6 000 kilometriä vähemmän kuittipaperia - Hesburgerin itsepalvelukassoille uusi asiakaskuitti

Kuitti on entistä selkeämpi ja kompaktimmassa koossa. Yhteen asiakaskuittiin menee jatkossa 45 % vähemmän paperia. Kuittipäivityksen ansiosta Hesburger-ravintoloissa säästyy vuodessa noin 6 000 kilometriä kuittipaperia, joka vastaa matkaa Suomesta Intiaan.
”Idea kuittiuudistukseen lähti liikkeelle ravintolahenkilökuntamme antamasta palautteesta. Kiitos meidän työntekijöillemme, jotka osallistuivat innokkaasti kehittämistyöhön”, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti sanoo.
Uusi asiakaskuitti tuli käyttöön kaikissa Hesburgereiden itsepalvelukassoissa tämän vuoden huhtikuussa. Uudistettu asiakaskuitti tulee käyttöön myös kaikkiin Hesburgerin kassoihin, kun vanhat PC-kassat korvataan uusilla Hesburger-kassoilla asteittain tämän ja ensi vuoden aikana.
Vastuullisia valintoja
Kuittiuudistus on yksi esimerkki Hesburgerin käytännön vastuullisuusteoista. Vastuulliset ja ympäristöystävälliset ratkaisut ovat luonteva osa Hesburgerin toimintaa. Kierrätämme esimerkiksi ranskalaisten paistoöljyn biopolttoaineeksi. Käytettyä paistoöljyä kerätään yli 300 Hesburger-ravintolasta Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Kaikkiaan ravintoloistamme kerätään vuositasolla talteen yli 420 tonnia käytettyä paistoöljyä.
Käytämme myös uusiutuvaa energiaa, hyvitämme tuotteidemme hiilijalanjälkiä, teetämme työvaatteita kierrätysmateriaaleista ja tuemme koululiikuntaa Suomessa sekä paikallisten lasten koulunkäyntiä Bangladeshissa.
”Tekemisemme on koko ajan yhä vastuullisempaa – kyse ei ole vain yksittäisistä teoista vaan koko tavastamme ajatella ja toimia”, Jari Vuoti sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2022 verollinen myynti Suomessa oli 264 miljoonaa euroa ja ulkomailla 145 miljoonaa euroa.
Lue lisää:
www.hesburger.fi
www.taiste.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


