Lyko Suomi

Pohjoismaiden johtava kosmetiikkaketju avaa toukokuun lopussa Helsingin paraatipaikalle ennennäkemättömän kauneuden kohtaamispaikan

Jaa
Suomessa verkkokauppana tähän asti toimineen kosmetiikkaketju Lykon vuosi alkoi menestyksekkäästi ja ensimmäisen kvartaalin liikevaihto tuplaantui vuoden takaiseen verrattuna. Kauan odotetun lippulaivamyymälän avajaisia vietetään Helsingissä lauantaina 27.5.
Lykon myymälät inspiroivat kuluttajia tutustumaan uusiin brändeihin sekä testaamaan tuotteita ammattilaisten avustuksella. Kuva: Lyko
Lykon myymälät inspiroivat kuluttajia tutustumaan uusiin brändeihin sekä testaamaan tuotteita ammattilaisten avustuksella. Kuva: Lyko

Verkkokaupastaan tunnetun kosmetiikkaketju Lykon alkuvuosi oli ennätyksellinen. Yrityksen Suomen liikevaihto kasvoi tämän vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana jopa 103 prosenttia vuoden takaisesta. Vuonna 2022 Lykon liikevaihto Suomessa oli noin 10 miljoonaa euroa. Nyt kosmetiikkaketju laajentaa toimintaansa ja avaa Suomen ensimmäisen kivijalkamyymälän Helsingin keskustaan toukokuun lopussa.

Laajalti Euroopassa toimivan yhtiön kokonaisliikevaihto kasvoi alkuvuodesta 23 prosenttia ja oli yhteensä 680 miljoonaa Ruotsin kruunua. Vuonna 2022 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto oli noin 2,5 miljardia kruunua. 

“Olemme toimineet Suomessa vuodesta 2018 lähtien ja olen iloinen voidessani viimeisimpien lukujen valossa todeta markkinan jatkavan vahvaa kasvua. Näen Suomessa paljon potentiaalia ja uskon, että ainutlaatuinen tapamme yhdistää digitaalinen ja fyysinen kauppa erottaa meidät muista alan toimijoista. Uskon Suomen seuraavan Norjan markkinaa, jossa kasvoimme muutamassa vuodessa yhdeksi maan suurimmista toimijoista. Odotukseni Suomen markkinan suhteen ovat erittäin positiiviset”, iloitsee Lykon toimitusjohtaja Rickard Lyko.

Suurin osa Lykon asiakkaista on verkossa, josta syntyy lähes 90 prosenttia yrityksen liikevaihdosta. Yhtiö on huomannut suomalaisten olevan varovaisempia verkko-ostajia naapurimaihin verrattuna, mutta Suomen noin miljardin arvoisen kosmetiikkamarkkinan verkkokaupan odotetaan kasvavan 20 prosentista 36 prosenttiin vuoteen 2025 mennessä. *

Lippulaivamyymälä tuo Helsingin keskustaan kaivatun kauneuden kohtaamispaikan

Verkkokaupan ohella Lykon menestys nojaa kokemuksellisiin myymälöihin, jotka toimivat muun muassa tapahtumapaikkana uutuustuotteiden lanseerauksissa. Myymälöiden tavoitteena on inspiroida kuluttajia ja rohkaista heitä tutustumaan uusiin brändeihin sekä testaamaan tuotteita ammattilaisten avustuksella.

“Ihmiset kaipaavat verkko-ostamisen rinnalle henkilökohtaista palvelua, neuvoja ja yhteisöllisyyttä. Uusi lippulaivamyymälämme tarjoaa kuluttajille viimeisimmät vinkit, trendit sekä apua kauneuden kysymyksiin. Haluamme olla uniikki kohtaamispaikka kaikille kauneudesta kiinnostuneille, jollaista Helsingissä ei ole aikaisemmin nähty”, kertoo Lyko Suomen markkinointijohtaja Ida Berg Kivi.

Yhtiön tavoitteena on reagoida ketterästi esimerkiksi sosiaalisessa mediassa nouseviin trendeihin ja päivittää myymälöiden valikoimaa niiden mukaisesti.

Lykolla on Suomen lippulaivamyymälän lisäksi yhteensä 31 myymälää Ruotsissa ja Norjassa, ja yhtiön tavoitteena on tulevaisuudessa avata lisää kivijalkaliikkeitä myös Suomeen. Kauppakeskus Forumin lippulaivamyymälä aukeaa kuluttajille lauantaina 27.5.

*Kaupan liitto 2021

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot:
Mia Eloranta
Mellakka Helsinki
mia.eloranta@mellakka.fi
+358 50 401 7383

Kuvat

Lykon myymälät inspiroivat kuluttajia tutustumaan uusiin brändeihin sekä testaamaan tuotteita ammattilaisten avustuksella. Kuva: Lyko
Lykon myymälät inspiroivat kuluttajia tutustumaan uusiin brändeihin sekä testaamaan tuotteita ammattilaisten avustuksella. Kuva: Lyko
Lataa
Lykon tavoitteena on reagoida ketterästi esimerkiksi sosiaalisessa mediassa nouseviin trendeihin ja päivittää myymälöiden valikoimaa niiden mukaisesti. Kuva: Lyko
Lykon tavoitteena on reagoida ketterästi esimerkiksi sosiaalisessa mediassa nouseviin trendeihin ja päivittää myymälöiden valikoimaa niiden mukaisesti. Kuva: Lyko
Lataa
Lykon toimitusjohtaja Rickard Lyko näkee Suomen markkinassa paljon potentiaalia ja uskoo, että yhtiön ainutlaatuinen tapa yhdistää digitaalinen ja fyysinen kauppa erottaa heidät muista alan toimijoista. Kuva: Lyko
Lykon toimitusjohtaja Rickard Lyko näkee Suomen markkinassa paljon potentiaalia ja uskoo, että yhtiön ainutlaatuinen tapa yhdistää digitaalinen ja fyysinen kauppa erottaa heidät muista alan toimijoista. Kuva: Lyko
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Lyko Suomi
Lyko Suomi
Siltasaarenkatu 12
00530 Helsinki

https://lyko.com/fi

Lyko Group AB on kauneudenhoidon asiantuntija markkinoiden laajimmalla valikoimalla, inspiroiden ja ohjaten asiakkaita saavuttamaan parhaan version itsestään. Konserniin kuuluu verkkokauppa, 32 liikettä ja kampaamoa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa sekä yritysmarkkinointitoiminta kolmella ruotsalaisella kauneudenhoitotuotteita valmistavalla tehtaalla. Toiminta työllistää n. 1000 henkilöä. Lue lisää osoitteessa lyko.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lyko Suomi

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye