Verge Motorcycles

Mark Wilsonista Verge Motorcyclesin talousjohtaja – yhtiö lähtee skaalaamaan kansainvälistä liiketoimintaansa

Tuore talousjohtaja lähtee luotsaamaan Verge Motorcyclesin skaalautumista: “Tämä on käänteentekevä hetki Vergelle”.
Mark Wilson on Verge Motorcyclesin uusi talousjohtaja.

Sähkömoottoripyöräilyn pioneeri Verge Motorcycles on nimennyt uuden talousjohtajan skaalaamaan yhtiön kansainvälistä liiketoimintaa. Pitkään autoilualan johtotehtävissä työskennellyt Mark Wilson on viimeisimpänä toiminut Aston Martin Lagonda Plc:n varatoimitusjohtajana ja talousjohtajana. Sitä ennen hän on työskennellyt muun muassa McLaren Automotiven talousjohtajana. Wilsonilla on yli 20 vuoden kokemus autoteollisuudesta, ja hän on kerryttänyt itselleen vahvaa osaamista rahoituksen keräämisestä ja kansainvälisen liiketoiminnan kasvattamisesta. Verge on laajentamassa toimintaansa Yhdysvaltojen markkinoille ja kansainvälisesti, joten Wilsonin nimitys tulee juuri oikeaan aikaan.

“Vergen ainutlaatuinen innovaatio, huippuluokan design ja kunnianhimoinen visio kiinnostavat kansainvälisiä sijoittajia haastavasta globaalista taloustilanteesta huolimatta. Käsillä on käänteentekevä hetki Vergelle, kun se lähtee skaalaamaan toimintaansa vastatakseen maailmanlaajuisesti kasvaneeseen kysyntään. Tilauksia on jo nyt pitkälle ensi vuoteen ja Verge on valmis nappaamaan johtajuuden sähköisten superpyörien kategoriassa. On upeaa olla mukana näin dynaamisessa ja jännittävässä liiketoiminnassa“, Mark Wilson kertoo. Hän on toiminut neuvonantajana Verge Motorcyclesin Advisory Boardissa maaliskuusta lähtien.

Verge Motorcycles valmistaa maailman edistyksellisintä sähkömoottoripyörää, ja yhtiö on satsannut tuotekehitykseen valtavasti varmistaakseen paikkansa sähköajamisen edelläkävijänä.

“Mark Wilsonin vahva osaaminen ja pitkä kokemus autoilualalta on Vergelle äärimmäisen arvokasta etenkin tässä kasvun vaiheessa. Yhtiön tilauskanta on kasvanut kiihtyvällä tahdilla, ja tulevien rahoituskierrosten avulla yhtiön on tarkoitus varmistaa toimituskapasiteetin kasvattaminen kysyntää vastaavaksi. Siinä kaikessa Markilla on vertaansa vailla oleva kokemus. Yhtiö astuu nyt uuteen aikakauteen”, Vergen teknologiajohtaja Marko Lehtimäki kertoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

press@vergemotorcycles.com

Mark Wilson on Verge Motorcyclesin uusi talousjohtaja.

Tietoja julkaisijasta

Verge Motorcycles kehittää ja valmistaa maailman edistyksellisintä sähköistä moottoripyörää. Vergen tavoitteena on luoda maailman paras sähkömoottoripyörä ja haastaa perinteiset ajattelutavat patentoidulla moottoriteknologiallaan ja innovatiivisella suunnittelullaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Verge Motorcycles

Verge Motorcycles käynnistää 12 miljoonan euron rahoituskierroksen ja julkistaa moottoripyöräilyn mullistavan Starmatter-alustan14.11.2023 14:00:00 EET | Tiedote

Verge Motorcycles on käynnistänyt tähän asti suurimman rahoituskierroksensa vauhdittaakseen kansainvälistä kasvua ja teknologista kehitystyötä. Yhtiön tänään julkistama Starmatter-alusta mullistaa moottoripyöräilyn yhdistämällä ohjelmistopäivitykset, sensoriteknologian, tekoälyn ja edistyksellisen käyttöliittymän.

Verge Motorcycles on nimittänyt tiimiinsä uusia huippuosaajia – autoteollisuuden kokeneet kärkinimet vetämään tuotantoa ja skaalautumista6.9.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Alan Foster on nimitetty Verge Motorcyclesin operatiiviseksi johtajaksi ja hän tulee vastaamaan yhtiön tuotannosta ja operatiivisesta toiminnasta. Haydn Baker saa Vergen uutena ohjelmajohtajana vastuulleen yhtiön osaamisen ja tuotekehityksen prosessien skaalaamisen. Nimitykset ovat osa sähkömoottoripyöräilyn huipulle tähtäävän yhtiön kansainvälistä kasvustrategiaa.