Muutoksia Osuuskauppa Arinan ABC-polttonestejakeluun Temmeksellä ja Tyrnävällä

Osuuskauppa Arina on päättänyt siirtää Tyrnävän ABC-automaattiaseman lähemmäksi S-marketia ja sulkea Temmeksen ABC-automaattiaseman. Molemmat päätökset perustuvat asemien käyttöiän päättymiseen ja nykyisiin viranomaisvaatimuksiin.

– Tyrnävällä ABC-automaattiasema siirretään S-marketin yhteyteen. Tämä helpottaa asiakkaidemme arkea, kun tankkauksen voi hoitaa entistä helpommin kaupassakäynnin yhteydessä. Uusi automaattiasema vastaa myös entistä paremmin nykyisiin ympäristönsuojelulain vaatimuksiin, kertoo Osuuskauppa Arinan ABC-liikennekaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi.

– Uudistuksen yhteydessä lisäämme valikoimaan nykyisen dieselin ja E95:sen lisäksi E98 ja moottoripolttoöljyn, Peltoniemi lisää.

Temmeksen osalta ABC-automaattiasema suljetaan kokonaan heinäkuun loppupuolella.

– Valitettavasti Temmeksen kohdalla jouduimme tekemään surullisen päätöksen siitä, että nykyiset asiakasmäärät eivät mahdollista kannattavasti uutta investointia, joka olisi välttämätöntä tehdä, Peltoniemi toteaa.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Noin 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, ABC-liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan vuosi 2023: Asiakas- ja työtyytyväisyys sekä investoinnit kasvuun15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

”Uudistimme strategian ja muutimme sen teoiksi. Nostimme ihmisen keskiöön. Asiakasmäärä ja asiakastyytyväisyys harppasivat useimmilla ketjuilla ja työtyytyväisyys kehittyi. Asiakasomistajien ja asiakasmäärän kasvu vauhdittivat myyntiä ja yhdessä kuluhallinnan kanssa mahdollistivat hyvän liiketuloksen ja osuustoiminnallisen tuloksen, mistä kiitos asiakkaille, arinalaisille ja yhteistyökumppaneille. Tulos käytetään osana lähivuosien satojen miljoonien investointeja Pohjois-Suomeen”, iloitsee toimitusjohtaja Reima Loukkola.

Osuuskauppa Arina tarjoaa kesätöitä yli 1000 nuorelle Inarista Pyhäjoelle26.1.2024 07:55:00 EET | Tiedote

Arina etsii kesätyöntekijöitä muun muassa Prismoihin, S-marketteihin, Saleihin, ABC-asemille, Sokoksille sekä ravintoloihin, kahviloihin ja hotelleihin Pohjois-Suomessa. Kesätyöpaikoista noin 400 on tarkoitettu yli 18-vuotiaille ja 1000 2–3 viikon mittaista tutustumisjaksoa 14–17-vuotiaille kesä-ässille. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy 11.2.2024 ja kesä-ässien osalta hakuaika jatkuu 31.3.2024 saakka.

Uudistuneessa Prisma Zeppelinissä juhlitaan avajaisia 14.–16.12.202313.12.2023 10:37:38 EET | Tiedote

Vuonna 2005 avatun Prisma Zeppelinin historian suurin uudistus on vihdoin saatu päätökseen ja kesästä lähtien kestäneen uudistuksen jälkeen Zeppelinin Prisma on jälleen valmis palvelemaan asiakkaita entistä monipuolisemmilla valikoimilla. Pohjoissuomalaisten Arinan asiakasomistajien mahdollistaman investoinnin suuruus on 6,8 miljoonaa euroa. Alkuviikosta Prisman pihalla avattiin myös ABC-lataus, joka palvelee hybridi- ja sähköautoilla kulkevia asiakkaita.