Flow Festival

Flow Festival huipentui aurinkoiseen sunnuntaihin

Yhteensä lähes 90 000 festivaalivierasta saapui Helsingin Suvilahteen nauttimaan viikonlopusta täynnä kansainvälisiä ja kotimaisia huippuartisteja, taidetta ja kaupunkikulttuuria. Yleisö pääsi nauttimaan myös koko viikonlopun kestäneestä Flow Talks -puheohjelmakokonaisuudesta, vastuullisuuteen perustuvasta kattavasta ravintolavalikoimasta sekä Suvilahden ainutlaatuisen alueen lumoavasta tunnelmasta.

Flow Festival / Janne Hirvonen

Sunnuntain odotetuin hetki oli juuri kahdeksan vuoden tauolta palanneen legendaarisen brittipop-bändi Blurin esiintyminen Flow’n päälavalla. Yhtyeen hittikappaleet vuosien varrelta, tuoreen levyn uusi musiikki ja intensiivinen lavashow saivat yleisön hurmioon elokuun pimenevässä illassa. lndie-popin suunnannäyttäjä Caroline Polachek toi päälavalle genrerajoja rikkovan äänimaailmaansa vangitsevien visuaalien ja karismaattisen lavapresenssinsä siivittämänä. Ranskalainen sensaatio Christine and the Queens räjäytti Silver Arenan unohtumattomalla esityksellään, jossa tanssija-koreografinakin tunnettu laulaja jätti lavalle aivan kaikkensa.

Flow’n ainutlaatuisella maamerkkilavalla Balloon 360°:llä esiintynyt vaihtoehtoinen K-pop-bändi Balming Tiger vei yleisön hurjaan tanssiin, kun taas DOMi & JD Beck hurmasivat virtuoottisella progressivisella jazzillaan. Reggae- ja dublegenda Horace Andy yhtyeineen puolestaan loi Balloonille taianomaisen tunnelman.

Flow’n uusin klubivenue X Garden on tanssittanut festivaalikansaa koko viikonlopun ajan. Vaihtelevia tunnelmia tilassa ovat tarjonneet Helsingin kiinnostavimmat klubit U-Haul, Club Zero ja Korgy. Lavalla on nähty tämän hetken innostavimpia DJ:tä, kun lauteille ovat nousseet muun muassa C.FRIM, Yung Sherman ja DJ Heartstring.

Lisäksi festivaalillla on saatu nauttia monipuolisesta ja vastuullisesta ruokavalikoimasta koko festivaalin  ajan. Sunnuntain Sustainable Meal -paneelissa valittiin jälleen koko festivaalin kestävin ja herkullisin annos. Tänä vuonna voittajaksi kruunattiin Loi Loin Mapo Tofu Loaded Nuggets -annoksellaan. Paneelin arvovaltaisena tuomaristona olivat ympäristövaikuttaja Ami Värtö, ruokatoimittaja Hanna Hurtta sekä vastuullisuusvaikuttaja Noora Shingler.

Kestävä kehitys oli myös koko viikonlopun kestäneen Flow Talks -kokonaisuuden päättänyt Flow Talks Sustainability. Thomas Kolsterin keynote-puhe ja sitä seurannut paneelikeskustelu Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäen, viestintäasiantuntija Anu Ubaudin ja ympäristötaiteilija Thijs Bierstekerin kanssa keräsi runsaan yleisön kuulemaan yksilöiden, yhteisöjen ja yritysten roolista ympäristötietoisten elämäntapojen edistämisessä.

Flow Festival 2024 järjestetään Helsingin Suvilahdessa 9.–11.8.2024. Super Early Bird -liput tulevat myyntiin maanantaina 14.8.2023 klo 9.00 hintaan 199 €.

Flow Festival 2023 pääyhteistyökumppani on Hartwall. Muita kumppaneita ovat Polestar, YouTube, Vaasan, Oddlygood, Lanson, POOL by Antilooppi, Helsingin kaupunki ja Tietoevry. Mediakumppaneita ovat Helsingin Sanomat, Clear Channel, Radio Helsinki, Finnkino ja Resident Advisor ja tuotantokumppaneita Creative Technology, Sun Effects ja Stopteltat.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Flow Festival

Halsey, Janelle Monáe, AURORA, Vince Staples ja monia muita lisätty Flow Festivalin ohjelmaan23.4.2024 11:00:00 EEST | Tiedote

Flow Festivalin ohjelma on täydentynyt uusilla huippuesiintyjillä. Festivaalilla nähdään muun muassa maailman kuunnelluimpiin artisteihin lukeutuva Halsey, visionäärinen soul- ja R&B-taiteilija Janelle Monáe, omintakeinen norjalainen pop-tähti AURORA, monitahoinen rap-artisti Vince Staples sekä joukko kotimaisia tähtiä. Denzel Curry puolestaan peruu tulevan Euroopan-kiertueensa ja näin ollen myös Flow-keikkansa.

Maailman parhaat DJ:t tanssittavat Flow Festivalin Heineken Backyardilla3.4.2024 11:00:10 EEST | Tiedote

Flow Festivalin vaikuttava DJ- ja klubimusiikin kokoelma täydentyy, kun festivaali julkaisee valloittavasta tunnelmastaan tutun Backyardin esiintyjät. Tänä vuonna venue toteutetaan yhdessä festivaalin pääyhteistyökumppani Heinekenin kanssa. Flow Festivalin vehreä takapiha tarjoaa moninaisen kokoelman mukaansatempaavaa musiikkia, kun lavalle astuvat muun muassa Body & Soul: Danny Krivit, Joe Clausell & François K, Blck Mamba, livwutang, Nala Brown, Desiree, Bayetë, Esa b2b Suze Ijó, Norsicaa ja monia muita.

Flow Festivalin Balloon 360° -lavan ohjelma on julki27.3.2024 11:12:12 EET | Tiedote

Balloon 360° -lava on Flow Festivalin ainutlaatuinen maamerkki, joka on tunnettu musiikillisesti monipuolisesta ja kansainvälisestä ohjelmastaan. Tänä vuonna lumoavalla Balloonilla nähdään ajankohtainen joukko kiinnostavia musiikintekijöitä ympäri maailman, kun lavalla kuullaan musiikkia muun muassa Brasiliasta, Pakistanista, Indonesiasta, Palestiinasta ja Kongon demokraattisesta tasavallasta. Balloonilla esiintyvät brasilialaisen musiikin elävä legenda Marcos Valle, Grammy-palkittu pakistanilainen laulaja ja säveltäjä Arooj Aftab, vaihtoehtoisen soulin ja R&B:n kiinnostavin tähti serpentwithfeet, palestiinalainen elektronista musiikkia ja Lähi-idän perinteistä dabkea yhdistelevän shamstep-genren sanansaattaja 47SOUL, tämän hetken kuumin soul-yhtye Thee Sacred Souls ja monet muut.

Flow Festival julkistaa uusia esiintyjiä ja festivaalin päiväkohtaisen ohjelman7.2.2024 11:00:00 EET | Tiedote

Flow’n 20-vuotisjuhlan ohjelmisto on saanut täydennystä, kun elokuussa Suvilahteen saapuvat vastikään Lontoon O2-areenan hetkessä loppuunmyynyt R&B:n uusin supertähti RAYE, punk-rockin instituutio IDLES, vaihtoehtomusiikin ikoni Blonde Redhead sekä lukuisat muut kansainväliset ja kotimaiset huippunimet. Lisäksi festivaali vapauttaa myyntiin kaikki lipputyypit ja julkistaa päiväkohtaisen ohjelman.