6kk verkkokauppaa, 360 000€ liikevaihtoa ja tappiollista kauppaa – EVX Store

EVX Store on sähköisiin kulkuneuvoihin ja kodin robotiikkaan erikoistunut verkkokauppa, jonka 6kk juhlapäivän kunniaksi avaamme hieman sen historiaa, nykytilannetta ja tulevaa!

EVXStore.com on osa SB Ecommerce Group Oy verkkokauppakonsernia, johon kuuluu yli 10 verkkokauppaa ja liikevaihto oli vuonna 2020 yli 20 000 000€.

Lupaava alku

EVX Storen ensimmäinen puolivuotinen on alkanut lupaavasti. Liikevaihtoa on kertynyt 360 818,45€ ja kasvu on jatkunut tasaisesti joka kuukausi. Tällä hetkellä sivuille lisätään noin kolme uutta toimittajaa kuukaudessa ja tällä hetkellä EVX Storessa myydään yhteensä 17 toimittajan tuotteita eri kategorioissa. Tavoitteena on jatkossa kasvattaa tuotemäärää entistä nopeammin ja tuoda asiakkaan valittavaksi mahdollisimman paljon eri vaihtoehtoja. Tulevaisuudessa pyrimme rakentamaan oman tuoteperheen kertyneen myyntidatan perusteella, jolloin pystymme yhdistämään eri toimittajien tuotteista asiakkaiden toivomat ominaisuudet samaan laitteeseen.

Ensimmäisten kuukausien aikana asiakkaamme kyseenalaistivat yrityksemme kotimaisuuden ja luotettavuuden matalien hintojen sekä kansainvälisen nimen takia. Olemme tehneet paljon töitä kehittääksemme verkkokaupastamme luotettavan ja asiantuntevan myös niille asiakkaille, jotka eivät ole aiemmin sivulla vierailleet.

Ei hyvää alkua ilman ongelmia

Suurimpia ongelmia alkumetreillä aiheutti tilaamamme tuotteet, jotka jäivät kuukausiksi jumiin Suezin kanavaan. Suurin osa asiakkaistamme ymmärsi tilanteemme ja odotti tuotteen saapumista, mutta jouduimme tästä syystä perumaan useita tilauksia, Kalle Hokkanen EVX Storelta kertoo.

Tällä hetkellä EVX-Storessa on kolme pääkategoriaa: sähköpotkulaudat, robotti-imurit ja robottiruohonleikkurit, jotka ovat käynnistyneet myynnillisesti odotetun hyvin. Suurin uskomme uusissa tuotekategorioissa on sähköautojen latausasemat ja aurinkopaneelit, jotka molemmat osuvat tämän hetken sähköistymisen megatrendiin, muotoilee EVX-Storen markkinoinnista vastaava Kim Takamaa.

EVX Storen tulevaisuus & tavoitteet

EVX Storen liikevaihtotavoite ensimmäiselle kahdeksalle kuukaudelle on 500 000€ ja tällä hetkellä näyttää siltä, että tavoite saavutetaan hienosti, toteaa Hallituksen puheenjohtaja Jarmo Hyyryläinen. Seuraavana vuonna tavoittelemme kahden miljoonan liikevaihtoa ja vuonna 2023 uskomme rikkovamme 10 miljoonan liikevaihtorajan. Kannattavuudeltaan liiketoiminta ei ole tällä hetkellä kummoista ja myymme monia tuotteita jopa tappiolla. Haluamme kuitenkin olla markkinoiden laajin ja halvin, joka on osa pidempää strategiaamme. Uskomme, että saamme paremman palvelun ja valikoiman sekä agressiivisen hinnoittelun avulla kasvatettua palaavien asiakkaiden määrää, joka kantaa hedelmää pitkässä juoksussa, Jarmo jatkaa.

Preeco Trading Oy
Aleksanterinkatu 26 A
15140 LAHTI

03 41092920https://preeco.fi/

Preeco Trading Oy on Suomen suurin pelkästään verkossa toimiva verkkokauppayhtiö. Sen omistus on 100% suomalainen ja yhteensä omistajia on 4 henkilöä: Henrik, Jani, Juha-Matti ja Juho. Sen tavoitteena on pysyä Suomen markkinoilla ja syrjäyttää ulkomainen Suomeen tuleva kasvava verkkokauppojen kilpailu. Sen aseita ulkomaalaista kilpailua vastaan on nopea toimitus, laadukas "in-house" tekeminen ja Suomen halvimmat hinnat(osassa tuotekategorioista).

Yrityksen suurin verkkokauppa on preeco.fi, se on sekatavarakauppa ja sen tavoite on tarjota tuotteet Suomen halvimpaan hintaan. Preeco.fi verkkokaupassa myydään paljon tarvikkeita pihalle, lasten tarvikkeita, eläintarvikkeita ja työkaluja. Verkkokauppa on perustettu vuonna 2012 ja sen valikoima on aina ollut todella laaja. Verkkokaupallamme on varasto Lahdessa, josta pääasiassa tilauksemme lähtevät. Toimitusaika on Suomen sisällä noin 1-2 arkipäivää tilauksesta.

Yrityksemme toinen verkkokauppa on gorillasports.fi. Se on kuntosalitarvikkeisiin erikoistunut verkkokauppa, jonka tuotteita saa vain gorillasports.fi verkkokaupasta. Senkin tavoitteena on olla Suomen halvin kuntosalituotteiden verkkokauppa ja olemmekin onnistuneet siinä erittäin hyvin. Tuotteemme lähtevät pääsääntöisesti meidän Saksan varastolta ja toimitusaika on noin 7 päivää.

Myös suomalainen voi olla halpa! Joten kiitos kun tuet suomalaista yrittäjyyttä ja tilaat meiltä!