Gigantti

Robotti-imurit, kahvikoneet ja Applen Airpodsit nousemassa Black Fridayn hiteiksi Gigantin myymälöissä – ”Moni on säästellyt hankintoja odotettuun kampanjaan”

Jaa

Gigantin myymälöissä Black Friday -kampanjan hiteiksi ovat nousemassa laadukkaat arjen helpottajat, kuten robotti-imurit, kahvikoneet ja kuulokkeet. Myös suuria kodinkoneita on hankittu runsaasti, painavimpina ostokriteerinä ovat olleet laitteiden käyttöikä ja energiatehokkuus. Moni on lisäksi herännyt keittiönsä uudistamiseen isojen alennusten myötä. Myös outlet-tuotteiden myynti on kasvussa, mikä kuvastanee osaltaan tarkan euron aikaa. Gigantti on lisännyt runsaasti tarjouksia Black Fridayn finaaliin, ja kaikki tarjoukset on nyt julkaistu.

Laadukkaat kuulokkeet ovat olleet Black Fridayn myyntihittejä Gigantin myymälöissä. Tavaratalopäällikkö Henri Sjölund esittelee kuulokkeita Helsingin Gigantti Forumissa. (Gigantti Oy / Petri Saarelainen)
Laadukkaat kuulokkeet ovat olleet Black Fridayn myyntihittejä Gigantin myymälöissä. Tavaratalopäällikkö Henri Sjölund esittelee kuulokkeita Helsingin Gigantti Forumissa. (Gigantti Oy / Petri Saarelainen)

Gigantin 12-päiväinen Black Friday -kampanja on täydessä vauhdissa. Kampanjan puolivälissä myymälöiden myyntihiteiksi ovat erottautuneet esimerkiksi iRobotin Roomba i7 ja J7 -robotti-imurit, Nespresso-kahvikoneet ja Applen Airpods Pro -kuulokkeet.

Myymälöissä on huomattu, että asiakkaat osaavat jo odottaa vuoden suurinta tarjouskampanjaa. Niin kodin elektroniikkahankinnat kuin joululahjaostoksetkin ajoitetaan mielellään ajankohtaan, jolloin hinnassa voi säästää laadusta tinkimättä.

”Innokkaimmat kävivät jo kampanjaa edeltävänä keskiviikkona tsekkaamassa tulevat tarjoukset myymälässä”, kertoo Gigantti Oulun tavaratalopäällikkö Harri Luttinen.

Samaa toteaa Gigantti Jyväskylän tavaratalopäällikkö Toni Heikkinen.

”Ensimmäisenä myyntipäivänä oven takana oli ainakin 60 ihmistä jonossa ja parkkipaikka täynnä autoja. Tervehdimme jokaista henkilökohtaisesti ovella, se on meille tärkeä juttu.”

Tavanomaisempien kampanjatuotteiden lisäksi ihmisiä on vetänyt Gigantin myymälöihin myyntiin 23.11. tullut erä PlayStation 5 -konsoleita.

Gigantin oma takuu pidentää laitteen käyttöikää

Etenkin suuremmissa kodinkoneissa Gigantin asiakkaita kiinnostavat myös Black Fridayn aikana energiatehokkuus ja kestävyys.

”Sekä laitteiden käyttöiästä että sähkönkulutuksesta tulee paljon kysymyksiä. Asiakkaat ovat valveutuneita ja valmiita maksamaan enemmän laatulaitteesta, jonka avulla säästää pitkässä juoksussa selvää rahaa. Tähän liittyen olemme myyneet paljon Gigantin ElCare-takuuta kodinkoneille, mikä pidentää tuotteen takuuta jopa kymmeneen vuoteen”, kertoo Gigantti Lappeenrannan tavaratalopäällikkö Jaana Tuominen.

”Myös outlet-tuotteiden, eli esittely- ja palautuslaitteiden, myynti on kasvussa, mikä kuvastaa varmasti osaltaan tarkan euron aikaa. Myyntiä on vauhdittanut myös Gigantin uusi Ship from store -verkkokauppatoiminto, jossa asiakas pääsee tilaamaan haluamansa tuotteen sieltä, mistä se parhaiten löytyy. Outlet-tilauksia tuleekin meille Lappeenrantaan joka päivä ympäri Suomea.”

Mustaa suositaan niin kodinkoneissa kuin keittiöissäkin

Yksi mittavista Black Friday -alennuksista koskee Gigantin Epoq-keittiöitä. Tilatessaan kokonaisen keittiön 11. joulukuuta mennessä saa asiakas sen puoleen hintaan.

Harri Luttinen kertoo tarjouksen täyttäneen keittiösuunnittelijoiden kalenterit vauhdilla.

”Epoq-keittiöt ovat olleet meillä Oulussa nouseva trendi jo jonkin aikaa. Ehdottomasti suosituin väri nykykeittiössä vaikuttaa olevan musta, jota usein tehostetaan esimerkiksi messingin, kuparin tai kullan värisillä vetimillä ja hanoilla.”

Myös Lappeenrannan Jaana Tuominen nostaa esiin mustan suosion – tosin kodinkoneissa.

”Myyjämme mainitsivat aivan erikseen, että Black Fridayn aikana mustia kodinkoneita on mennyt vielä tavallistakin enemmän.”

Paras asiakastyytyväisyys tehdään huolehtimalla henkilökunnasta

Jo heti Black Fridayn alussa ennätyslukemiin kohonnut asiakastyytyväisyys on huomattu monessa myymälässä, ja samaa kertoo Helsingin Gigantti Forumin tavaratalopäällikkö Henri Sjölund.

”Asiakastyytyväisyys on kampanjoiden aikana aina meillä tavallista korkeampi. Myyjiemme keskittyminen näkyy hienosti vuoden vilkkaimmassa ostoviikossa. Moni asiakas odottaa Black Fridayn pääpäivään, 25.11., jolloin meidän on oltava yhtä valmiina kuin ensimmäisenä päivänäkin.”

Kiireisestä sesongista huolimatta Black Friday on vuoden kohokohta myös Gigantin henkilökunnalle. Oulun Harri Luttinen kertoo, että kampanjoissa yhteistyön merkitys korostuu entisestään.

”Sesonkiaikana voi tulla tavallista pidempiä päiviä, joten panostamme jaksamiseen ja siihen, että kaikkien tunnelma pysyy hyvänä – toivomme, että henkilökunnan hyvä fiilis näkyy ja tarttuu myös asiakkaisiin”, kuvailee puolestaan Gigantti Jyväskylän Heikkinen.

Kaikki Gigantin tarjoukset nyt julkaistu, mukana runsaasti uusia

Black Friday etenee Gigantissa kohti perjantain finaalipäivää ja sen jälkeistä viikonloppua. Mukaan on lisätty paljon uusia tarjouksia, joista Forumin Henri Sjölund vinkkaa kiinnostavimmat.

”Etenkin laatutelevisioihin on ilmestynyt lisää mojovia alennuksia. Oma valintani olisi joko Samsungin Frame -sarjan TV, jota pääsee räätälöimään yli 40 vaihdettavalla kehyksen värillä, tai LG:n palkitun OLED C -sarjan laite. LG:llä on myös korkein mahdollinen EcoVadis-vastuullisuusluokitus.”


Lisätiedot:

Gigantti Oulu, tavaratalopäällikkö Harri Luttinen
S-posti: harri.luttinen[a]gigantti.fi
Gigantti Jyväskylä, tavaratalopäällikkö Toni Heikkinen
S-posti: toni.heikkinen[a]gigantti.fi
Gigantti Lappeenranta, tavaratalopäällikkö Jaana Tuominen
S-posti: jaana.tuominen[a]gigantti.fi
Gigantti Forum (Helsinki), tavaratalopäällikkö Henri Sjölund
S-posti: henri. sjolund[a]gigantti.fi

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin muutosneuvottelut päätökseen26.6.2025 16:00:22 EEST | Tiedote

Gigantti Oy:n huhtikuussa 2025 käynnistämät muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Neuvottelujen tavoitteena oli selkeyttää ja uudistaa yhtiön johtamis- ja toimintamalleja sekä sopeuttaa toimintoja vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta ja taloudellisia realiteetteja. Muutosneuvotteluiden merkittävimmät muutokset liittyvät pääkonttorin organisaatiorakenteen keventämiseen, tavaratalojen johtamismallin suoraviivaistamiseen ja tukitoimintojen uudelleenjärjestelyyn. Muutosneuvottelujen lopputuloksena organisaatiosta väheni 34 roolia, joiden lisäksi uusia rooleja tuli 10. Gigantti Redin myymälään liittyvien muutoksien lopulliset päätökset tullaan tekemään heinäkuun loppuun mennessä. Toteutettavien muutoksien tarkoituksena on tukea Gigantin pitkän aikavälin kilpailukykyä ja toiminnan tehokkuutta nopeasti muuttuvassa markkinassa.

Gigantin Vuoden Myymälät 2025 ovat Kuopio ja Porvoo - tiimihenki, tinkimättömyys ja kehityshalu ratkaisivat16.6.2025 17:16:46 EEST | Tiedote

Gigantti jatkoi pitkää palkitsemisperinnettään julkistamalla jälleen tilikautensa parhaat myymälät. Vuoden Myymälä -tunnustuksen sai Kuopio ja Vuoden Franchise-Myymälän tittelin Porvoo. Molemmissa yhdistyvät valintaraadin mukaan vahva suoriutuminen, jatkuva kehittäminen ja poikkeuksellinen työyhteisön henki. Palkinnot jaettiin Elkjøp-konsernin kansainvälisen Campus-tapahtumassa yhteydessä Oslossa 12.6.2025.

Gigantin toukokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – suomalaiset ovat yhä valmiimpia vaihtamaan eri merkkien välillä, älykellot kiinnostavat kesätreenaajia1.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Gigantin toukokuun puhelinmyynnissä korostui Apple-tuotteiden vahva suosio – myydyimpien listalla on peräti neljä eri iPhone-mallia. Listalta kuvastuu paitsi kuluttajien uteliaisuus uuteen, myös suomalaisten motivaatio ostopäätöksiin hinta-laatusuhteen perusteella. Kesälomakauden lähestyessä älykellot kiinnostavat yhä enemmän, ja niitä hankitaan yhä lajispesifimpään treenaukseen, kuten golfiin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye