Noora Kettunen Demarinaisten toiminnanjohtajaksi

Demarinaiset ovat valinneet uudeksi toiminnanjohtajaksi Noora Kettusen. Kettunen on toiminut monissa eri rooleissa ja tehtävissä sosialidemokraattisen liikkeen parissa. Viimeisimmäksi hän on toiminut Demarinaisten poliittisena suunnittelijana ja toiminnanjohtajan sijaisena. Hän on myös toiminut edellisellä hallituskaudella pääministeri Marinin kabinetin koordinaattorina ja lisäksi aiemmin Savo-Karjalan Demarinuorten järjestösihteerinä. Koulutukseltaan Kettunen on filosofian maisteri, luokanopettaja.

”Etenkin tämä kesä on korostanut sitä, että meitä Sosialidemokraattisia Naisia tarvitaan ja työtä tasa-arvon, feminismin ja antirasismin eteen tarvitaan. Odotan innolla mahdollisuutta työskennellä yhdessä jäsenistön kanssa ja tehdä Demarinaisista entistä vaikuttavampi naisjärjestö,” kommentoi Noora Kettunen.

”Iloitsen, että saamme Nooran johtamaan Demarinaisia. Hänellä on laaja osaaminen tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden kentältä ja tämän avulla pystymme jatkamaan hyvää yhteistyötä muiden nais- ja tasa-arvojärjestöjen kanssa. Samalla hän osaa kuunnella piirien tarpeita tarkalla korvalla” kertoo Demarinaisten puheenjohtaja Tytti Tuppurainen.

Kettunen aloittaa toiminnanjohtajan tehtävässä tulevan syksyn aikana.

Lintonen: Hallitus haluaa tehdä Suomesta villin lännen30.4.2024 20:09:41 EEST | Tiedote

Yhteiskuntien nopea muutos näkyy poliittisen populismin nousuna niin Euroopassa kuin Yhdysvalloissakin. Suomessa olemme seuranneet jo pitkään perussuomalaisen puolueen populistista ja tuuliviirimäistä politiikan tekoa. Nyt, kun kansalaiset ovat muuttaneet käsitystä EU:sta, ovat perussuomalaiset kääntäneet takkinsa. Perussuomalaisten vuoden 2019 vaaliohjelmassa kerrottiin, kuinka puolueen pidemmän aikavälin strategisena tavoitteena on hallittu ero EU:sta. Vuoden 2024 EU-vaaliohjelmassaan perussuomalaiset eivät enää aktiivisesti aja eroa Euroopan unionista.