PowerPark / Lillbacka Powerco Oy

Suomen suurin pelitapahtuma saapuu PowerParkiin!

8.–10.9. Alahärmän PowerParkissa järjestettävä Assembly x Powerpark -tapahtuma tuo yhteen intohimoisia peliharrastajia kautta maan uudenlaisen pelitapahtuman merkeissä, joka yhdistää pelimaailman ja huvipuiston. Tapahtuman kävijät pääsevät viettämään aikaa pelaamisen, ystävien ja huvittelun parissa taukoamatta kellon ympäri koko viikonlopun ajan.

Tänä syksynä pelien kiehtova maailma ja huvipuiston mielikuvituksellinen miljöö kohtaavat Härmässä, kun Assembly, Suomen suurin digitaalisen taiteen ja pelaamisen festivaali valtaa PowerParkin Palace Areenan. Jo 30 vuoden ajan tapahtumia järjestänyt Assembly tuo nyt aivan uudenlaisella tavalla yhteen peliharrastajat, pelaamisesta kiinnostuneet sekä pelialan toimijat kolmipäiväisen Assembly x PowerPark -tapahtuman muodossa, joka yhdistää pelaamisen intohimon ja huvipuiston riemun.

Tapahtumassa on luvassa kaikille avointa pelaamista, uusimpien pelien ja pelilaitteiden testausta, kisailuja, ammattilaistason e-urheilua, striimaajia ja sisällöntuottajia sekä luonnollisesti PowerParkin huvipuiston tarjoamia huvituksia. Tapahtuma on auki taukoamatta perjantaista sunnuntaihin 8.−10.9.2023.

Kuka tahansa voi oman konepaikan hankkimalla osallistua tapahtumassa järjestettäviin turnauksiin ja pelata uusien tai vanhojen tuttujen kanssa vaikka kellon ympäri. Konepaikan hankkineet kävijät voivat yöpyä tapahtuma-alueella, jotta pelaamiseen keskittyminen olisi mahdollisimman sujuvaa. Ikärajattomaan tapahtumaan voi ostaa myös kävijälippuja, joilla pääsee muun muassa seuraamaan turnauksia, kokeilemaan uusimpia pelejä ja pelikonsoleja sekä haastamaan itsensä ja kaverit pelien ja kisailujen parissa. Lauantaina Suomen suosituimpiin Youtube-tähtiin kuuluva Lakko nousee lavalle viihdyttämään ja peluuttamaan yleisöä. Lakon kanssa pääsee myös vaihtamaan kuulumisia Meet & Greetissä.

Ammattitason e-urheilua ja ikimuistoisia kokemuksia peliharrastajille

Yksi Assembly x PowerPark -tapahtuman vetonauloista on kovatasoinen CS: GO -pelin turnaus. Pelaajat.com Series Fall Finals -turnauksessa LAN-pelaajat ja Suomen parhaat CS: GO -tiimit kilpailevat 5 000 euron palkintopotista ja pääsystä Nordic Masters Fall -turnaukseen. Turnauksesta polku voi johtaa aina Blast World Final -turnaukseen saakka, jossa jaossa on 1 000 000 dollarin palkintopotti.

Tapahtumassa on luvassa myös muita turnauksia ja kisailuja, joista osasta on tarjolla lahjakortteja ja tuotepalkintoja voittajille. Viikonlopun aikana järjestetään esimerkiksi PowerPark Battle Royale -turnauskokonaisuus, jossa testataan kilpailijoiden kykyjä yllätyksenä tulevissa tietopeleissä, taitopeleissä ja fyysisissä peleissä. Turnauskokonaisuuteen mahtuu mukaan 100 pelaajaa, joista turnauksen edetessä lopulta ratkeaa yksi voittaja. Tapahtuman ohjelmassa hyödynnetään PowerParkin ympäristön tarjoamia mahdollisuuksia muun muassa karting-turnauksen muodossa, jossa ensin kilpaillaan ajosimulaattorilla ja nopeimmat kuskit ottavat lopulta mittaa toisistaan PowerParkin kartingradalla oikeilla autoilla.

Huvipuisto näkyy viikonlopun aikana myös lauantaina järjestettävissä Huvikauden Päättäjäisissä, jossa huvipuistokävijät pääsevät huvittelemaan PowerParkissa viimeistä kertaa vuonna 2023. Päättäjäisissä nähdään huvilaitteet iltavalaistuksessa ja massiivinen ilotulitus sekä koetaan päättäjäisiä varten rakennettu interaktiivinen Kauhukylä ja huvilaitteiden vauhdit viimeistä kertaa.

Assembly x PowerPark -tapahtuma avaa ovensa PowerParkin Palace Areenalla perjantaina 8.9.2023 klo 10:00 ja jatkuu taukoamatta aina sunnuntaihin 10.9.2023 klo 14:00 asti.

Assembly x PowerPark

Etelä-Pohjanmaan lakeuksien kansallismaisemien ympäröimä Huvivaltio PowerPark on Suomen suurin ja hämmästyttävin vapaa-ajankeskus, joka tarjoaa yli 160 hehtaarin täydeltä ikärajatonta riemua, vauhtia ja elämyksiä.

Assembly on digitaalisen taiteen, pelaamisen ja -kulttuurin tapahtumatuottaja, jonka päätapahtumia ovat vuosittain järjestettävät Assembly Summer- ja Assembly Winter -festivaalit Helsingin messukeskuksessa. Assembly on osa Telia-konsernia.

Lisätietoa: Assembly.org

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta PowerPark / Lillbacka Powerco Oy

PowerParkin huvikausi alkaa – hurja klassikkolaite uudistuu ja huvipuistopäivän valitseminen helpottuu13.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Huvivaltio PowerPark avaa ovensa lauantaina 14.5. Huvikausi 2022 käynnistyy edellisistä vuosista poiketen jo toukokuussa. Lisäksi luvassa on myös tukku uutuuksia: Suosittu klassikkolaite Typhoon uudistuu, herkutteluvalikoimaan tulee lisäyksiä ja Huvivaltion ilme ja verkkosivut uudistuvat. Huvipuistopäivän ennakkovaraus jää käyttöön, mutta sen asiakasystävällisyyttä parannetaan.