Kuopio Wine Festival - rakkaudesta viiniin

Sí sí! Espanja rantautuu Kuopio Wine Festivaleille 30.6.–8.7.2023.

Tämän vuoden viinijuhlat tuo Kuopion satamaan palan Espanjaa. Kuopio Wine Festival on Osuuskauppa PeeÄssän järjestämä, Suomen suurin viini- ja ruokafestivaali, joka kerää joka kesä noin 35 000 huippuruoan, viinin ja musiikin ystävää sataman alueelle Kuopioon. Viinijuhlat järjestetään tänä kesänä jo 26. kerran.

Epävakainen sää ei ole vaikuttanut kävijämäärään. Kävijämäärä on tähän mennessä on ollut noin 8000 asiakasta, joka on tavoitetasossa.

Viinijuhlilla on hurmaannuttu espanjalaisesta keittiöstä ja viineistä. Suosituimpia viinejä ovat olleet espanjalaiset talon viinit.  Kaikkineen alueella viinejä on myyty noin 4000 pulloa.

Suosituimmat ruoka-annokset ovat olleet tapaslankku ja paella. Ruoka-annoksia on mennyt noin 1 700 kappaletta.

Viinijuhlat jatkuu vielä lauantaihin 8.7.2023 saakka.

Hurrataan ilon ja nautinnon täyteiselle festarielämälle. Huudetaan OLÈ!

Olemme yli 124 000 asiakasomistajan omistama palvelualan yritys Pohjois-Savossa. Tehtävänämme on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja asiakasomistajille. Omalla työllämme kehitämme jäseniemme ja koko Pohjois-Savon hyvinvointia. Olemme kehittyvä ja yksi maakunnan suurimmista yrityksistä.

Asiakasomistajuudesta vahvaa vetovoimaa – Historiallisen suuret investoinnit ja juhlavuoden edut vauhdittivat kasvua16.2.2024 13:33:41 EET | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä onnistui 120v-juhlavuonna tuottamaan asiakasomistajilleen ennätyksellisen hyödyn. Asiakasomistajuuden hyödyt kiinnostivat ja entisestään kehittynyt asiakaskokemus sekä maakunnan palvelujen kehittämiseen tehdyt investoinnit vauhdittivat vahvaa kasvua. Henkilöstön työtyytyväisyys oli edelleen erinomaisella tasolla. Paikallisia palveluita sekä tuotteita ostettiin lähes 115 miljoonalla eurolla. Tulostaso säilyi hyvänä, vaikka laski edellisestä vuodesta.

Osuuskauppa PeeÄssä käynnistää muutosneuvottelut11.1.2024 12:47:19 EET | Tiedote

Osuuskauppa PeeÄssä käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat osuuskaupan majoitus- ja ravitsemiskaupan toimialaa. Muutosneuvottelut käynnistyvät tammikuun kolmannella viikolla. Neuvottelujen taustalla on yhteiskunnan yleisen taloudellisen tilanteen mukanaan tuoma asiakkaiden kysynnän ja ostokäyttäytymisen muutos sekä osuuskaupan majoitus- ja ravitsemiskaupan toiminnan kehittämiseksi tarvittavat toimenpiteet. Toimenpiteitä harkitaan majoitus- ja ravitsemiskaupan olemassa olevan työvoimaresurssin ja työvoimatarpeen tasapainottamiseksi ja toimialan talouden tervehdyttämiseksi sekä uudelleenorganisoitumiseksi tavalla, joka tukee toimialan pääsyä osuuskaupan uudistetun strategian tavoitteisiin. Lisäksi muutosneuvotteluiden yhteydessä suunnitellaan yhdenmukaistaa toimialan sopimuspalkkaisen henkilöstön palkkarakenne vastaamaan EU:n palkka-avoimuusdirektiivin ja osuuskaupan henkilöstöpolitiikan tavoitteita tasa-arvoisesta ja läpinäkyvästä palkkausmallista. Syyt muutosneuvotteluihin ovat s