisestä kunnossapitoalueesta jo vuodesta 2016 lähtien.
Destia testasi Spot-robottikoiraa rakennustyömaalla11.5.2023 08:55:00 EEST | Tiedote
Destia testasi BuildingPoint Finlandin kanssa Boston Dynamicsin Spot-robottikoiraa Kalasatamasta Pasilaan -hankkeella aiemmin tällä viikolla. Robottikoiraa testattiin ensimmäisiä kertoja infratyömaalla Suomessa. Testin avulla selvitetään, miten robotiikka voi helpottaa työmaiden mallintamista ja tehostaa toimintaa. Etäohjattava koira pääsee myös paikkoihin, joihin ihmisten on vaikea päästä, joten sen käyttö lisää turvallisuutta työmailla.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme