Tutkimus: S-Pankki on pankkialan arvostetuin brändi kuudetta vuotta perättäin
Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2023 -tutkimuksessa selvitettiin suomalaisilta, mitä brändejä he arvostavat.

Suomalaisten luottamus S-Pankkiin jatkuu vahvana. Tieto käy ilmi Taloustutkimuksen uudesta tutkimuksesta, jossa suomalaiset arvioivat S-Pankin arvostetuimmaksi pankkibrändiksi. Kyseessä on S-Pankille kuudes perättäinen vuosi pankkialan arvostetuimpana brändinä.
“Brändi rakentuu kaikissa niissä tilanteissa, joissa yritys kohtaa asiakkaansa ja ympäröivän yhteiskunnan. Suhtaudummekin meitä kohtaan tunnettuun luottamukseen iloiten ja nöyrin mielin. Lupaan, että teemme joka päivä parhaamme ollaksemme jatkossakin luottamuksen arvoisia. Jokaiselle kuuluu oikeus vähän rahakkaampaan huomiseen ja siksi asiakkaidemme käytössä ovat maksuton tili, kortti, verkkopankkitunnukset ja mobiilisovellus sekä helpot säästämisen palvelut”, toimitusjohtaja Riikka Laine-Tolonen sanoo.
Laine-Tolosen mukaan pankkia kohtaan tunnettu luottamus luo hyvää pohjaa myös seuraavaan lukuun S-Pankin tarinassa. Se käynnistyi, kun pankki julkisti ostavansa Handelsbankenin Suomen henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot.
Brändien arvostus 2023 -tutkimuksen mukaan suomalaiset pitävät S-Pankkia kotimaisena, helposti lähestyttävänä ja turvallisena. Kesäkuun lopussa S-Pankilla oli 3,2 miljoonaa asiakasta, joista aktiivisia oli noin 625 000.
Myös muut S-ryhmän brändit menestyivät tutkimuksessa S-Pankin ohella. Esimerkiksi S-Etukortti ja Prisma olivat Suomen 10 arvostetuimman brändin joukossa.
Brändien arvostus 2023 -tutkimuksessa selvitettiin 665 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin huhti-toukokuussa 2023 ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaata lukuun ottamatta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Pankin viestintä
Puh:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiLinkit
S-Pankki
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
Enkät: Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga att göra längre resor till sin stuga2.7.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
Enligt en enkät som S-Banken låtit göra åker finländarna till stugan några gånger om året och det vanligaste sällskapet är maken eller makan. Vanligen stannar de ett par dagar på stugan, och för många är det den knappa fritiden som begränsar den tid som kan tillbringas på stugan. Invånarna i huvudstadsregionen är mer villiga än andra finländare att resa upp till 300 kilometer till sin stuga.
Tutkimus: Pääkaupunkiseudulla asuvat valmiimpia pidempiin mökkimatkoihin2.7.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
S-Pankin teettämän kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset käyvät mökillä muutaman kerran vuodessa, ja mökkiseurana on useimmiten puoliso. Mökille mennään pariksi päiväksi, ja vapaa-ajan vähyys rajoittaa monen mökkeilyaikaa. Pääkaupunkiseudulla asuvat ovat muita suomalaisia valmiimpia jopa 300 kilometrin mökkimatkoihin.
Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande
Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.
Tutkimus: Suomalaiset käyttävät kotimaassa lomailuun enemmän rahaa kuin ulkomaanmatkoilla – kotimaankohteissa viihdytään nyt aiempaa pidempään26.6.2025 10:46:42 EEST | Tiedote
Tuoreen tutkimuksen mukaan kotimaahan suuntautuvilla lomamatkoilla rahaa käytetään enemmän kuin ulkomaanmatkoilla. Ulkomailla majoitus vie suuremman osan budjetista, kun taas liikkumisen kuluja syntyy kotimaanmatkoilla enemmän. Erilaiset tapahtumat vauhdittavat kotimaanmatkailua ja matkoilla halutaan tällä hetkellä yhä enemmän yksilöllisiä elämyksiä ja helppokäyttöisiä palveluja.
Enkät: Finländarna är nu intresserade av billigare stugor – en båt står högre på semesterfirarens önskelista än en innetoa19.6.2025 07:30:00 EEST | Pressmeddelande
Intresset för billigare stugor har ökat, men finländarna är också intresserade av att bygga till, visar en färsk enkät som S-Banken låtit göra. När det gäller bekvämligheter i stugan är bastun den viktigaste, och båten står högre upp på semesterfirarnas önskelista än innetoan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme