Muistutus: tervetuloa seuraamaan Vihreiden puoluevaltuuston kokousta 23.-24.9. Helsinkiin

Kokouksessa kuullaan puheet Vihreiden johdolta ja hyväksytään puolueen ulko- ja turvallisuuspoliittinen ohjelma.

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta, Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Atte Harjanne ja europarlamentaarikko Ville Niinistö pitävät puheet kokouksen aluksi. Puheiden jälkeen järjestetään tiedotustilaisuus paikalla oleville medioille.

Puoluevaltuusto käsittelee ja hyväksyy kokouksessa puolueen ulko- ja turvallisuuspoliittisen ohjelman.

Helsingissä järjestettävä kokous pidetään eduskunnan lisärakennuksen auditoriossa eli “Pikkuparlamentissa” osoitteessa Arkadiankatu 3.

Ilmoittautumislomake: https://forms.gle/EhAHUAC756pwGfxP6

Kokouksen aikataulu

Lauantai 23.9.

10.15 Kokouksen avaus

10.30 Poliittinen keskustelu: Sofia Virran, Atte Harjanteen ja Ville Niinistön puheet sekä

tiedotustilaisuus, kun avauspuheet on pidetty

12.30 Lounastauko

13.45 Ulko- ja turvallisuuspoliittinen ohjelma: esittely, käsittely

Sunnuntai 24.9.

klo 10.00 Ulko- ja turvallisuuspoliittinen ohjelma: hyväksyminen

Lähetekeskustelu: oikeuspoliittinen ohjelma

n. klo 14.00 kokous päättyy

Puheenjohtaja Sofia Virta: Epävarmuus ilmastopolitiikassa on myrkkyä vihreän siirtymän investoinneille27.2.2024 15:39:39 EET | Tiedote

Hallituksen ilmastotoimet herättävät suurta huolta, kun hiilineutraaliustavoite on karkaamassa saavuttamattomiin. Ilmaston lisäksi vaarassa on Suomen talous, kun vihreän siirtymän investoinnit uhkaavat jäädä vaille poliittista selkänojaa. Lasku tekemättömistä toimista voi nousta nyt tarvittavia ilmastotoimia kalliimmaksi myös rahassa mitattuna, Virta muistuttaa.

Oikeuspoliittinen ohjelma julkaistu: Oikeusvaltiota pitää puolustaa erityisesti kriisitilanteissa26.2.2024 13:57:44 EET | Tiedote

Vihreät hyväksyivät puoluevaltuuston kokouksessa 18.2. uuden oikeuspoliittisen ohjelman, jonka mukaan vihreä oikeuspolitiikka tavoittelee ihmisten oikeuksien ja vapauksien maksimointia sekä eläinten ja luonnon oikeuksien puolustamista. Valtiovarainvaliokunnan varapuheenjohtaja Saara Hyrkkö vaatii hallitusta sitoutumaan vahvemmin oikeusvaltioperiaatteeseen, uudistamaan kriminaalipolitiikkaa sekä aktivoitumaan harmaan talouden torjunnassa.