
Viherpesun loppu - uusi työkalu antaa kuluttajalle mahdollisuuden valita vastuullisemmin
Vaateostoksilla voi olla vaikeaa saada todenmukaista tietoa ostopäätösten eettisyydestä tai ympäristövaikutuksista. Aidosti vastuullisia yrityksiä ja tuotteita ei ole helppoa erottaa viherpesusta.
Kuluttajaliiton 2022 tekemän selvityksen mukaan jopa 81% kuluttajista piti erittäin tai melko vaikeana tunnistaa, mikä tuote on aidosti vastuullinen.
EU on puuttumassa kuluttajaa harhauttavaan viherpesuun direktiiviehdotuksella ympäristömainonnasta. Kattavan ja yhdenmukaisen sääntelyn luominen vie kuitenkin aikaa.
Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on kehittänyt ratkaisuksi ainutlaatuisen IVALO.COM 360 -vastuullisuusvalidioinnin.

Arvojen mukaista pukeutumista
IVALO.COM 360 -vastuullisuusvalidointi kerää mittavan brändikohtaisen vastuullisuusaineiston. Vastuullisuutta tarkastellaan kahdeksan eri osa-alueen alla.
Arvioitavat osa-alueet ovat työolot & palkkaus, ympäristövaikutukset, materiaalit & kuidut, läpinäkyvä tuotantoketju, kiertotalous & kestävä design, yhdenvertaisuus & inkluusio, sitoumukset & käytännöt sekä vastuullinen verkkokauppa. Validoitavia datapisteitä on noin 250.
"Vastuullisuuden eri osa-alueiden voimasuhteiden ja tuoteryhmän erityispiirteiden ymmärtäminen on olennaista, kun eri brändejä vertaillaan keskenään. IVALO.COM 360 -validointiprosessi ottaa kokonaisvaltaisesti huomioon koko yrityksen arvoketjun ja pystyy arvioimaan eri tyyppisten tuotteiden vastuullisuutta. Tämä helpottaa ja nopeuttaa kuluttajan tekemää vertailua." Outi Pyy, vastuullisuusjohtaja, IVALO.COM
"IVALO.COM 360 -vastuullisuusvalidointi antaa kuluttajalle mahdollisuuden löytää omia arvojaan ja motiivejaan vastaavia yrityksiä ja niiden tuotteita. Toiselle esimerkiksi hiilidioksidipäästöjen minimointi on tärkeä asia, toiselle taas oikeudenmukaiset työolot."
Matti Lamminsalo, CEO, IVALO.COM
Kansainvälistä kiinnostusta ja yhteistyötä
IVALO.COM 360 on kehitetty yhteistyössä eurooppalaisten vastuullisuusasiantuntijoiden kanssa IVALO.COMin vastuullisuusjohtajan Outi Pyyn johdolla. Se on jo herättänyt laajaa kiinnostusta globaalisti.
Työkalun on ottanut käyttöön yli 130 muotibrändiä 16 eri Euroopan maasta. Kaikki validoidut brändit ja niiden tulokset löytyvät IVALO.COMin verkkosivuilta.
IVALO.COM 360 auttaa muotibrändejä oman vastuullisuutensa konkretisoimisessa ja kehittämisessä sekä antaa tietoa asiakkaiden arvostus- ja ostoperusteista. Informaatio omasta vastuullisuudesta helpottaa toiminnan arviointia ja viestinnän luotettavuutta.
"IVALO.COM 360 on oiva työkalu niin kuluttajille kuin meille brändeillekin – se tarjoaa kaivattua konkretiaa ja kannustaa meitä kaikkia kohti vastuullisempaa tulevaisuutta."
Jan Timm, CEO, Globe Hope
IVALO.COM 360 lanseerataan Helsingissä 8.6.2023
IVALO.COMin validointityökalu lanseerataan Helsingissä 8.6.2023. Lanseerauspäivänä IVALO.COM järjestää kutsuvieraille Vastuullisen muodin nykytila ja tulevaisuus - tapahtuman.
Kuvapankki: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/11AKhb4ZCF3mhYG1POvLTuqbI5MpY8ILN
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
IVALO.COM
Matti Lamminsalo, CEO
+358 40 500 2607
matti@ivalo.com
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta IVALO.COM
IVALO.COM tuplasi myyntinsä ja rekrytoi alan tunnetun vaikuttajan ja kriitikon Outi Pyyn8.2.2023 10:20:26 EET | Tiedote
Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on jälleen tuplannut myyntinsä vuonna 2022. Vastuullisen muotikaupan myynti viime vuonna oli noin 2 miljoonaa euroa. Yhtiön ja brändin menestys kertoo siitä, että aito vastuullisuus myy ja asiakkaat uskovat tuotekategoriaan. Arvopohjainen ostaminen kasvaa ja siihen vastaavaa valikoimaa on jatkuvasti enemmän. IVALO.COMin kasvavaan tiimiin on vuoden 2023 alusta rekrytoitu tunnettu tekstiilalan vastuullisuuskonsultti ja kriitikko, vuoden vastuullisuusvaikuttajaksi valittu Outi Pyy.
Pandemia-aika on lisännyt kiinnostusta vaatteiden vastuullisuutta kohtaan7.4.2022 14:32:40 EEST | Tiedote
Vastuullisen muodin markkinapaikka IVALO.COM on myynyt vuonna 2021 validoituja muotibrändejä suomalaisille asiakkaille noin miljoonalla eurolla.
Vastuullisen muodin kasvuraketti IVALO.COM keräsi 850 000 euron rahoituskierroksen2.11.2021 08:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen vastuullisen muodin verkkokauppa IVALO.COM kuuluu korona-ajan voittajiin, sillä sen kokonaismyynti on kasvanut lähes 30% kuukaudessa vuoden ajan. IVALO.COMin mukaan pandemia on myötävaikuttanut suomalaisten pukeutujien ympäristötietoisuuteen ja kiinnostukseen vaatteiden sosiaalista vastuullisuutta kohtaan.