KKES myi Inarin-Jokelan tontin Rakennustoimisto K. Tervo Oy:lle

Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiö on myynyt Joensuun Torikatu 26/Niskakatu 4:ssä sijaitsevan Inarin-Jokelan tontin ja tontilla vuokraoikeudella olevat kiinteistöyhtiöt, Joensuun Inarinkulman ja Joensuun Jokelankulman Rakennustoimisto K. Tervo Oy:lle.

Kiinteistöyhtiö Joensuun Jokelankulma purkaa omistamansa ja korjauskelvottomaksi todetun rakennuksen ja rakentaa tontille kaavan mahdollistaman liike- ja asuintalon. Purkutyöt alkavat mahdollisesti heti kesäkuussa, uudisrakennuksen aikataulu on vielä auki.

- Rakentamisen ajankohdan määrittää kysyntä, toteaa Rakennustoimisto K. Tervo Oy:n toimitusjohtaja Jussi Hämäläinen.

Kauppaan sisältyvässä Inarinkulmassa on tällä hetkellä toimistohuoneistoja. Vuonna 1936 rakennettu talo on julkisivultaan suojeltu, joten se säilyy joka tapauksessa sijoillaan.

Kaupan myötä KKES luopuu kaikista omistuksistaan tontilla, KOY Jokelankulmassa ja KOY Inarinkulmassa.

- Asiat etenivät nopeasti ja olen iloinen, että ostaja on perinteinen joensuulainen rakennusyritys. Kiinnostusta kohteeseen on ollut, mutta vasta nyt päästiin tuloksiin saakka, toteaa Karjalaisen Kulttuurin Edistämissäätiön toiminnanjohtaja Satu Kokkonen.

80100 Joensuu

Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven mittava korjaus- ja laajennusurakka Rakennustoimisto K. Tervo Oy:lle29.6.2022 07:50:26 EEST | Tiedote

Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu Joensuussa sijaitsevan Pohjois-Karjalan keskussairaalan E-siiven peruskorjauksen ja laajennuksen pääurakoitsijaksi. Rakennuttajana toimii Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä, Siun sote. Noin 22 miljoonan euron hanke toteutetaan sosiaali- ja terveysministeriön poikkeusluvalla ja sen on määrä valmistua keväällä 2026.

Rakennustoimisto K. Tervo Oy rakentaa KYSin Psykiatriatalon – urakan arvo noin 28 miljoonaa euroa23.2.2022 14:00:00 EET | Tiedote

Itä-suomalainen Rakennustoimisto K. Tervo Oy on valittu Kuopion yliopistollisen sairaalan Psykiatriatalon pääurakoitsijaksi. Rakennusurakka käsittää noin 16000 brm2 :n suuruisen uudisrakennuksen rakentamisen KYSin kampusalueelle pääsairaalan läheisyyteen sekä yhdystunnelin rakentamisen Psykiatriatalon ja Kaarisairaalan välille. Kahdeksankerroksisen uudisrakennuksen rakennustyöt valmistuvat keväällä 2024. Koko projektin kustannusarvio on 48 miljoonaa euroa, josta pääurakoitsijan osuus noin 28 miljoonaa euroa.