Jenni Korhonen Adformin Suomen maajohtajaksi
Sanoman markkinointipalveluiden liiketoiminnan johtaja ja B2B-organisaation johtoryhmän jäsen Jenni Korhonen, KTM, on nimitetty kansainvälisen digitaalisen markkinoinnin edelläkävijän Adformin Suomen liiketoiminnan johtajaksi. Adform tarjoaa mainostajille, mediatoimistoille ja mediataloille kokonaisvaltaisia digitaalisen mainonnan työkaluja ohjelmalliseen ostamiseen, myyntiin sekä mainonnan seurantaan ja hallintaan. Digitaalisen mainonnan näköalapaikalla Korhonen haluaa kehittää Suomeen avoimuuteen ja yhteistyöhön perustuvaa digimarkkinoinnin ekosysteemiä, jossa mainostajilla, mainonnan ostajilla ja julkaisijoilla sekä teknologiayhtiöillä on mahdollisuus menestyä ja kasvaa kestävästi.

Tanskassa vuonna 2002 perustettu Adform on ainoa kansainvälinen, riippumaton ja täysin integroitava mainosalusta, jonka kehittämä teknologia tukee ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä sekä mahdollistaa entistä vaikuttavamman tiedon tuottamisen. Sen avoimeen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan alustan ansiosta asiakkaat voivat paitsi hallita mainostoimiaan tehokkaasti ja vaivattomasti, kohdentaa mainontaa kolmannen osapuolen evästeiden lopullisen kiellonkin jälkeen sekä pysyä kaiken kampanjadatansa omistajina. Yhtiön tarjoamalla teknologialla myös kannustetaan ja autetaan mainostajia pienentämään markkinoinnin ja digimainonnan aiheuttamaa hiilijalanjälkeä.
”Adform on paitsi digitaalisen mainonnan ehdoton edelläkävijä, sen tiimin maine ammattitaitoisena porukkana ja kivoina ihmisinä on kiirinyt alalla. Saadessani yhteydenoton oli tästä mahdollisuudesta helppo innostua ja tarttua tilaisuuteen päästä kehittämään vahvan kasvuyrityksen liiketoimintaa ja sen asiakkaille tuottamaa arvoa. Toki pääsen samalla myös itse kehittämään edelleen omaa tulevaisuuden markkinoinnin, digitaalisen liiketoiminnan ja mediakentän osaamistani”, kertoo Adformin Suomen uusi maajohtaja Jenni Korhonen. Hän aloitti työssään 27.9.2023.
Korhonen uskoo, että ohjelmallisessa mainonnassa on Suomessa vielä paljon kasvumahdollisuuksia. Ohjelmallisen ostamisen osuus mainonnan ostoista on täällä suhteellisen pieni verrattuna esimerkiksi muihin Pohjoismaihin ja Eurooppaan.
”Olemme ylpeitä saadessamme Jenni Korhosen vetämään toimintojamme Suomessa. Hänellä on edessään kiitollinen työ, sillä maailmalla toimiviksi havaitut modernin markkinoinnin keinot ja niihin rakennetut edistykselliset työkalumme ovat Suomessa vasta löytämässä laajaa käyttäjäkuntaansa. Jennin vilpitön into digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen ja myynnin kasvattamiseen on tullut alalla tunnetuksi. Korhonen on myös erinomainen lisä vahvistamaan mediakentän syväosaamistamme ja arvokasta kontaktiverkostoa”, sanoo Rick Jones, Adformin Regional Vice President.
Liiketoiminnan ja myynnin kehittämiseen liittyviä haasteita Sanoman lisäksi myös Postissa ratkonut Korhonen ei katsele alan tulevaisuutta vaaleanpunaisten lasien läpi, vaan tunnistaa myös alan kiristyvän, globaalin kilpailun ja muutosten tuomat haasteet.
”Suomessa median ostamista tehdään vielä paljon paikallisesti ja kampanjapohjaisesti suoraan tutuilta ammattilaisilta. Tämä on pienessä maassa ollut ehdottomasti hyvä ja toimiva tapa, mutta kilpailemme nykyään globaalien alustajättien kanssa. Niiden rinnalla pysymiseen tarvitaan laajempaa yhteistyötä eri toimijoiden välillä. Kehittämällä yhdessä läpinäkyvää, avointa ja vastuullista digimarkkinoinnin ekosysteemiä luomme menestymisen ja kasvun mahdollisuuksia sekä tuottavuutta niin mainostajille, mediatoimistoille, julkaisijoille kuin teknologian tarjoajillekin”, korostaa Korhonen.
