Team Rynkeby keräsi 856 662 euroa vakavasti sairaiden lasten hyväksi

Suomen Team Rynkeby -hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkueet onnistuivat epävarman taloustilanteen aiheuttamista haasteista huolimatta keräämään huiman 856 662 euron lahjoituspotin, joka jaettiin Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiö sr:lle ja Sylva ry:lle.

Team Rynkeby -hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkueet pyöräilevät vuosittain Pariisin tukeakseen vakavasti sairaita lapsia ja heidän perheitään. Hankkeen vuosittaisen juhlagaalan yhteydessä Suomessa kerätty hyväntekeväisyyspotti lahjoitettiin lauantaina 30.9. Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiö sr:lle ja Sylva ry:lle.

Suomen kahdeksan hyväntekeväisyyspyöräilyjoukkuetta pääsivät hienosti Pariisiin yli 50 muun kansallisen ja kansainvälisen joukkueen kanssa. Talouden epävarmoista näkymistä ja Ukrainan sodan luomasta poikkeustilanteesta huolimatta 220 pyöräilijää ja 50 huoltotiimin jäsentä Suomesta saivat kerättyä huomattavan lahjoitussumman. Tänä vuonna Team Rynkeby lahjoitti yhteensä 818 927 euroa AAMU säätiölle ja Sylvalle.

Team Rynkeby Suomen maajohtaja Lea Koivisto on todella iloinen kaikkien hankkeeseen osallistuneiden pyöräilijöiden ja huoltotiimien sitoutumisesta ja kovasta työstä tavoitteidemme saavuttamiseksi.

Olemme onnistuneet myös pitämään hankkeen hallinnolliset kulut erittäin pieninä, sillä hankkeen suurin tukija Eckes-Granini kattaa suuren osan kuluista yhdessä muutaman suurimman kumppanin kanssa. Suurin osa kaikesta kerätystä tuotosta menee avustusjärjestöille, iloitsee Suomen maajohtaja Lea Koivisto.

Tänä vuonna hallintokulujen osuus keräystuloksesta oli 4,4%. Sääntöjen mukaan hallintokulut eivät koskaan voi ylittää 12% keräystuloksesta. Niin vapaaehtoiset kuin hanketta sponsoroivat yrityksetkin ovat mahdollistaneet tärkeiden lahjoituskohteiden tukemisen merkittävällä panostuksellaan.

Erityiskiitos kuuluu myös kaikille kouluille ja koululaisille, jotka ovat omalta osaltaan tukeneet hanketta tämän kevään ennätyksellisessä Team Rynkeby koulujuoksu -tapahtumassa. Tästä on hyvä jatkaa seuraavaan kauteen, kannustaa Lea Koivisto.

Aamu Säätiölle yhteistyö Team Rynkebyn kanssa on hyvin merkittävää ja säätiö on jälleen suuresti kiitollinen saadusta tuesta. Vuosittainen tuki mahdollistaa Aamulle rahoittaa laaja-alaisesti ja pitkäjänteisesti lasten eri syöpien tutkimustyötä. Parhaiden syöpähoitojen edellytyksenä olevien kliinisten hoitotutkimusten lisäksi voidaan nyt myös rahoittaa perustutkimusta.

Sylva Ry on erittäin iloinen ja kiitollinen siitä, että Team Rynkeby onnistui jälleen keräämään rahaa hyvään tarkoitukseen. Lahjoitetut varat käytetään syöpään sairastuneiden lasten perheiden psykososiaalisen tuen hankkeisiin.

Suomen lisäksi Team Rynkeby -säätiö on kerännyt rahaa vakavasti sairaiden lasten hyväksi myös Ruotsin, Tanskan, Norjan, Färsaarten, Islannin, Saksan ja Sveitsin joukkueiden sekä yhden kansainvälisen joukkueen voimin.

Kansainvälistä hyväntekeväisyyspyöräilyhanketta tukee Eckes-Granini Group yhdessä lahjoituksia saavien järjestöjen kanssa.

Lea Koivisto, lmck@team-rynkeby.com, p. 040 551 8159

Team Rynkeby