Verge Motorcycles ilmoittaa ensimmäisenä sähkömoottoripyörävalmistajana hyödyntävänsä Teslan NACS-latausverkostoa

Loppuvuoden aikana Yhdysvaltojen myyntinsä aloittava Verge Motorcycles liittyy nimekkäiden autojättien General Motorsin ja Fordin joukkoon ilmoittaessaan aikeistaan hyödyntää Teslan NACS-latausverkostoa.
Verge Motorcycles ottaa ensimmäisenä sähkömoottoripyörävalmistajana käyttöön Teslan NACS-latauspistokkeen. Kuva: Verge Motorcycles

Sähkömoottoripyöräilyn pioneeri Verge Motorcycles ottaa omalta osaltaan kantaa viime aikoina keskustelua herättäneeseen sähköpistokesotaan, ja on ilmoittanut ensimmäisenä alan toimijana ottavansa käyttöön Teslan NACS-latauspistokkeen. Ilmoitus on konkreettinen esimerkki parhaillaan Yhdysvaltojen markkina-avausta valmistelevan yhtiön edelläkävijyydestä.

“Olemme mielenkiinnolla seuranneet keskustelua latausinfrastruktuurin tulevaisuudesta ja Teslan päätöksestä julkistaa NACS-latausstandardinsa. Kattavan ja helpon pikalatausjärjestelmän tarjoaminen asiakkaillemme on elintärkeää Vergen kasvun näkökulmasta. Rakennamme tällä hetkellä Yhdysvaltojen markkina-avaustamme ja moottoripyörien teslana tämä päätös tuntui meille luonnolliselta ratkaisulta”, Vergen teknologiajohtaja Marko Lehtimäki kertoo.

“Kokonaisvaltainen asiakaspalvelu on Vergelle kaikki kaikessa. Haluamme, että Vergen pyörän omistajilla on pääsy Pohjois-Amerikan laaja-alaisimpaan pikalatausjärjestelmään, jonka vuoksi tulemme hyödyntämään Teslan 17 000 latausaseman verkostoa“, kertoo Vergen Yhdysvaltojen operatiivinen johtaja Pekka Pärnänen.

Teslan julkistus ravistelee Yhdysvaltojen sähköajoa

Teslan päätös julkistaa sen NACS-latausstandardi on saanut viime aikoina paljon kansainvälistä huomiota, kun useat merkittävät alan toimijat, General Motors, Ford ja sähköautovalmistaja Rivian mukaan lukien ilmoittivat ottavansa Teslan kehittämän latausjärjestelmän käyttöönsä. Julkistuksen myötä, myös kilpailevat operaattorit voivat lisätä NACS-pistokkeella varustettuja latauslaitteita verkostoonsa. Tähän asti patentilla suojattua järjestelmää on voinut käyttää vain Teslan omien ajoneuvojen lataukseen.

Lisätiedot:
press@vergemotorcycles.com