Näin Suomi tarttuu vetytalouden mahdollisuuksiin – Suomen vetytalousstrategian julkistus 27.6.2023 Vetyareenalla

Suomen vetyklusteri julkaisee Suomen vetytalousstrategian 27. kesäkuuta 2023 klo 13 Porissa.

Vauhti kohti kestävämpiä energiamuotoja kiihtyy, ja Suomi aikoo ottaa johtoaseman tässä murroksessa. Suomen vetytalousstrategia määrittelee, miten yritykset ja julkinen valta voivat yhdessä rakentaa Suomesta vetytalouden johtavan maan.

Puhdas vety on olennainen osa koko talouden hiilidioksidipäästöjen vähentämistä, ja energiamurroksen myötä siitä on kehittymässä yksi maailman suurimmista markkinoista. Puhtaan energian saatavuus ja korkea osaaminen antavat Suomelle etulyöntiaseman tässä muutoksessa, mutta toimilla on kiire, sillä kansainvälinen kilpailu markkinasta kiristyy.

”Investointibuumi osoittaa, että Suomeen kohdistuu valtavaa kiinnostusta, joka on valjastettava luomaan hyvinvointia Suomeen. Vetytalousstrategia on vetyalan johtavien toimijoiden rohkea näkemys siitä, miten tämä tehdään. Elinkeinoelämä on sitoutunut laajasti edistämään vetytaloutta yhteistyössä muiden yhteiskunnan toimijoiden kanssa”, kertoo Simo Säynevirta, Suomen vetyklusterin puheenjohtaja.

Paikka ja aika: 27.6.2023 klo 13.00–13.45 Porin kauppatorilla MTV-lavan vieressä Vetyareena-teltassa.

Suomalaiset vetytalouden edelläkävijät yhdistävät voimansa Vetyareenalla 27.–29.6.2023

SuomiAreenan yhteydessä Porissa 27.–29.6.2023 järjestettävä Vetyareena tarjoaa monipuolisen näkymän Suomen vetytaloudesta sekä käytännön esimerkkejä puhtaan vedyn mahdollisuuksista. Kaikille avoin ja maksuton tilaisuus pidetään keskeisellä paikalla Porin kauppatorilla aivan MTV-lavan vieressä.

Vetyareenan järjestämisestä vastaavat Suomen vetyklusteri, ABB, Elinkeinoelämän keskusliitto, Enersense, Energiateollisuus, Flexens, Fortum, Gasgrid Finland, Helen, Hycamite, Kemianteollisuus, Neste, P2X Solutions, SSAB, Teknologiateollisuus, Toyota Auto Finland, UPM, Wärtsilä.

Lisätietoja strategiasta:
Simo Säynevirta
simo.saynevirta@fi.abb.com

Mediatiedustelut:
Herkko Plit
herkko.plit@p2x.fi

Vetyareena 27.–29.6.2023:
Ovet avataan yleisölle päivittäin kello 10.
Lisätietoja tapahtumasta: Kesän vetyvoimaisin tapahtuma – Vetyareena 2023 Porissa 27.–29.6 - h2cluster.fi

CLIC Innovation toimii Suomen vetyklusterin koordinaattorina.

Nopeasti muuttuva pakkausregulaatio haastaa ruokapakkaamisen arvoketjuja koventuvilla kiertotaloustavoitteilla30.1.2024 08:30:00 EET | Tiedote