Turun Osuuskaupan myynti kasvoi tammi-kesäkuussa lähes 10 prosenttia
Turun Osuuskaupan tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti oli 389,6 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua lähes 10 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.
- Osuustoiminnallinen arvopohja, pysyvästi edulliset hinnat, laaja palveluverkosto, Bonus ja muut asiakasomistajaedut sekä alueellisen hyvinvoinnin edistäminen puhuttelevat selvästi kuluttajia. Tämä näkyy paitsi Turun Osuuskaupan myynnissä ja asiakasmäärissä myös asiakastyytyväisyydessä. Myynti kasvoi vuoden ensimmäisellä puoliskolla kaikilla toimialoillamme liikennekauppaa lukuun ottamatta. Erityisesti matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä tavaratalo- erikoisliikekaupan myynnit ovat jatkaneet selkeää kasvuaan koronavuosien jälkeen. Päivittäistavarakauppa on myös hyvässä vauhdissa ja olemme selvästi onnistuneet laadun ja hintakilpailukyvyn säilyttämisessä. Kokonaisuudessaan Turun Osuuskaupan lähes kymmenen prosentin myynnin kasvu on hieno saavutus ja siitä iso kiitos koko Turun Osuuskaupan henkilökunnalle, Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen iloitsee.
Myynti toimialoittain
Veroton vähittäismyynti |
1-6/2023 M€ |
1-6/2022 M€ |
Ero edv. % |
Turun Osuuskauppa |
389,6 |
355,9 |
+9,5% |
Marketkauppa |
310,9 |
274,2 |
+13,4% |
Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa |
8,7 |
7,2 |
+20,4% |
Matkailu- ja ravitsemiskauppa |
21,8 |
17,6 |
+23,9% |
Liikennekauppa |
48,2 |
56,9 |
-15,4% |
Marketkaupan myynti kehittyi vuoden ensimmäisellä puoliskolla hyvin ja edellisvuoteen verrattuna myynti kasvoi yli 13 prosenttia ollen 310,9 miljoonaa euroa (edv. 274,2 M€). Turun Osuuskaupan ruoan verkkokaupan myynti on kasvanut yli 30 prosenttia ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Ruoan verkkokaupan palvelut laajenivat, kun verkkokaupan kuljetusrobotit otettiin käyttöön kesäkuussa Turun keskusta-alueella ja sen tuntumassa.
Tavaratalo- ja erikoisliikekaupan myynti kasvoi edellisvuodesta yli 20 prosenttia. Tammi-kesäkuussa tavaratalo- ja erikoisliikekaupan myynti oli 8,7 miljoonaa euroa (edv. 7,2 M€). Turun keskustassa Wiklund-keskuksessa myynnin lisäksi myös asiakasmäärät ovat kehittyneet erityisen hyvin torikannen valmistumisen jälkeen.
Matkailu- ja ravitsemiskauppa, jota koronarajoitteet painoivat vielä viime vuoden alussa pahoin, kasvatti myyntiään Turun Osuuskaupan toimialoista voimakkaimmin. Tammi-kesäkuun myynti oli 21,8 miljoonaa euroa (edv. 17,6 M€) ja se kasvoi edellisvuodesta lähes 24 prosenttia.
Liikenne- ja polttonestekaupassa myynti jäi edellisvuoteen verrattuna reilut 15 prosenttia. Myynti oli 48,2miljoonaa euroa (edv. 56,9 M€). Myynnin laskua selittää ABC Tammisillan sulkeminen viime vuoden lopulla sekä polttonesteiden edellistä vuotta alhaisemmat hinnat.
Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Turun Osuuskauppa
Legendaarinen Submarina tekee paluun – keikkoja ja hämyistä klubitunnelmaa Aurajoen rannalla5.12.2024 10:00:04 EET | Tiedote
Radisson Blu Marina Palace Hotellin uniikki juhlatila Submarina omaa mielenkiintoisen menneisyyden kaupungin kerman salakapakkana 70- ja 80-luvuilla. Paikan nimi taittui tuolloin turkulaisten suussa myös ”montuksi”.
Isot ruokaostokset tunnissa kotiovelle – Turun Osuuskauppa pilotoi asiakkaiden toivomaa nopeaa toimitusta2.12.2024 11:00:06 EET | Tiedote
Tiesitkö, että jo 10,7 prosenttia Turun Osuuskaupan alueen talouksista on käyttänyt S-kaupat -palvelua? Ruoan verkkokaupan helppous vetää puoleensa koko ajan enemmän asiakkaita ja nyt osuuskaupassa kokeillaan ratkaisuja kasvavaan tarpeeseen saada isotkin ostokset nopeasti kotiovelle. Tunnin toimituksessa kumppanina toimii Wolt.
S-market Mynämäen uudistus on valmis25.11.2024 12:00:02 EET | Tiedote
S-market Mynämäen huhtikuussa startanneet uudistus- ja laajennustyöt on saatu päätökseen. Uuden konseptin mukainen, aiempaa suurempi myymälä tarjoaa entistä kattavammat valikoimat, pysyvästi edullisen hintatason sekä mukavan ja sujuvan kauppareissun. Kaupan yhteydessä asiakkaita palvelee sekä apteekki että Alko.
Sale Kyrön uudistus on valmis16.10.2024 15:39:58 EEST | Tiedote
Sale Kyrössä on viimeisen kuukauden aikana toteutettu miljööuudistus, jonka aikana myymälä nykyaikaistettiin uuden Sale-konseptin mukaiseksi. Uudistunutta myymälää juhlistetaan torstaina 17.10.2024. Sale-lähikauppojen valtteja ovat helppo saavutettavuus, pitkät aukiolot, asiakastarpeeseen osuva valikoima ja ennen kaikkea hyvä asiakaspalvelu. – Sale on se kauppa, josta jokainen saa helposti tarvitsemansa ja hymyn sekä iloisen palvelun kaupanpäälliseksi. Lähikaupan yksi valtti onkin henkilökunta ja yhteisöllisyys, kertoo ryhmäpäällikkö Kai Suonpää Turun Osuuskaupasta. − Olemme erittäin tyytyväisiä Sale Kyrön uudistukseen. Uudistuksen aikana kauppa palveli niin normaalisti kuin mahdollista ja asiakkaat ottivat remontin aiheuttaman sekamelskan hyvin vastaan. Henkilökuntamme teki todella upeaa työtä uudistuksen onnistumiseksi. Uudistuksen yhteydessä saimme myymälään uuden, raikkaan myymäläilmeen. Myös valikoimia on hiukan päivitetty. Viihtyisämmässä myymälässä on mukava asioida ja myös ilo
Emmy Sokos Wiklundille - Merkkivaatteet kiertoon oikeaan aikaan, sesonkiajattelu tulee second hand -kauppaan5.9.2024 07:44:54 EEST | Tiedote
Mediatiedote 5.9.2024 julkaisuvapaa klo 8
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme