SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä kasvattaa itsehoitotuotteiden valikoimaa – nenäsuihkeen ja lihasgeelin saa nyt Prismoista ja S-marketeista

Jaa

Prismoissa ja S-marketeissa vastataan nyt asiakkaiden toiveeseen ostaa arjessa usein kaivattuja itsehoidon tuotteita päivittäisten ostosten yhteydessä. Valikoimaan tulee tuotteita, joita on aiemmin myyty lähinnä erikoisliikkeissä ja apteekeissa. Uutuustuotteiden joukossa on muun muassa lihasgeeli, nenäsuihke sekä kuorsauksen estotuotteita.

Tuotteita tulee kaikkiin Prismoihin ja S-marketeihin. Tuotevalikoima vaihtelee myymälän koon mukaan, isoissa myymälöissä on laajempi valikoima. Tuotteiden joukossa on muun muassa

  • Voltnatura geeli lihaksille 50 ml
  • Otrivin Natural nenäsuihke 50 ml
  • Snoreeze-tuotesarja (nenäsuihke, nielusumute sekä imeskelypastilli) kuorsauksen estoon
  • Bruxeeze-kisko hampaiden narskutukseen
  • Nenänhuuhtelukannu Sarvikuono
  • 3M korvatulpat
  • Hansaplast suihkelaastari

Tuotteet löytyvät myymälöistä vanujen ja laastareiden yhteydestä. Samaan esillepanoon kootaan myös muita jo aiemmin myynnissä olleita terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tuotteita kuten kylmägeelejä, kipuvoiteita ja seksuaaliterveystuotteita, kuten Satisfyer-sarja.

Myyntiin tulevia itsehoidon tuotteita ei ole juurikaan vähittäiskaupassa myyty, vaikka rajoituksia myynnille ei itsehoitolääkkeiden tavoin ole. Kasvava kiinnostus tuotteita kohtaan tuo tuotteet nyt markettien hyllyille.

– Meidän itsehoidon tuotteiden valikoima palvelee asiakkaita uutuustuotteiden myötä todella hyvin esimerkiksi syysflunssakaudella ja tuotteet saa nyt sujuvasti päivittäisen asioinnin yhteydessä, myyntipäällikkö Venla Kuoppamäki S-ryhmän marketkaupasta kuvaa.

– Valikoimiin tulevien, asiakkaille tuttujen itsehoidon tuotteiden teho perustuu luonnollisiin kasviperäisiin ainesosiin, eivätkä ne sisällä lääkeaineita kuten suuri osa apteekissa myytävistä tuotteista.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Sami Heiskanen
Lataa

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

​S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ Tarjoamme arjen palveluita päivittäistavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta. ​ Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ #parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Kosmetiikan kemikaalikuorma huolettaa monia – 54 % suomalaisista valitsee yhä useammin luonnonkosmetiikan tuotteita28.8.2025 07:45:00 EEST | Tiedote

Statistan tilastojen mukaan luonnonmukaisen kosmetiikan markkinoiden ennustetaan kasvavan koko markkinaa nopeammin. Tämä näkyy yhä konkreettisemmin myös suomalaisten kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteiden hankinnoissa, joissa luonnonkosmetiikka on jatkuvasti vahvistanut asemaansa. Peräti 54 prosenttia Sokoksen teettämän kyselytutkimuksen vastaajista toteaa kasvattaneensa luonnonkosmetiikan käyttöä viime vuosina. Tärkeimmät syyt valita luonnonmukaisempia tuotteita perinteisempien kosmetiikkatuotteiden sijaan ovat kemikaalien välttäminen ja tuotteiden turvallisuus.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye