Gutsy Animations Oy

Muumilaakso voittaa parhaan animaation ja parhaan tarinankerronnan palkinnot Kiinassa, vastassa Dreamworks

HELSINKI/BRISTOL, Helsinki, 23. kesäkuuta. Suomalaisen Gutsy Animations -tuotantoyhtiön Muumilaakso on jälleen saavuttanut kansainvälistä menestystä. Tällä kertaa animaatiosarjan kolmas kausi on palkittu kuuluisassa Shanghai TV Festival -tapahtumassa, jossa se voitti Parhaan animaation ja Parhaan tarinankerronnan Magnolia-palkinnot. Finalisteja samassa kategoriassa oli yhteensä kymmenen, ja vastassa oli mm. Kungfu Panda Dragon Knight (DreamWorks Animation Television, USA), The Seeds and the Smoos (Magic Light Pictures, UK) ja White Cat Legend 2 (Nice Boat Animation, Kiina).

Paras animaatio -palkinnon kaikki ehdokkaat:

White Cat Legend 2 (Nice Boat Animation, China)

Kungfu Panda Dragon Knight (DreamWorks Animation Television, USA)

The Degenerate-Drawing Jianghu (China)

Tracks in the Snowy Forest (China)

Mob Psycho 100 III (Japan)

Moominvalley Season 3 (Gutsy Animations, Finland/UK)

The Case (Italy)

The Seeds and the Smoos (Magic Light Pictures, UK)

To Your Eternity (Japan)

Yao-Chinese Folktales (China)

Aiemmin tänä vuonna Muumilaakso-animaatiosarja oli ehdolla maailmankuulussa Annie Awards -palkintogaalassa Amerikassa, Best TV/Media Children’s Programme -kategoriassa. Lisäksi sarja on vastikaan ollut ehdolla Palm Springs Animation Film Festival -kilpailussa Parhaan lyhytanimaatio- ja Parhaan LGBTQ -kategoriassa sekä kotimaisessa Venla-gaalassa, kilpailemassa Parhaan lastenohjelman pystistä.

Muumilaakson englanninkielisen version ääninäyttelijäkaartin kuuluu mm. Rosamund Pike (Muumimamma), Matt Berry (Muumipappa),  Jack Rowan (Muumipeikko) ja Bel Powley (Pikkumyy).

Tove Janssonin tarinoihin perustuvaa Muumilaakso-sarjaa on nähty Ylen kanavilla jo kolme tuotantokautta ja yhteensä 39 jaksoa. Muumilaakson ensimmäinen tuotantokausi valmistui vuonna 2019. Toinen kausi julkaistiin 2020 ja kolmas 2022.

Neljättä kautta tehdään parhaillaan ja se huipentuu jännittävällä tavalla, kun kaunis Muumilaakso kohtaa tähän mennessä suurimman uhkansa. Alkuperäisten Muumi-kirjojen kuuluisimman tarinan innoittamana komeetta kiihtyy Muumilaaksoa kohti, eikä kukaan tiedä mitä tehdä. Vain rakastettujen Muumien kiltteys, hyväksyntä ja ainutlaatuinen huumorintaju voivat pelastaa päivän.

Linkki voittopuheeseen:https://weibo.com/5802743391/N6GkthVOq

Lisätietoja:

Alisha Hasan

Markkinointipäällikkö

alisha.hasan@gutsy.fi

Gutsy Animations

Vuonna 2016 perustettu suomalais-brittiläinen tuotantoyhtiö Gutsy Animations uskoo, että maailma tarvitsee lempeää, viisasta, merkityksellistä ja gutsya sisältöä globaaleille yleisöille. Yrityksen on perustanut palkittu suomalainen tuottaja, Marika Makaroff, joka on nykyään luova johtaja.

Gutsy Animationsin sisällön takana toimivat monipuoliset ja monikulttuuriset luovat tiimit, jotka  sijaitsevat Helsingissä ja Bristolissa, Iso-Britanniassa. Yritys valitsee kansainvälisille markkinoille kohdennetut hankkeensa yrityksensä arvojen, kuten hyväksyntä, tasa-arvo, rauha ja luonnon kunnioittaminen, perusteella.

Gutsy Animations -tuotantoyhtiön Emmy®-ehdokkuuden saanutta lippulaivatuotantoa, ”Muumilaakso”, on myyty yli 60 maahan. Kolmas tuotantokausi palkittiin Albert-sertifikaatilla tunnustuksena kestävästä tuotantoprosessistaan. Sarja on voittanut myös Audience Episodic Award -palkinnon New Yorkin kansainvälisillä lastenelokuvafestivaaleilla vuonna 2022 sekä ollut ehdolla kuuluisassa Annie Awards -kilpailussa Best TV/Media Children's Programme -katerogiassa 2023.

Vuonna 2021 yritykseen sijoitti Rovio Entertainment, joka on yksi maailman menestyneimmistä suomalaisista mobiilipeliyhtiöistä. Gutsy Animations saavutti viidennen sijan Deloitte Technology Fast 50 -listalla vuonna 2021, joka listaa Suomen nopeimmin kasvavia teknologiayrityksiä.

Lisätietoja: www.gutsy.fi

About Moomin Characters

Moomin Characters Oy Ltd is the official copyright holder of all the Moomin characters. All characters from Moominvalley are trademark registered worldwide. The Moomins are central characters in a series of books and comic strips written by Finnish-Swedish writer and artist Tove Jansson between 1945 and 1980. They are one of Finland’s biggest exports and have a global fan base.

The company was founded in the 1950s by Tove Jansson (1914-2001) and her brother Lars Jansson to manage the Moomin copyright and is still run by family members. Rights and Brands is the worldwide licensing agent of the company.

Find out more about Tove Jansson and the Moomins here:

www.moomin.com

www.tovejansson.com

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Muumilaakson 3 kausi ja uudet hahmot!Siirry videokanavalle

Gutsy Animations Oy
Hämeentie 155C, 7 krs