T-Media ottaa kasvuloikan ja vie Luottamus&Maine-tutkimusmallin Ruotsiin
T-Media Oy ottaa ensimmäisen askeleensa Suomen ulkopuolelle ja avaa toimiston Tukholmaan. Yhtiön kansainvälistä laajentumista ja palveluvientiä mahdollistaa ruotsalaisen sijoitusyhtiö Neqstin tekemä investointi.

Maineenjohtamiseen erikoistunut analytiikkayritys T-Media Oy laajentaa toimintaansa avaamalla tytäryhtiön, Reputation and Trust Analytics AB:n, Tukholmaan. Yhtiön lippulaivatuote, Reputation&Trust-tutkimusmalli, viedään Ruotsin markkinoille paikallisen asiantuntijatiimin voimin.
T-Median kansainvälisen laajentumisen ensimmäinen vaihe on osa kasvusuunnitelmaa, jonka yhtiö on laatinut yhteistyössä ruotsalaisen teknologiaan sijoittavan Neqstin kanssa. Neqst hankki vähemmistöosuuden T-Mediasta heinäkuussa ja osallistuu aktiivisesti hallitustyöskentelyyn kasvustrategian vauhdittamiseksi.
"Reputation&Trust-tutkimusmalli on käännetty yli 20 kielelle ja se on jo pitkään osoittanut toimivuutensa kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Olemme palvelleet lukuisia kansainvälisiä yrityksiä, ja nyt tavoitteenamme on vahvempi kansainvälinen asema. Uusien toimistojen voimin ja paikallisella osaamisella voimme palvella sekä uusia että nykyisiä asiakkaitamme entistä paremmin. Neqstin kokemus ja kontaktiverkosto ovat keskeinen tekijä laajentumisessamme", T-Median toimitusjohtaja ja perustaja Harri Leinikka sanoo.
"Lähestymistapamme sijoittamiseen on pitkäaikainen ja meitä ohjaa intohimo menestystarinoiden rakentamiseen. Sijoitamme yrityksiin, joilla on vakiintunut liiketoimintamalli ja syvällistä teknistä osaamista keskeisillä aloilla. T-Median korkeatasoinen analytiikkaosaaminen, vaikuttava asiakaskunta ja kannattavuus täyttävät tiukat kriteerimme. Maineen hallinnan merkitys tulee kasvamaan nykypäivän liiketoimintaympäristössä", Neqstin partneri Henrik Scharp sanoo.
Tukholman toimiston avaamisen ohella T-Media rekrytoi uusia asiantuntijoita Pohjoismaiden tiimiinsä Ruotsissa. Analytiikka ja tuotekehitys hoidetaan edelleen Helsingin pääkonttorissa.
"Olen ylpeä siitä, että voimme kasvattaa suomalaista palveluvientiä vahvoilla hartioilla ja että asiantuntemuksellemme on kansainvälistä kysyntää. Kasvumme Pohjoismaissa tuo myös työtä Suomeen," Leinikka iloitsee.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Harri LeinikkaToimitusjohtajaT-Media Oy
Puh:+358 40 505 5001harri.leinikka@t-media.fiHenrik ScharpHallituksen puheenjohtajaT-Media Oy
Puh:+46 (0)705 199 032henrik.scharp@neqst.seLinkit
Tietoja julkaisijasta
T-Media on Suomen johtava maineen tutkimiseen sekä strategiseen neuvonantoon keskittynyt yritys. Käytämme liikkeenjohtamisen teoriaan ja tilastotieteeseen perustuvia työkaluja, jotka todentavat maineen liiketoimintavaikutukset. Olemme tehneet yli 2000 Luottamus&Maine-tutkimusta yli 40 maassa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta T-Media Oy
Ammattikorkeakoulutuksen maine on hyvällä tasolla – Oamk ja Polamk ovat maineikkaimmat6.5.2025 00:01:00 EEST | Tiedote
T-Media tutki kaikkien suomalaisten ammattikorkeakoulujen mainetta helmi-maaliskuussa 2025. Parhaimmat mainearviot saivat Oulun ammattikorkeakoulu Oamk sekä Poliisiammattikorkeakoulu Polamk, joskin maine-erot korkeakoulujen arvioiden välillä ovat huomattavan pienet.
Turvallisena ja viihtyisänä koettu Kuopio nosti vetovoimaansa eniten – Tampereen suosio jatkuu2.4.2025 00:01:00 EEST | Tiedote
Turvallisena ja viihtyisänä koettu Kuopio on kasvattanut eniten vetovoimaansa Suomen kymmenen suurimman kaupungin joukossa. Tampere on edelleen Suomen vetovoimaisin, pääkaupunkiseutu on asukkailleen mainettaan parempi.
S-Pankki on finanssialan maineikkain – hyvä maine suojelee Nordnetin kriisissä5.3.2025 00:01:00 EET | Tiedote
T-Median toteuttama finanssialan yritysten Luottamus&Maine-tutkimus paljastaa, että finanssialan hyvämaineisin yhtiö on S-Pankki. Nordnetin palvelukriisi ei näy vielä tuloksissa. Yritysten maine vaikuttaa vahvasti suomalaisten käytökseen, kuten luottamukseen, alan yrityksiä kohtaan.
Förtroendestudie i dagligvaruhandeln: ICA tappar anseende medan Willys och Lidl klättrar21.2.2025 00:01:00 EET | Tiedote
En ny studie från Reputation and Trust Analytics visar ett tydligt skifte inom svensk dagligvaruhandel. ICA, länge branschens mest ansedda aktör, tappar i anseende och faller till fjärde plats. Samtidigt stärker lågpriskedjor som Willys och Lidl sina positioner. Willys toppar listan, följt av Hemköp och Lidl.
De mest och minst ansedda nordiska företagen undersökta – Temu och Shein i botten18.2.2025 00:01:00 EET | Tiedote
Pressmeddelande, 18.2.2025, fri för publicering kl. 00.01 GMT +2 Temu och Shein är bland de minst ansedda företagen i alla nordiska länder, visar Reputation&Trust-studien som genomförts i Sverige, Norge, Finland och Danmark. IKEA är en evig favorit bland nordiska konsumenter.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme