Gigantti

Gigantin Black Friday käynnistyi – ”Nyt ostetaan entistä suunnitelmallisemmin, ja halutaan energiatehokkaampia sekä arkea helpottavia laitteita”

Jaa

• Gigantin Black Friday -kampanjan tarjoukset on julkaistu. Vuoden paras ostosviikko tarjoaa tarjoustuotteita pitkälti yli 2 000.
• Myynti alkaa torstaina 17.11. kello 10 ja ensimmäiset kaksi päivää on varattu kanta-asiakkaille, eli Gigantti-klubilaisille. Kaikki tarjoukset ovat myös yritysmyynnin asiakkaille.
• Sähkönhinnan ja lompakonnyörien kiristyessä Black Friday on monelle mahdollisuus hankkia tarpeelliset laitteet edullisesti, ja tehdä entistä energiatehokkaampia valintoja.
• Helpon arjen trendi vahvistuu kodinelektroniikassa, mikä näkyy esimerkiksi taloustöitä ketteröittävien laitteiden, kuten varsi- ja robotti-imureiden, suosiossa.
• Black Friday tarjoaa etuja myös huolenpitopalvelun asiakkaille ja kannustaa kierrättämiseen Urban Miner -kampanjalla, jossa kierrättäjiä palkitaan arvokoodeilla maailman suosituimpaan videopeliin.
• ”Tuotteita on varastossa paljon, mutta ripeys on valttia”, muistuttaa Gigantin myyntijohtaja.

Gigantin Black Friday tarjoaa pitkälti yli 2 000 tarjoustuotetta. (Gigantti Oy / Petri Saarelainen)
Gigantin Black Friday tarjoaa pitkälti yli 2 000 tarjoustuotetta. (Gigantti Oy / Petri Saarelainen)

Maailman tunnetuinta ostospäivää, Black Fridayta, vietetään tänä vuonna perjantaina 25. marraskuuta. Suomen suurin kodinelektroniikkaketju Gigantti on julkaissut kampanjatarjouksensa verkkosivuillaan.

Gigantti avaa Black Friday -myyntinsä torstaina 17. marraskuuta. Kampanjan ensimmäisinä ostospäivinä tarjoustuotteet ovat saatavilla vain Gigantin klubiasiakkaille. Kaikille asiakkaille tarjoukset avautuvat lauantaina 19. marraskuuta. Kaikki Black Friday -tarjoukset ovat voimassa koko kampanjan ajan niin kauan kuin tavaraa riittää – sekä 42 myymälässä että verkkokaupassa, myös yritysmyynnin asiakkaille.

Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström uskoo, että tämän vuoden Black Fridayta sävyttävät toisaalta vahvistuva kustannus- ja energiatehokkuuden vaatimus, toisaalta helpon ja elämyksellisen arjen kaipuu. Black Friday -kampanja onkin rakennettu seuraten tarkasti ajankohtaisia trendejä, mutta ennen kaikkea asiakkaiden toiveita.

“Ihmiset haluavat ostaa yhä suunnitelmallisemmin, miettiä entistä kestävämpiä vaihtoehtoja, ja hyödyntää edulliset hinnat hoitaessaan myös lähitulevaisuuden hankintansa. Yhä useampi haluaa helpottaa kodinelektroniikalla omaa arkeaan, mistä hyvänä esimerkkinä on varsi- ja robotti-imureiden suosio. Laitteisiin suhtaudutaan myös entistä henkilökohtaisemmin, jopa tunteellisemmin: puhelin ja kuulokkeet ovat arjen tärkein kumppani; kahvikone hankitaan lomareissusta inspiroituneena; television parissa eletään ja fiilistellään yhä monipuolisemmin”, Sandström summaa.

Tarjolla onkin laaja valikoima pukinkontin suosikkituotteita mittavilla alennuksilla: puhelinten tarjouslistalta löytyvät muun muassa iPhone 14 sadan euron alennuksella ja Samsungin Galaxy Z Flip 3 hurjalla 400 euron alennuksella. Trendaavista kahvikoneista muhkein tarjous on Siemens-laitteen ja Starbucks-tuotteiden ”joulupaketti”, jossa säästöä kertyy jopa 452 euroa. Robotti- ja varsi-imurien puolelta huippulaadukkaista iRobotin ja Dysonin laitteista on luvassa sadan euron säästöt.

Joululahjaksi huolenpitoa, pienempi sähkölasku ja elektroniikkaromusta siistit nurkat?

Kallistuvat sähkönhinnat ovat saaneet suomalaiset heräämään toden teolla kodinelektroniikan energiatehokkuuteen. Säästöä syntyy vuositasolla usein merkittävästi, mikäli vanhan energiasyöpön laitteensa päivittää uuteen. Black Friday tarjoaakin edullisia mahdollisuuksia kestävämpiin ratkaisuihin.

”Esimerkkinä voidaan käyttää 7 vuotta vanhaa LCD-televisiota, joka kuluttaa sähköä noin 400 kwh, siinä missä uudet LED-televisiot käyttävät noin 100 kwh. Asiakkaalle tämä tarkoittaa useiden satasien säästöä lähivuosien sähkölaskuissa. Uutta teknologiaa hyödyntävät laitteet ovat myös kokonaisvastuullisempi valinta: pesukoneet minimoivat vaatteiden kulumista, ja elintarvikkeiden säilyvyyttä pidentävät jääkaapit vähentävät ruokahävikkiä”, valottaa Sandström.

Laitteiden päivityksen yhteydessä kannattaa myös muistaa vanhan, korjauskelvottoman elektroniikan kierrätys. Kaikki Gigantin myymälät palkitsevat kierrättäjiä tammikuun loppuun asti tarjoamalla hauskoja peliaiheisia palkintoja, eli arvokoodeja maailman suosituimpaan videopeliin, Minecratiin.

Urban Miner -kampanjamme on mahtava uutinen vanhemmillekin: kodin nurkat siistiksi elektroniikkaromusta, jälkikasvu osaksi siivoushommia, ja joulupyhinä voi itsekin heittäytyä viihtymään ja kurkistamaan, mistä tässä supersuositussa rakennuspelissä olikaan kysymys”, Sandström hymyilee.

Joululahjoja Black Fridaysta hankkiville Gigantti tarjoaa myös aineettomia vaihtoehtoja. Toisinaan kannattaakin pysähtyä miettimään, hyödyttäisikö lahjan saajaa enemmän laitteen huolenpitopalvelu, kuin laite itse.

”Monella elektroniikka on kunnossa, mutta apu pikkupulmissa toisi kaivattua huojennusta arkeen. Huolenpitopalvelua hankitaan esimerkiksi senioreille tietokoneiden, tablettien ja puhelimien jatkuvaksi tukipisteeksi. Tämän ’digiavun’ tarjoajia haluamme huomioida Black Fridayssa antamalla jokaiselle huolenpitopalvelun ostajalle 50 euron lahjakortin kaupan päälle.”

Lisätietoja:

Gigantti / myyntijohtaja Niko Sandström
Email. niko.sandstrom[a]gigantti.fi, p. 040 848 9950

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin Vuoden Myymälät 2025 ovat Kuopio ja Porvoo - tiimihenki, tinkimättömyys ja kehityshalu ratkaisivat16.6.2025 17:16:46 EEST | Tiedote

Gigantti jatkoi pitkää palkitsemisperinnettään julkistamalla jälleen tilikautensa parhaat myymälät. Vuoden Myymälä -tunnustuksen sai Kuopio ja Vuoden Franchise-Myymälän tittelin Porvoo. Molemmissa yhdistyvät valintaraadin mukaan vahva suoriutuminen, jatkuva kehittäminen ja poikkeuksellinen työyhteisön henki. Palkinnot jaettiin Elkjøp-konsernin kansainvälisen Campus-tapahtumassa yhteydessä Oslossa 12.6.2025.

Gigantin toukokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – suomalaiset ovat yhä valmiimpia vaihtamaan eri merkkien välillä, älykellot kiinnostavat kesätreenaajia1.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Gigantin toukokuun puhelinmyynnissä korostui Apple-tuotteiden vahva suosio – myydyimpien listalla on peräti neljä eri iPhone-mallia. Listalta kuvastuu paitsi kuluttajien uteliaisuus uuteen, myös suomalaisten motivaatio ostopäätöksiin hinta-laatusuhteen perusteella. Kesälomakauden lähestyessä älykellot kiinnostavat yhä enemmän, ja niitä hankitaan yhä lajispesifimpään treenaukseen, kuten golfiin.

Gigantti palaa Assembly Summerin pääyhteistyökumppaniksi – luvassa massiivinen gaming-myymälä, yllätyksiä ja huippubrändejä5.5.2025 10:50:00 EEST | Tiedote

Suomen suurimman digifestivaalin, Assemblyn, Expo-alue saa tänä kesänä näyttävän lisän, kun Gigantti palaa yhdeksi tapahtuman pääyhteistyökumppaneista. Helsingin Messukeskuksessa 31.7.–3.8. järjestettävä Assembly Summer 2025 kokoaa jälleen yhteen kymmeniätuhansia pelaamisen, esportsin ja digitaalisen kulttuurin ystäviä.

Gigantin huhtikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – monipuolinen tarjonta näkyy listalla, tuleva kesä vaikuttaa jo nyt markkinoihin1.5.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Gigantin huhtikuun puhelinmyynnissä näkyi poikkeuksellisen laaja valikoima – myydyimpien listalta löytyy jopa viisi eri valmistajaa. Listakärjessä keikkuu tuttu malli maaliskuulta, mutta uudet lanseeraukset toivat mukanaan myös yllättäjiä. Kuluttajia kiinnostavat sekä tehokas tekoäly että kampanjat, jotka avaavat useampia vaihtoehtoja ostajan ulottuville. Hankintoja mietitään myös jo kesän loma- ja juhlasesonkiin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye