Digital Workforce ja ApolloIQ yhteistyöhön perusterveydenhuollon kehittämiseksi  prosessiautomaatiolla

Lehdistötiedote 13.7.2023

ApolloIQ, brittiläinen perusterveydenhuollon älykkään automaation asiantuntija ja Digital Workforce, terveydenhuollon prosessien automatisoinnin maailmanlaajuinen johtaja, ovat solmineet yhteistyön, jonka tavoitteena on määritellä uudelleen työtehokkuutta ja potilastuloksia  perusterveydenhuollossa Iso-Britanniassa.

Yhteistyö lupaa merkittävää muutosta perusterveydenhuoltoon hyödyntämällä prosessiautomaatiota työn tehokkuuden lisäämiseksi, virheiden vähentämiseksi ja potilaskokemuksen ja -tulosten parantamiseksi.

Digital Workforce on erikoistunut terveydenhuollon kliinisiin automaatioratkaisuihin sekä hoitopolkujen orkestrointiin. Yritys perustettiin aikanaan tavoitteenaan kaventaa resurssien ja hoidon tarpeiden välistä kuilua Suomen terveydenhuollossa. Digital Workforce on globaalisti yksi harvoista yhtiöistä, joka on toimittanut prosessiautomaatioratkaisuja kliinisiin terveydenhuollon prosesseihin, joissa vaatimukset tietoturvalle ja käytettävyysajalle ovat erittäin korkeita.

ApolloIQ:n tausta on perusterveydenhuollon kliinisessä farmakologiassa, ja yhtiö on edelläkävijä prosessiautomaatioratkaisuissa, joilla korvataan toistuvia tehtäviä ja parannetaan siten tehokkuutta ja yhdenmukaisuutta. Perusterveydenhuollossa on merkittävästi mahdollisuuksia automatisointiin, mm. potilaiden rekisteröinti, kroonisten sairauksien hoitopolut, QOF-tulokset (Laatu- ja tuloskehys), syöpähoito, lähetteet, verikokeiden tulosten arkistointi ja asiakirjojen hallinta.

"Yhteistyö Digital Workforcen kanssa on linjassa tavoitteemme kanssa edistää digitaalista muutosta perusterveydenhuollon alalla. Tämän yhteistyön avulla voimme hyödyntää älykkään automaation voimaa operatiivisen huippuosaamisen edistämiseksi, kustannusten vähentämiseksi ja resurssien kohdentamisen optimoimiseksi”, kertovat Vlad Repede ja Razvan Valcu, ApolloIQ:n perustajat.

"Jokaisella maalla on yksilöllinen tapa järjestää terveydenhuolto. Organisaatiorakenteiden, päätöksentekijöiden, prosessien, taustalla olevien rahoitusrakenteiden ym. tunteminen edellyttää paikallista asiantuntemusta ja kokemusta. Yhteistyö ApolloIQ:n kanssa vahvistaa Ison-Britannian go-to-market-strategiaamme ja missiotamme tarjota huippuluokan prosessiautomaatiopalveluita terveydenhuollossa suoraan loppuasiakkaille sekä tarkkaan valikoitujen yhteistyökumppaneiden kautta. Olemme erittäin innostuneita tämän yhteistyön mahdollisuuksista parantaa työtehokkuutta ja potilashoitoa", sanoo Juha Järvi, Digital Workforce Services Oyj:n terveydenhuollon globaali johtaja.

Perusterveydenhuoltopalvelut ovat Britannian terveydenhuoltojärjestelmän ensimmäinen yhteyspiste, joka toimii NHS:n "etuovena". Näihin palveluihin kuuluvat yleislääkäri-, apteekki-, hammaslääkäri- ja optometriapalvelut (silmäterveydenhuolto).

ApolloIQ:n erityisosaaminen perusterveydenhuollossa sekä Digital Workforcen palveluvalikoima ja kliinisten prosessien automatisoinnista saatu kokemus muodostavat on tämän sopimuksen kulmakiven. Yhteistyön tuloksena tarjotaan ainutlaatuisia prosessiautomaatioratkaisuja, jotka mullistavat perusterveydenhuollon ja potilashoidon kokonaisvaltaisesti.

Juha Järvi, Head of Healthcare Global of Digital Workforce Services Plc
juha.jarvi@digitalworkforce.com

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet