PowerPark / Lillbacka Powerco Oy

PowerParkin huvikausi alkaa – Suomen suurin huvipuisto tuo kotimaahan kymmeniä tuhansia ulkomaalaisturisteja

PowerParkiin odotetaan tänä vuonna ennätyksellistä määrää ulkomaalaisturisteja viimevuoden tavoin erityisesti Ruotsista. Myös kotimaan matkailun odotetaan kukoistavan tulevana kesänä. Yleinen hintojen nousu ei puolestaan vaikuta PowerParkin hintoihin.
Huvivaltio PowerParkiin saavutaan kävellen Lapuan joen yli siltaa pitkin, josta aukaa näkymät koko huvipuistoon ja muihin aktiviteetteihin. Lähde: PowerPark. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Huvivaltio PowerParkin ovet avautuvat lauantaina 13.5. Tulevasta huvikaudesta odotetaan PowerParkissa edellisten vuosien tapaan menestyksekästä. Vuonna 2022 ulkomaalaisten kävijöiden määrä kasvoi 400 % verrattuna vuosiin ennen koronapandemian aiheuttamia rajoitteita. Suurin osa ulkomaisista turisteista Alahärmään on tullut Ruotsista. Vastaavanlaista ruotsalaisten ryntäystä odotetaan myös tänä vuonna.

"Keskeisenä tekijänä ruotsalaisten kävijöiden määrän kasvulle on ollut hedelmällinen yhteistyö laivayhtiö Wasalinen kanssa, joka jatkuu entistä tiiviimpänäUskomme tänä vuonna ruotsalaisten kävijöiden määrän kasvavan edelleen", kertoo PowerParkin johtaja Mikko Kiviluoma

PowerPark on lähin huvipuisto Pohjois-Ruotsistakäsin,jostaon Kiviluoman mukaan nopean laivayhteyden myötä helppo tulla Alahärmään. Myös kulkuyhteydet Suomen sisällä ovat parantuneet ja tänä kesänä PowerParkiin pääsee suoraan junalla koko kesäkauden ajan. Juna pysähtyy 13.5. alkaen pääradan varressa sijaitsevalla Härmän asemalla, josta on ilmainen bussikuljetus huvipuistoon. Junalla Härmään pääsee Helsingistä reilussa kolmessa tunnissa, kun autolla matka vie aikaa noin 5 tuntia. Kiviluoma uskoo myös Suomalaisten kesämatkailijoiden löytävän nopean junayhteyden vuosi vuodelta paremmin.

Kesälle 2023 on PowerParkissa luvassa myös muutamia uudistuksia. Huvivaltion ulkokartingradalle on hankittu uudet kartingautot, jotka ovat käytössä avajaisista alkaen. Kiviluoman mukaan uudet autot parantavat ajokokemusta entisestään radalla, jolla on ajettu jopa lajin MM-kilpailuja. Huvipuistoon on kesän aikana tulossa myös uusi pienemmille lapsille suunnattu laite, jonka tarkka avauspäivä ei ole vielä tiedossa. Tulevana kesänä erityisesti koronavuosina tutuksi tullutta päivän varaamista ennakkoon ei enää tarvita.

"Jatkossa PowerParkiin ei tarvitse enää varata päivää etukäteen vaan paikalle voi saapua, vaikka hetken mielijohteesta. Sisään huvipuistoon pääsee tuttuun tyyliin rannekkeen tai pääsylipun ostamalla", sanoo Kiviluoma.

Lippujen hinnat PowerParkissa puolestaan ei muutu yleisestä hintojen noususta tai uudistuksista huolimatta. Yli 130 senttimetriä pitkille tarkoitettu Maxi-ranneke maksaa PowerParkissa 42 euroa ja alle 130 senttisille tarkoitettu Mini-ranneke 32 euroa.

"Uuden laitteen myötä meillä on yhteensä 42 laitetta, mikä on Suomen huvipuistoista eniten. Tällöin hintaa jää tasan euro laitetta kohden edullisimpana huvipuistona Suomessa", Kiviluoma kertaa.

PowerParkissa huvipuiston aukeamista juhlistetaan lauantaina 13.5. Huvikauden Avajaisten merkeissä, jossa on normaalin huvittelun lisäksi luvassa erityistä ohjelmaa. Avajaisissa nähdään muun muassa päivänvaloon suunniteltu ilotulitus, jotka ovat PowerParkin johtaja Kiviluoman mukaan Suomessa vielä harvinaisuus.

"PowerParkin huvikausi täräytetään käyntiin tyylillä! Taivaalle ammutaan päivänvaloon suunniteltu ilotulitus, joka eroaa perinteisistä ilotulituksista monin tavoin. Tällaisia on nähty jo maailmalla ja nyt sellainen nähdään ensi kertaa Suomessa tässä kokoluokassa", iloitsee Kiviluoma.

Lisäksi PowerParkiin saapuvat vieraiksi sosiaalisessa mediassa, erityisesti TikTokissa nuorten suosioon nousseet Daniel Ahola, Carola Hakola ja Elviira Fält. Sometähdet esiintyvät ja ovat vieraiden tavattavissa Huvikauden Avajaisissa. Huvikauden Avajaisiin on ilmainen sisäänpääsy.

"Haluamme toivottaa kaikki tervetulleiksi onnellisuuden täyteiselle kesäreissulle Huvivaltioon kesällä 2023", Kiviluoma lausuu

Kuvat

Lataa
PowerParkin maailmanpyörästä aukeaa näkymät Etelä-Pohjanmaan lakeuksien kansallismaisemiin. Lähde: PowerPark. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Lataa
Huvivaltiosta löytyy tekemistä ja iloa koko perheelle. Lähde: PowerPark. Kuva vapaasti julkaistavissa.
Lataa
Junker on yksi pohjoiseuroopan hurjimmista laitteista, ellei jopa hurjin. Lähde: PowerPark. Kuva vapaasti julkaistavissa.

PowerPark / Lillbacka Powerco Oy
Puistotie 3
62300 Härmä

Etelä-Pohjanmaan lakeuksien kansallismaisemien ympäröimä Huvivaltio PowerPark on Suomen suurin ja hämmästyttävin vapaa-ajankeskus, joka tarjoaa yli 160 hehtaarin täydeltä ikärajatonta riemua, vauhtia ja elämyksiä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta PowerPark / Lillbacka Powerco Oy

PowerParkin huvikausi alkaa – hurja klassikkolaite uudistuu ja huvipuistopäivän valitseminen helpottuu13.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Huvivaltio PowerPark avaa ovensa lauantaina 14.5. Huvikausi 2022 käynnistyy edellisistä vuosista poiketen jo toukokuussa. Lisäksi luvassa on myös tukku uutuuksia: Suosittu klassikkolaite Typhoon uudistuu, herkutteluvalikoimaan tulee lisäyksiä ja Huvivaltion ilme ja verkkosivut uudistuvat. Huvipuistopäivän ennakkovaraus jää käyttöön, mutta sen asiakasystävällisyyttä parannetaan.