Förändring i Elos ledningsgrupp

Arbetspensionsbolaget Elos placeringsdirektör och vice verkställande direktör Hanna Hiidenpalo har meddelat att hon kommer att lämna sin befattning i slutet av 2023. Hiidenpalo har lett Elos placeringsverksamhet sedan bolaget grundades 2014. Hon lämnar sin nuvarande befattning den 30 september 2023 och fortsätter som rådgivare fram till utgången av 2023.

”Hanna Hiidenpalo har målmedvetet lett Elos placeringsverksamhet i en turbulent miljö med goda resultat. Hon lämnar efter sig en kompetent och engagerad organisation. Hon har också spelat en viktig roll i uppbyggnaden av Elos nya strategi. Vi tackar Hanna för hennes betydande insats och önskar henne framgång i framtiden", konstaterar Carl Pettersson, verkställande direktör.

"Tio år på Elo har varit fina och händelserika år. Under de senaste åren har vi utvecklat vår placeringsprocess för att motsvara förändringar i verksamhetsmiljön och vårt placeringsresultat är bra. Jag vill tacka min chef och alla mina kollegor för ett gott samarbete under dessa år”, säger Hanna Hiidenpalo.

Jonna Ryhänen har utnämnts till tf. placeringsdirektör från och med den 1 oktober 2023. Hon leder för närvarande enheten Allokering och alternativa placeringar i Elos placeringsorganisation. Sökandet efter ny placeringsdirektör inleds omedelbart.

Carl Pettersson

Verkställande direktör Carl Pettersson, begäran om intervju, kommunikationschef Taina Erkkilä, tel. 050 300 0409

Följ Työeläkeyhtiö Elo

Senaste pressmeddelandena från Työeläkeyhtiö Elo