Selvitys: Suomen veroprosentti maailman korkeimpien joukossa

VertaaEnsin.fi selvitti, mistä Suomen veroprosentit koostuvat ja miten ne vertautuvat muun maailman veroprosentteihin. Suoraan selvitykseen pääset osoitteessa: https://www.vertaaensin.fi/blog/veronmaksu

Selvityksen keskeisimmät havainnot:

• Suomen suurin mahdollinen ansiotuloveroprosentti, 56,96 %, kuuluu maailman korkeimpiin.

• BKT:hen suhteutettuna Suomen veroprosentti oli vertailun viidenneksi suurin.

• Suomi, Ruotsi, Tanska ja Norja sijoittuvat kymmenen korkeimman veromaan joukoon BKT:hen suhteutettuna. Näistä maista ainoastaan Tanskassa verojen osuus BKT:sta on Suomea isompi.

Tietoa selvityksen tarjoajasta

VertaaEnsin.fi on osa eurooppalaista Samlino-konsernia, joka on perustanut taloustuotteiden vertailusivustoja Suomen lisäksi myös Tanskaan, Portugaliin, Belgiaan ja Kreikkaan. VertaaEnsin.fi-palvelun toimintaidea on yksinkertainen: Me vertaamme, sinä säästät! Vuosittain yli miljoona suomalaista kuluttajaa käyttää sivustoa edullisempien talouspalveluiden löytämiseen.

Sähköverkkoyhtiöt vertailussa – siirtohintojen nousu jatkuu25.7.2024 12:12:47 EEST | Tiedote

Omakotiliiton toukokuussa 2024 julkaiseman selvityksen mukaan lähes puolet Suomen jakeluverkkoyhtiöstä on nostanut yleissiirron hintaa viime vuodesta. VertaaEnsin.fi kävi läpi kaikkien siirtoyhtiöiden verkkopalveluhinnastot heinäkuussa. Vertailussa ilmeni, että siirtohintojen kallistuminen on jatkunut myös kesällä. Kesä–heinäkuussa verkkopalvelumaksujaan ovat korottaneet kuusi yhtiötä ja vielä viisi ovat tiedottaneet tulevista hinnankorotuksista 1. syyskuuta 2024 alkaen. VertaaEnsin.fi-palvelu on koonnut eri kunnissa toimivat siirtoyhtiöt ja niiden ajankohtaiset hinnat kuntakohtaiselle kartalle.

Suomalaisten kiinnostus sähkön alkuperään kasvussa15.7.2024 11:16:35 EEST | Tiedote