YLE LÄHETTÄÄ LÄHES 5 TUNTIA OHJELMAA PORI JAZZISTA

Endea Owens & the Cookout esiintyy Pori Jazz 2023 festivaalilla perjantaina 14.7. Lokkilavalla Lauren Desberg

Yleisradion jazztoimitus on mukana heinäkuussa Pori Jazzissa. Festivaaliviikon perjantaina 14. heinäkuuta Kirjurinluodon konserttipuistosta lähtee suora Pori Jazz Special -lähetys Yle Radio 1:ssä kello 19.02 – 21.40. Tuolloin Lokkilavalla esiintyvät amerikkalaisen basistin Endea Ownsin sekä rumpali Mark Guillianan yhtyeet. Lähetyksessä kuullaan myös saman päivän aiempia konsertteja, edellisen päivän festivaalitaltiointeja sekä Ylen aikaisempien vuosien Pori Jazzin äänitysten arkistoja.

Ylen Pori Jazz Special kuuluu Ylen Juurien kesä – ohjelmasarjaan ja sen toimittavat Juhani Kansi ja Markus Partanen. Heti Pori Jazzin päättymisen jälkeisenä päivänä sunnuntaina 16. heinäkuuta Yleisradio tarjoaa huikean arkistoherkun, jossa kuullaan latin jazzin ”isän” Tito Puenten orkesterin konsertin taltiointi Pori Jazzista kesältä 1994. Lokkilavan taltioinnissa on mukana mm. kuubalainen lyömäsoitinlegenda Mongo Santamaria.

Tito Puenten syntymästä tuli huhtikuussa kuluneeksi 100 vuotta, ja Euroopan yleisradioliitto sai Puenten pojalta Tito Puente Jr:ltä EBU-oikeudet tuohon Ylen äänitykseen sekä haastattelun, jossa Puente Jr. kertoo isänsä tarinan. Tito Puente`s Golden Latin All Starsin konsertti ja haastattelu kuullaan 16. heinäkuuta Yle Radio 1 Juurien kesä-sarjassa kello 19.02 – 21.00. Ohjelman toimittaa Markus Partanen.

Lisätietoja Yleisradiosta markus.partanen@yle.fi

Kuvat

Mark Guiliana esiintyy Pori Jazz 2023 festivaalilla perjantaina 14.7. Lokkilavalla
Lataa