Gigantti

”Eniten jännittää, millainen palaute sieltä Gigantista tulee” – Diilin Gigantti-jaksossa asiakaspalvelutaidot yllättävät ja nousevat ratkaisevaan rooliin

Jaa

Suosittu kotimainen reality-sarja Diili etenee torstaina 19.5. Nelosella 8. jaksoonsa, jossa kilpailijat joutuvat tosipaikan eteen Gigantin myymälässä. Businessmaailmaan sijoittuvassa sarjassa nähdään tähän asti viihdyttävin jakso, jossa mitataan myynnin ja asiakaspalvelun jaloja taitoja. Lopputulosten läpikäynti raadin edessä yllättää kilpailijoiden lisäksi katsojat, ja asetelma lähestyvää finaalia ajatellen muuttaa jälleen muotoaan.

Diili-sarjan tuomaristo ja Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka kuvaustunnelmissa. Kuvassa vasemmalta oikealle: Noora Fagerström, Jaajo Linnonmaa, Laura Tarkka ja Toni Lähde. (Gigantti Oy)
Diili-sarjan tuomaristo ja Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka kuvaustunnelmissa. Kuvassa vasemmalta oikealle: Noora Fagerström, Jaajo Linnonmaa, Laura Tarkka ja Toni Lähde. (Gigantti Oy)

Yrittäjä-radiojuontaja Jaajo Linnonmaa etsii taas tänä vuonna Diili-sarjassaan 14 kilpailijan joukosta voittajaa, jota odottaa 20 000 euron starttiraha ja yhtiökumppanuus Linnonmaan yritysryppäässä. Tiiminsä – brändistrategin ja luovan johtajan, Toni Lähteen, sekä yrittäjä-enkelisijoittaja Noora Fagerströmin – kanssa heillä on haussaan kekseliäin, motivoitunein ja kunnianhimoisin lahjakkuus. Torstaina 19.5. kello 20.00 Nelosella näytettävässä, sarjan 8. jaksossa mukana on enää 6 kilpailijaa, ja panosten kasvaminen alkaa heijastua kiinnostavasti sekä ryhmä- että yksilösuorituksiin.

Myyjien myyjä -jaksossa palataan tiukasti liiketoiminnan peruskulmakiviin – myynnin ja asiakaspalvelun kriittisiin taitoihin. Kilpailijat kohtaavat toisensa Suomen suurimman kodinelektroniikkaketjun, Gigantin, myymälässä Vantaan Tammistossa. Joukko jaetaan naisten ja miesten tiimeihin, ylle puetaan yrityksen työasu ja eteen laitetaan tehtävä, jossa onnistumista mitataan kolmella kriteerillä: myyntituloksella, rekisteröityneillä yritysasiakkailla ja Gigantin henkilökunnan palautteella. Toimitusjohtaja Laura Tarkan tervetulosanoin, paras tulos on asiakaspalvelu, joka saa ihmisen palaamaan myymälään yhä uudestaan ja uudestaan.

Usealta kilpailijalta löytyy taustaa asiakkaiden kanssa kasvokkain tehtävästä myyntityöstä, mutta yllätyksen hetkiä koetaan monenlaisia, kun päivä käynnistyy. Luotsattavana ovat sekä yrityspalvelupiste Pro Centerin avajaisiin saapuneet vieraat, että kaikki muut myymälän asiakkaat. Tiimien lähestymistavat eroavat selvästi toisistaan, ja myös projektijohtajuudessa nähdään kuumottavaa valtakamppailua. Mutta kumman tiimin tapa puree paremmin haastavaan tehtävään?

”Jaksoa oli ilo tehdä yhdessä Diili-tiimin kanssa”, taustoittaa Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä, ja jatkaa: ”Kaikki toimi äärimmäisen ammattimaisesti ja oli hienoa päästä avaamaan kilpailijoillekin kodinelektroniikan ihmeellistä maailmaa. Halusimme palata tehtävässä perusasioihin ja keskittyä siihen, mistä hyvä asiakaspalvelu rakentuu arjessa, joka päivä. Meille giganttilaisille tärkeää on lähestyttävyys, luotettavuus ja asiantuntijuus eri muodoissaan – kaikkeen löytyy ratkaisu. Kiitokset kaikille kovasta työstä ja heittäytymisestä – lopputulos tarjoaa todellista laatuviihdettä sarjan ystäville”, Särkelä iloitsee.

Värikkäiden asiakaskohtaamisten ohella katsoja pääsee pidättelemään henkeään alan tuntemuksen parissa – ketjun suurimman pohjoismaisen myymälän valikoimaankin kun kuuluu lähes 15 000 tuotetta. "Mikään muu ei jännitä niin paljon, kuin että millainen palaute sieltä Gigantista tulee”, kiteyttää kilpailijoiden tunnelmat ennen tuomariraadin eteen kokoontumista Jarno Hatakka.

Diilin 8. jakso ”Myyjien myyjä” nähtävillä jo nyt Ruutu-palvelussa sekä Nelosella 19.5. kello 20.00 alkaen. Mukana olevat kilpailijat: PR- ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Clarissa Hedman, Head of Product Dora Palmroos, yrittäjä Sirly Ylläsjärvi, hankintapäällikkö Jarno Hatakka, ravintola- ja tapahtuma-alan yrittäjä Mikko Vehmas ja yrittäjä Henri Kurttila.

Lisätiedot / Gigantti Oy:

Sami Särkelä, Head of Brand & Digital
Email: sami.sarkela@gigantti.fi, puh. 040 555 3744

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin toukokuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – suomalaiset ovat yhä valmiimpia vaihtamaan eri merkkien välillä, älykellot kiinnostavat kesätreenaajia1.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Gigantin toukokuun puhelinmyynnissä korostui Apple-tuotteiden vahva suosio – myydyimpien listalla on peräti neljä eri iPhone-mallia. Listalta kuvastuu paitsi kuluttajien uteliaisuus uuteen, myös suomalaisten motivaatio ostopäätöksiin hinta-laatusuhteen perusteella. Kesälomakauden lähestyessä älykellot kiinnostavat yhä enemmän, ja niitä hankitaan yhä lajispesifimpään treenaukseen, kuten golfiin.

Gigantti palaa Assembly Summerin pääyhteistyökumppaniksi – luvassa massiivinen gaming-myymälä, yllätyksiä ja huippubrändejä5.5.2025 10:50:00 EEST | Tiedote

Suomen suurimman digifestivaalin, Assemblyn, Expo-alue saa tänä kesänä näyttävän lisän, kun Gigantti palaa yhdeksi tapahtuman pääyhteistyökumppaneista. Helsingin Messukeskuksessa 31.7.–3.8. järjestettävä Assembly Summer 2025 kokoaa jälleen yhteen kymmeniätuhansia pelaamisen, esportsin ja digitaalisen kulttuurin ystäviä.

Gigantin huhtikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – monipuolinen tarjonta näkyy listalla, tuleva kesä vaikuttaa jo nyt markkinoihin1.5.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Gigantin huhtikuun puhelinmyynnissä näkyi poikkeuksellisen laaja valikoima – myydyimpien listalta löytyy jopa viisi eri valmistajaa. Listakärjessä keikkuu tuttu malli maaliskuulta, mutta uudet lanseeraukset toivat mukanaan myös yllättäjiä. Kuluttajia kiinnostavat sekä tehokas tekoäly että kampanjat, jotka avaavat useampia vaihtoehtoja ostajan ulottuville. Hankintoja mietitään myös jo kesän loma- ja juhlasesonkiin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye