Modemärkena Cropp och House blir Köpcentrum Myllys nyaste tillskott

Köpcentrum Myllys tjänsteutbud utökas ytterligare när de europeiska modemärkena Cropp och House öppnar sina butiker den 13 juli. Liksom Sinsay, som invigdes i juni, tillhör de nya butikerna LPP-koncernen.

LPP Finlands Country Manager Seija Leppihalme och Affärscentret Myllys verkställande direktör Mari Hantula

Cropp, House och Sinsay är några av de trendigaste modemärkena i Europa just nu. Bakom dem står polska LPP Group, och butikerna i Mylly är de första som koncernen har öppnat i hela Sydvästra Finland. Butikerna invigs på torsdag och finns på andra våningen i Mylly.

– Invigningen av Sinsay-butiken var en av de mest framgångsrika i LPP Finlands historia. Vi är riktigt nöjda med hur Sinsay har kommit igång i Mylly – butiken tog sig genast upp till topplaceringarna vad gäller försäljning i Finland, och vi är övertygade om att butiken kommer att fortsätta att vara framgångsrik även i framtiden. Butiken har haft riktigt många besökare, och vi har tagits emot väl av både kunderna och av köpcentrumet, berättar LPP Finlands Country Manager Seija Leppihalme.

Cropp och House kunder utgörs till största delen av unga vuxna. Leppihalme beskriver House som ett modemärke där trender kombineras till en avslappnad stil, medan Cropp har en stil som är mer inspirerad av streetwear, med inflytande från samtidskulturen och -musiken. Cropp säljer också skor.

– Det är fantastiskt att en så populär internationell koncern som LPP Group har velat öppna så många som tre olika märkesbutiker i Mylly. Det visar på Myllys starka ställning och popularitet både bland kunderna och partnerföretagen, konstaterar Köpcentrum Myllys verkställande direktör Mari Hantula glatt.

Mer information:

Mari Hantula, verkställande direktör, Affärscentret Mylly, tfn 050 441 9394, mari.hantula@kauppakeskusmylly.fi

Seija Leppihalme, Country Manager, LPP Finland, tfn 040 173 2012, seija.leppihalme@lpp.fi

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen. www.kauppakeskusmylly.fi

LPP Group är ett polskt familjeföretag som har varit verksamt i Polen och internationellt i över 30 år. LPP är för närvarande ett av de snabbast växande klädesföretagen i Central- och Östeuropa. Förutom Sinsay, Cropp och House ingår även varumärkena Reserved och Mohito i LPP:s portfölj. De fem varumärkena säljs världen över på drygt 40 marknadsområden. Företaget har drygt 1 700 butiker samt webbutiker för varje varumärke. www.lpp.com/en

Bilder

Andra språk