GRK Infra Oyj: Tiit Roben on valittu Viron tytäryhtiön GRK Eesti AS:n toimitusjohtajaksi

GRK Infra Oyj:n hallitus on nimittänyt Viron tytäryhtiön, eli GRK Eesti AS:n toimitusjohtajaksi Tiit Robenin. Hän aloittaa tehtävässään 13.9.2023. Robenista tulee samalla myös GRK-konsernin johtoryhmän sekä GRK Eesti AS:n hallituksen jäsen.

Tiit Robenilla (MSc Civ.Eng.) on monipuolinen kokemus rakentamisen johto-, hallitus- ja konsulttitehtävistä. Roben on työskennellyt muun muassa AS Merko Ehituksen hallituksen puheenjohtajana sekä AS EGE Ehituksen ja AS Infortarin senior advisorina. Hän on ollut uransa aikana mukana useissa Viron merkittävimmissä rakennushankkeissa.

GRK Eesti AS:n nykyinen toimitusjohtaja Priit Paabo jää pois yhtiön palveluksesta 29. elokuuta 2023.

GRK-konsernin Viron tytäryhtiö on vakiinnuttanut asemansa Virossa merkittävänä infra-alan yrityksenä. GRK-konsernin liikevaihto vuonna 2022 nousi 450,5 miljoonaan euroon, josta Viron osuus oli 11 prosenttia, eli noin 50 miljoonaa euroa.

”GRK Eesti AS toimii kaikilla infrarakentamisen osa-alueilla Virossa, jossa yhtiöllä on käynnissä useita merkittäviä hankkeita. Tiit Robenilla on hyvät valmiudet ottaa vastaan Viron liiketoiminnan luotsaaminen. Tavoittelemme Virossa kannattavaa kasvua, ja näemme lähivuosien mahdollisuutena erityisesti maan merkittävät ratahankkeet”, GRK:n toimitusjohtaja Juha Toimela sanoo.

Virossa modernisoidaan parhaillaan maan rataverkostoa. Lisäksi Rail Baltican ensimmäiset hankkeet ovat käynnissä. Kyseessä on merkittävä liikennehanke, jossa EU:n tuella rakennetaan uusi ratayhteys Tallinnasta Baltian maiden läpi Puolaan.

”GRK on yksi johtavista infra-alan toimijoista Suomessa, mutta Viron liiketoiminnan merkitys GRK:lle kasvaa koko ajan. Virossa meillä on positiivinen tilanne uusien tilausten suhteen, sillä olemme voittaneet Virossa tämän kevään aikana kaksi merkittävää rataprojektia, joiden yhteisarvo on yli 100 miljoonaa euroa”, Toimela kertoo.

Helmikuussa GRK valittiin toteuttamaan ensimmäinen merkittävä askel Viron rautateiden sähköistämisessä Aegvidu–Tapa–Tartto-rataosuudella. Huhtikuussa Rail Baltic Estonia puolestaan valitsi GRK:n rakentamaan Tallinnassa sijaitsevaa uutta Ülemisten asema-aluetta sekä sen lähiympäristöä matkustajaterminaalia varten.

GRK rakentaa väyliä, teitä, raiteita ja siltoja. GRK on Suomessa, Ruotsissa ja Virossa toimiva rakennusalan konserni. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 450 miljoonaa euroa. Työllistämme noin 1 000 ammattilaista.

GRK-konserniin kuuluvat emoyhtiö GRK Infra Oyj:n lisäksi tytäryhtiöt GRK Suomi Oy Suomessa, GRK Sverige AB Ruotsissa sekä GRK Eesti AS Virossa.

GRK rakentamaan Espoon kaupunkiradan ensimmäistä alueurakkaa, hankkeen arvo noin 100 miljoonaa euroa10.1.2024 12:13:57 EET | Tiedote

GRK on valittu toteuttamaan Espoon kaupunkiradan ensimmäistä alueurakkaa, jonka arvo on noin 100 miljoonaa euroa. Kaupunkirata-hankkeessa rakennetaan kaksi lisäraidetta Leppävaaran ja Kauklahden välille nykyisten raiteiden viereen, jotta lähi- ja kaukoliikenteen junaliikenne sujuvoituu. Espoon kaupunkirata -hanke on jaettu useampaan alueurakkaan. GRK aloittaa rakennustyöt välillä Leppävaara–Kera. Samassa yhteydessä toteutetaan myös Espoon kaupungin erilliskohteita.

Rakennusalan yritys GRK kulkee vastavirtaan ja rekrytoi voimakkaasti: etsinnässä kymmeniä ammattilaisia vakitöihin ja 100 harjoittelijaa kesän ajaksi15.12.2023 09:22:25 EET | Tiedote

Infra-alan rakennusyritys GRK on aloittanut rekrytointikampanjan kymmenien vakituisten työpaikkojen täyttämiseksi ja 100 kesäharjoittelijan löytämiseksi. GRK on jatkanut kasvuaan sekä Suomessa, Ruotsissa että Virossa. Yritys on voittanut hankalasta markkinatilanteesta huolimatta merkittäviä tarjouskilpailuja, jonka vuoksi GRK etsii joukkoonsa lisää ammattilaisia.