NYAB Oyj

NYAB utser Elin Åhrberg till ny medlem i koncernledningen

NYAB har utsett Elin Åhrberg till HR- och miljödirektör och ny medlem i koncernledningen. Hon kommer att leda och ansvara för NYAB:s HR- och KMA-aktiviteter samt delta i utvecklingen av hållbarhets- och annan icke-finansiell rapportering av koncernen. Hon tillträder sin tjänst den 16 oktober 2023.

Elin Åhrberg

Åhrberg har en lång erfarenhet av HR och ledarskap, senast i bygg- och infrastruktursektorn. Hon arbetar idag som HR-chef på Svevias division Drift där hon varit sedan 2021. Tidigare har hon haft olika HR-relaterade befattningar på bland annat NCC, Mangold Fondkommission och AFRY. Vidare har hon studerat beteendevetenskap vid Stockholms universitet och ekonomi vid Umeå universitet.

"Motiverade och engagerade medarbetare är en hörnsten i NYAB:s verksamhet. Vi arbetar också ständigt med att säkerställa hållbarheten i vår verksamhet. Att stärka vår koncernledning är avgörande för att nå våra ambitioner inom tillväxt och utveckling, och vi är glada över att få Elins stora kompetens i företaget”, säger Johan Larsson, VD på NYAB.

"Det här är en fantastisk möjlighet att bli en del av en framåtblickande och dynamisk organisation. Jag är ivrig att börja samarbeta med det talangfulla teamet på NYAB och bidra till dess fortsatta framgång. Jag är riktigt glad över att börja i min nya roll i oktober”, säger Elin Åhrberg.

Elin Åhrberg

Länkar

NYAB bygger en ren framtid med decennier av erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi möjliggör den gröna omställningen i Norden genom att erbjuda ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom förnybar energi och hållbar infrastruktur till kunder inom offentlig och privat sektor. NYAB har sitt säte i Uleåborg och över 400 anställda i Finland och Sverige.

Följ NYAB Oyj

Senaste pressmeddelandena från NYAB Oyj

Extra bolagsstämma godkände NYAB:s flytt till Sverige, listbyte för aktien förväntas ske vid halvårsskiftet29.4.2024 16:00:00 EEST | Tiedote

En extra bolagsstämma godkände idag NYAB:s föreslagna gränsöverskridande ombildning vilken innebär flytt av bolagets säte till Luleå från tidigare Uleåborg i Finland. I samband med flytten kommer också en flytt av notering att ske av NYAB:s aktie. En avnotering från Nasdaq First North Growth Market Finland är planerad till den 28 juni 2024 och första dag för handel av NYAB:s aktie på Nasdaq First North Growth Market Sverige beräknas bli i nära anslutning. Bolagets målsättning är att noteras på Nasdaq First North Sveriges Premier-segment.

NYAB suorittaa laajamittaisia vesitöitä Södertäljen kanavassa18.4.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

NYAB on allekirjoittanut Ruotsin liikennevirasto Trafikverketin kanssa sopimuksen, jonka arvo on 174 miljoonaa Ruotsin kruunua (noin 15 miljoonaa euroa). Projektin tilaajana on Ruotsin liikennevirasto Trafikverket, joka viimeistelee Södertäljen sulku- ja kanavaprojektia yhteistyössä Ruotsin merenkulkulaitos Sjöfartsverketin kanssa. Projektin tarkoituksena on tehdä rahtiliikenteestä kestävämpää ja tehokkaampaa sekä parantaa meriturvallisuutta.