Truesec Oy

Pohjois-Euroopan suurin kyberturvallisuuskeskus avautuu Tukholmassa

Pohjois-Euroopan suurin kyberturvallisuuskeskus avaa ovensa Tukholman keskustassa. Truesecin omistama keskus tarjoaa huippuluokan valmiuksia vastata alati muuttuviin kyberuhkiin. Keskus on kaikkien yhteiskunnallisten toimijoiden, yritysten ja organisaatioiden käytettävissä. Sen tavoitteena on toimia alustana innovaatioille ja tiedon jakamiselle, kyberuhkien havaitsemisen ja puolustuskykyjen kehittämiseksi. Kyberturvallisuuskeskuksen merkittäviä kumppaneita ovat mm. Microsoft ja CrowdStrike.
Truesec Groupin toimitusjohtaja Anna Averud ja perustaja Marcus Murray.

Uusi kyberturvallisuuskeskus toimii komentokeskuksena operaatiolle, joissa reagoidaan satoihin vaativiin uhkatilanteisiin vuosittain. Tarkoituksena on auttaa yrityksiä ja organisaatioita tutkimaan, reagoimaan ja toipumaan vakavista kyberhyökkäyksistä.

Operaatioiden keskiössä on Truesecin vahva asiantuntemus ja yli 300 asiantuntijaa Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa.

Kyberturvallisuuskeskus:

• tarjoaa reaaliaikaista tietoa eri maihin kohdistuvista uhista
  • estää yli 5 000 kyberhyökkäystä vuosittain
  • pystyy havaitsemaan, lieventämään ja vastaamaan kyberhyökkäyksiin vuorokauden ympäri, 365 päivää vuodessa
  • tukee yli 500 organisaatiota ja yritystä suojaamalla aktiivisesti kriittistä infrastruktuuria, digitaalisia arvoja ja omaisuutta
  • työllistää yli 300 kyberasiantuntijaa

”Kun otetaan huomioon yhteiskuntiimme kohdistuva uhkakuva, keskus tarjoaa meille tarvittavat edellytykset olla kyberkumppani, jota yksityiset yritykset ja julkinen sektori tarvitsevat suojellakseen liiketoimintaansa, kilpailukykyään ja digitaalisia palveluitaan kyberrikollisuudelta”, sanoo Truesec Groupin toimitusjohtaja Anna Averud.

Keskuksessa on tiedusteluosasto, joka kartoittaa ja seuraa yhteiskuntaa uhkaavia toimijoita. Siihen kuuluu myös valvontakeskus, joka suojaa satojatuhansia kriittisen tärkeitä järjestelmiä ja tietokoneita sekä muita organisaatioita ympäri vuorokauden. Puolustuskyvyn lisäksi keskus voi simuloida realistisia hyökkäyksiä, tunnistaa haavoittuvuuksia ja kouluttaa eri organisaatioita.

"Kyberturvallisuuskeskus on yksityinen panostus, jolla vastataan Ruotsin ja muiden maiden tarpeeseen lisätä kybervalmiuksia nykyisessä geopoliittisessa tilanteessa. Ukrainan sota ja geopoliittinen turbulenssi ovat muuttaneet yhteiskuntamme uhkakuvaa rajusti ja kyberhyökkäysten määrä kasvaa. Tämän epävarmuuden keskellä estämme päivittäin 17 tietomurtoa ja käsittelemme monimutkaisia kyberhäiriöitä eri maissa. Yksityisenä toimijana voimme olla energisempiä, avoimempia ja edetä nopeammin kuin valtio-omisteinen kansallinen toimija. Siksi olemme tärkeä lisä yhteiskuntiemme suojelemisessa", sanoo Marcus Murray, tietoturva-asiantuntija ja Truesecin perustaja.

Lisätiedot medialle:

Jennie Mattar
CMO

jennie.mattar@truesec.com

Tel: +46-72 858 88 78

Truesec Group

Truesec on globaali kyberturvallisuusyhtiö, jonka tarkoitus on selkeä: luoda turvallisempi yhteiskunta estämällä kyberhyökkäyksiä. Vuonna 2005 perustettu Truesec on saavuttanut vahvan maineen ja ansainnut organisaatioiden luottamuksen maailmanlaajuisesti. Tänä päivänä Truesec koostuu yli 300 kyberturvallisuusosaajasta Ruotsissa, Yhdysvalloissa, Tanskassa, Suomessa ja Saksassa, kattaen kaikki kyberturvallisuuden osa-alueet.

Lisätietoa: https://www.truesec.com/

Truesec Groupin toimitusjohtaja Anna Averud ja perustaja Marcus Murray.

Truesec Oy
Keilaniementie 1