Modemärkena Cropp och House blir Köpcentrum Myllys nyaste tillskott
Köpcentrum Myllys tjänsteutbud utökas ytterligare när de europeiska modemärkena Cropp och House öppnar sina butiker den 13 juli. Liksom Sinsay, som invigdes i juni, tillhör de nya butikerna LPP-koncernen.

Cropp, House och Sinsay är några av de trendigaste modemärkena i Europa just nu. Bakom dem står polska LPP Group, och butikerna i Mylly är de första som koncernen har öppnat i hela Sydvästra Finland. Butikerna invigs på torsdag och finns på andra våningen i Mylly.
– Invigningen av Sinsay-butiken var en av de mest framgångsrika i LPP Finlands historia. Vi är riktigt nöjda med hur Sinsay har kommit igång i Mylly – butiken tog sig genast upp till topplaceringarna vad gäller försäljning i Finland, och vi är övertygade om att butiken kommer att fortsätta att vara framgångsrik även i framtiden. Butiken har haft riktigt många besökare, och vi har tagits emot väl av både kunderna och av köpcentrumet, berättar LPP Finlands Country Manager Seija Leppihalme.
Cropp och House kunder utgörs till största delen av unga vuxna. Leppihalme beskriver House som ett modemärke där trender kombineras till en avslappnad stil, medan Cropp har en stil som är mer inspirerad av streetwear, med inflytande från samtidskulturen och -musiken. Cropp säljer också skor.
– Det är fantastiskt att en så populär internationell koncern som LPP Group har velat öppna så många som tre olika märkesbutiker i Mylly. Det visar på Myllys starka ställning och popularitet både bland kunderna och partnerföretagen, konstaterar Köpcentrum Myllys verkställande direktör Mari Hantula glatt.
Mer information:
Mari Hantula, verkställande direktör, Affärscentret Mylly, tfn 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi
Seija Leppihalme, Country Manager, LPP Finland, tfn 040 173 2012, seija.leppihalme@lpp.fi
Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen. www.kauppakeskusmylly.fi
LPP Group är ett polskt familjeföretag som har varit verksamt i Polen och internationellt i över 30 år. LPP är för närvarande ett av de snabbast växande klädesföretagen i Central- och Östeuropa. Förutom Sinsay, Cropp och House ingår även varumärkena Reserved och Mohito i LPP:s portfölj. De fem varumärkena säljs världen över på drygt 40 marknadsområden. Företaget har drygt 1 700 butiker samt webbutiker för varje varumärke. www.lpp.com/en
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder

Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Mikko Uski Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpäälliköksi – 91 000 neliön kiinteistö on tärkeä osa Myllyn brändiä2.10.2025 11:09:46 EEST | Tiedote
Mikko Uski on aloittanut Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpäällikkönä 1. syyskuuta. Hän vastaa Myllyn noin 91 000 neliön kiinteistön kehittämisestä, huollon ja ylläpidon johtamisesta sekä palveluntuottajaverkoston hallinnasta. Mikko Uski on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Salon IoT Campuksen yrityspuistossa ja Turun Teknologiakiinteistöissä.
Rekryteringsnyheter: Köpcentrum Myllys lurviga nya varumärkesambassadör har börjat sitt jobb – tar sina första steg ut i offentligheten som en del av Masked Singer-teamet redan denna lördag3.9.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly har anlitat en ny varumärkesambassadör, Myllykkä, som ansvarar för att överraska köpcentrumets besökare och hyresgäster med sina vidunderliga upptåg.
Rekrytointiuutisia: Kauppakeskus Myllyn karvainen brändilähettiläs aloitti työnsä – Ensiaskeleet julkisuudessa osana Masked Singer -tiimiä jo lauantaina3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Mylly on palkannut uuden brändilähettilään, Myllykän, jonka vastuulla on kauppakeskuksen kävijöiden ja vuokralaisten yllättäminen ihmeellisillä tempauksilla.
Kauppakeskus Myllyssä historian suurimmat kävijämäärät kevään ja kesän aikana – ”Heinäkuu alkaa jo lähestyä joulun vilskettä”14.8.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn kevät ja kesä ovat olleet ennätyksellisen vilkkaat, ja huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuussa Myllyssä yllettiinkin uusiin kuukausiennätyksiin. Toukokuussa kävijämäärä nousi jopa 12 prosenttia, ja kävijöitä oli ensimmäistä kertaa yli puoli miljoonaa. Koko tammi-heinäkuun kävijämäärä kasvoi neljä prosenttia 3,3 miljoonaan kävijään. Myös uusia liikkeitä on avautunut, kun paikalliset kivijalkaliikkeet ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Myllyyn.
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum