Acosta Group kasvaa – ostaa vantaalaisyritys Diileri Finland Oy:n liiketoiminnan

Talotekniikkakonserni Acosta Group Oy ostaa vantaalaisyritys Diileri Finland Oy:n ja sen aputoiminimen Lämpödiilerin. Kyseessä on tähän mennessä suurin yksittäinen yrityskauppa konsernin sisällä.

Acosta Group kasvaa – ostaa vantaalaisyritys Diileri Finland Oy:n  liiketoiminnan
Jussi Jokinen (Lämpödiileri) ja Benny Mörk (Acosta Group). Kuva: PicMi/Marie Lillhannus Marie Lillhannus

Talotekniikkakonserni Acosta Group Oy ostaa vantaalaisyritys Diileri Finland Oy:n ja sen aputoiminimen Lämpödiilerin, joka työllistää aiemman omistajansa lisäksi seitsemän henkilöä. 1.9.2023 voimaan tulevan yrityskaupan myötä työntekijät siirtyvät vastaperustettuun yhtiöön, Acosta Helsinkiin. Kyseessä on tähän mennessä suurin yksittäinen yrityskauppa konsernin sisällä.

Lämpödiilerin liiketoiminta siirtyy Acosta Helsinki Oy:lle ja jatkaa toimintansa samalla nimellä aiemman omistajansa johdolla. Yritys on keskittynyt erityisesti lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmiin ja suorittaa sekä uudisasennuksia että huoltotöitä niin yksityishenkilöille kuin yrityksille.

– Lämpödiileri on ollut vakiintunut nimi alalla yli 15 vuoden ajan. Markkinat ovat meille erittäin mielenkiintoiset, ja tämän yrityskaupan ansiosta voimme palvella yhä useampia asiakkaita myös Etelä-Suomessa, kertoo Acosta Groupin toimitusjohtaja Benny Mörk.

Lämpödiileriä vuodesta 2020 lähtien luotsanneelle Jussi Jokiselle on tärkeää, että asiakkaat ja yhteistyökumppanit tietävät, että he voivat odottaa samaa hyvää palvelua myös Acostan johdolla.

– Meidät tunnistaa edelleen samaksi Lämpödiileriksi. Jatkan tässä liikkeenhoitoa ja myös henkilökunta pysyy samana. Osana Acosta Groupia Lämpödiileri saa lisää resursseja kasvaa ja kehittyä. Konsernissa on runsaasti ammatillista osaamista ja monipuolista toimintaa, Jokinen toteaa.

Acosta Group Oy:n kotipaikka sijaitsee Vaasassa. Konserni pyrkii määrätietoisesti laajentamaan liiketoimintaansa ympäri maata. Konsernin sisällä tehtiin yrityskauppa viimeksi vuonna 2022, kun Björnströms VVS Ab ostettiin. Konsernin liikevaihto viime tilikaudella oli 4 miljoonaa euroa.

Kuvat

Acosta Group ostaa Diileri Finland Oy:n liiketoiminnan. Kuva: PicMi/Marie Lillhannus
Lataa
Lataa

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Herea Oy

Genombrott för Vasaföretaget Adiabatix: betydande leverans för kärnkraftverk till ett av världens största energibolag5.12.2023 06:00:00 EET | Tiedote

Vaasalaiselle Adiabatixille läpimurto: merkittävä ydinvoima-alan toimitus yhdelle maailman suurimmista energiayhtiöistä5.12.2023 06:00:00 EET | Tiedote

Vaasalainen Adiabatix on sopinut yhdessä ranskalaisen partnerinsa Altradin kanssa merkittävästä toimituksesta yhdelle maailman suurimmista energiayhtiöistä, ranskalaiselle EDF:lle. Toimituksessa on kyse Adiabatixin kehittämästä RMI (Reflective Metallic Insulation) -eristeratkaisusta, joka on suunniteltu parantamaan ydinvoimaloiden turvallisuutta. Adiabatix toimittaa EDF:lle RMI-eristeratkaisut 20:een Ranskassa sijaitsevaan ydinreaktoriin. Ensimmäiset toimitukset tehdään vuonna 2025, ja projekti valmistuu vuoden 2030 loppuun mennessä.