Onko keittiö edelleen kodin sydän? – Novart tuo keittiöinspiraatiota ja ajankohtaista keskustelua Habitareen

Novartin järjestämässä paneelikeskustelussa syvennytään keittiön merkitykseen suomalaisissa kodeissa ja pohditaan, onko keittiö edelleen kodin sydän. Keittiö on monipuolinen tila, jossa ruoanlaitto, yhdessäolo ja työnteko kohtaavat. Keittiö on yhä yksi suurimmista panostuksista, kun puhutaan kodin remonteista. Kaupunkien tiivistyessä ja neliöiden pienentyessä keittiölle jää kuitenkin yhä vähemmän tilaa. Millainen on keittiön rooli kodissa, mitä suomalaiset keittiöltä toivovat, miten keittiö vaikuttaa asunnon ostopäätökseen ja millainen keittiö toimii pienissäkin neliöissä?

Aiheesta ovat keskustelemassa radio- ja TV-juontaja Anni Ihamäki, sisustusvaikuttaja ja Modernisti Kodikas -kanavistaan tunnettu Kerttu Pylvänäinen, kiinteistönvälittäjä ja yrittäjä Erika Ylimutka sekä Novartin keittiösuunnittelija Anna Lojamo. Paneelikeskustelu järjestetään Habitaressa Folk-lavalla lauantaina 16.9. klo 15.30–16.

Novartin osasto kutsuu inspiroitumaan luonnon väreistä ja muodoista

Novartin osastolta voi hakea inspiraatiota ja ideoita keittiöremonttiin tai keittiön yksityiskohtien päivittämiseen. Novartin keittiöasiantuntijoiden kanssa voi keskustella ajankohtaisista keittiötrendeistä, keittiösuunnittelusta sekä Novartin mallistoista ja ratkaisuista kaikenkokoisiin keittiöihin. Myös Anni Ihamäki on tavattavissa osastolla lauantaina noin klo 13.30–15.00 välillä.

Osastolla on esillä Novartin suosituin mallisto, skandinaavinen Nordic Nature, joka ilmentää rauhallisia luonnon värejä ja muotoja. Tämän hetken keittiötrendeissä näkyvät luonnollisuus, eri tyylisuuntien yhdistelmät, kontrastit värien, muotojen ja materiaalien avulla sekä harkitut yksityiskohdat. Novartin Nordic Nature -mallistosta löytyy esimerkiksi keittiösaareke pyöristetyillä kulmilla, joka saa inspiraationsa tämän hetken pyöreiden ja pehmeiden muotojen vahvasta sisustustrendistä. Osastolla voi myös koota oman keittiömoodboardin ja osallistua Siemens-kahvikoneen arvontaan.

Kotimaiset Novart-keittiöt valmistetaan Nastolassa ja niitä myydään Novart-keittiömyymälöissä kautta maan.

Novart-kalusteet valmistava Nobia Finland Oy on Suomen suurin keittiökalusteiden valmistaja ja markkinajohtaja ammattimaisen rakentamisen kalustetoimituksissa. Nobia Finland Oy kuuluu kansainväliseen Nobia-konserniin, joka on johtava keittiökalusteiden valmistaja Euroopassa ja yksi suurimpia koko maailmassa.

Keittiömaailma, A la Carte, Petra ja Novart yhdistyivät 30.1.2023 Novart- brändiksi. Olemme enemmän kuin uusi nimi, olemme uudistunut brändi. Me Novartilla suunnittelemme keittiöitä elämää varten keskittyen designiin, vastuullisuuteen ja laatuun. Tehtaallamme Nastolassa ammattitaitoiset novartlaiset valmistavat Novart-keittiöitä-, kylpyhuonekalusteita- ja säilytysjärjestelmiä, joita myymme kuluttajille ja ammattiasiakkaille Novart-myymälöissä asiantuntevien myyjiemme asiakkaiden tarpeisiin suunnittelemina kokonaisuuksina. Suomalaisella ammattitaidolla jo vuodesta 1945.

Keittiötrendit 2023 – inspiraatiota luonnosta ja särmää kontrasteista18.1.2023 09:30:00 EET | Tiedote

Vuoden 2023 keittiötrendit saavat inspiraationsa luonnosta. Keittiöissä näkyvät luonnolliset värit ja muodot sekä eri tyylisuuntien yhdistelmät. Kontrastit tuovat mielenkiintoa sisustukseen ja niitä tuodaan värien, muotojen ja erilaisten materiaalien avulla. Harkituilla yksityiskohdilla luodaan persoonallista ilmettä keittiöön. Suomen suurin keittiövalmistaja Novart listasi tämän vuoden trendit.