Bio Jenni Korhonen
Uusi tehtävä: maajohtaja, Adform Finland
Ikä: 42
Koulutus: kauppatieteiden maisteri
Kokemus: markkinointipalveluiden johtaja, Sanoma; myynti- ja kehitysjohtaja, Posti, asiakasryhmän johtaja, Sanoma
Tietoa Adformista
Adform on ainoa kansainvälinen, riippumaton ja täysin integroitava mainosalusta, joka on suunniteltu vastaamaan modernien yritysten markkinointitarpeisiin. Yrityksen Adform FLOW -teknologia tarjoaa asiakkaille sujuvan käyttökokemuksen, ja sen skaalautuvan, modulaarisen ja avoimeen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan alustan ansiosta kampanjoiden hallinta sujuu vaivattomasti niiden kaikissa vaiheissa. Alustan avulla asiakkaat voivat hallita mainostoimiaan aiempaa tehokkaammin ja läpinäkyvämmin sekä pysyä kaiken kampanjadatansa omistajina. Vuonna 2002 perustettu Adform kehittää ja tarjoaa asiakkailleen teknologiaa, joka tukee ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä sekä mahdollistaa entistä vaikuttavamman tiedon tuottamisen. Adformin teknologiaratkaisut tehostavat lukuisten asiakkaiden liiketoimintaa eri puolilla maailmaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jenni Korhonen, maajohtaja, Adform Finland
jenni.korhonen@adform.com, 040 042 1760
Sini Sorainen, Wolfcom
sini.sorainen@wolfcom.fi, 040 039 7464
Kuvat



Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
7 x yhteistä välipäivien aktiviteettia Virossa17.12.2025 14:08:04 EET | Tiedote
Joulun välipäivät ovat täydellinen hetki pienelle irtiotolle, ja lyhyen matkan päässä Viro tarjoaa runsaasti mukavaa ja vaivatonta tekemistä koko perheelle. Poimi talvikauden helpot hyvänmielen aktiviteetit joulun ja loppiaisen välisiin vapaapäiviin.
Suomalaisen Ainoa Wineryn laatuviinit joulupöytään ja pukinkonttiin24.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Hollolaisen Ainoa Wineryn viineissä maistuu marjat, metsä ja ripaus talven mausteisuutta. Viinit valmistetaan suomalaisista villimarjoista ja hedelmistä perinteisellä viinimetodilla. Tuloksena on kansainvälisesti palkittuja laatuviinejä, jotka ilahduttavat niin joulupöydässä kuin pukinkontissa.
Ainoa Winery sai kasvurahoituksen ja huippuosaajia hallitukseen14.11.2025 11:12:38 EET | Tiedote
Suomalaisiin villimarjoihin ja hedelmiin erikoistunut viinitalo on saanut merkittävän kasvurahoituksen. Sen avulla Ainoa Winery kehittää toimintaansa, kasvattaa raaka-aineiden ostoja sekä tuotanto- ja varastokapasiteettiaan ja lisää henkilöstöä Hollolassa. Investointi tukee myös viinitalon panostuksia markkinointiin ja jakeluun kotimaassa ja kansainvälisesti. Ainoa Wineryn tavoitteena on viinituotannon ja myynnin kymmenkertaistaminen.
Suomalainen menestystarina esillä CBS Newsin valtakunnallisissa uutisissa Yhdysvalloissa13.11.2025 08:33:00 EET | Tiedote
Suomalainen yksityislentoyhtiö Aerocom Aviation nousi kansainväliseksi uutisaiheeksi, kun yhtiön palvelua ja sen toista perustajaa Joonas Nurmea esitellään parhaillaan CBS Newsin aamuohjelmissa ja valtakunnallisissa TV-uutisissa. Keskiviikkona alkanut näkyvyys eri puolilla Yhdysvaltoja tavoittaa kymmeniä miljoonia katsojia ja nostaa esiin suomalaisen yrittäjätarinan sekä sen tarjoaman räätälöidyn matkustuspalvelun.
NH Collection Helsinki Grand Hansa avaa loisteliaan Ballroomin ovet joulunviettäjille4.11.2025 11:51:26 EET | Tiedote
NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotelli pukeutuu jouluun ja avaa loisteliaan juhlasalin ovet vieraille. Tavallisesti vain tapahtumien ja yksityisvieraiden käytössä olevaan Ballroomiin katetaan gaalaillallinen, joka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kokea hotellin historiallinen suuri juhlasali kaikessa loistossaan. Lisäksi Hansa Café Bar & Brasserie kutsuu herkuttelemaan kolmen ruokalajin joululounaalle sekä nauttimaan jouluaaton herkkuja notkuva menu.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme