Laakson yhteissairaalan allianssi

Tervetuloa Laakson yhteissairaalan peruskiven muuraustilaisuuteen

Laakson yhteissairaalan peruskivi muurataan perjantaina 6.10.2023 klo 14.00–16.00 Laakson sairaala-alueella, käyntiosoite juhlapaikalle osoitteesta Nordenskiöldinkatu 18, Helsinki.

Sairaalarakennuksia ilmasta kuvattuna.
Laakson sairaala-alue rakentamisen valmistumisen jälkeen. Yhteenliittymä Laakson Latu

OHJELMA:

Kaupungin tervehdys Juhana Vartiainen, pormestari
Käyttäjän puheenvuoro Juha Jolkkonen, toimialajohtaja, Helsingin kaupunki, sosiaali- terveys- ja pelastustoimiala
Käyttäjän puheenvuoro, Matti Bergendahl, toimitusjohtaja, HUS
Tilaajan puheenvuoro, Vesa Vainiotalo, hallituksen puheenjohtaja, Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaala
Pääsuunnittelijan tervehdys, Toni Väisänen, arkkitehti, Tähti-Set
Pääurakoitsijan tervehdys, Saku Sipola, toimitusjohtaja, SRV
Peruskirjan lukeminen Marko Virtanen, toimitusjohtaja, Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaala
Peruskiven muuraus

Peruskiven muuraustilaisuuteen on medialla avoin pääsy. Tilaisuuden alkaessa klo 14 julkaistaan lehdistötiedote ja faktapaketti kuvineen. Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus haastatteluihin.

Median ilmottautumiset: Sari Korolainen, puh. 040 841 3600, ext-sari.korolainen@hus.fi tai Heidi Härmä, puh. 040 482 9777, heidi.harma@srv.fi

Laakson yhteissairaala on Helsingin kaupungin ja HUSin yhteinen hanke

Laakson yhteissairaala -hanke uudistaa Laakson sairaala-alueen ja rakentaa alueelle yli 900 sairaansijaa psykiatriselle sairaalahoidolle ja Helsingin sairaalalle. Lisäksi Laakson yhteissairaalan allianssi rakentaa sairaalarakennuksen HUSin oikeuspsykiatrialle Ohkolan alueelle Mäntsälään. Sairaala-alueella on tehty valmistelevia töitä vuodesta 2022. Maanalaisten tilojen ja päärakennuksen maanrakennustyöt aloitettiin viime keväänä. Päärakennuksen rungon teko alkaa suunnitelman mukaan vuoden 2024 alussa. Kokonaisuus valmistuu vuonna 2030.

Sairaalarakennuksia ilmakuvassa.
Laakson sairaala-alue rakennushankkeen valmistumisen jälkeen.
Opaskartta
Saapumisohje tilaisuuteen

Laakson sairaala-alue uudistuu

Helsingin kaupunki ja HUS uudistavat Laakson sairaala-alueen 2020-luvulla. Hanke on nimetty Laakson yhteissairaalaksi. Alueelle rakennetaan uusia sairaalarakennuksia sekä maanalaiset pysäköintitilat ja ajotunneli Auroran sairaalan portilta. Vanhoja suojeltuja sairaalarakennuksia peruskorjataan.

Uudistuvan sairaalan suurimmat käyttäjät tulevat olemaan HUSin ja Helsingin kaupungin psykiatrinen sairaalahoito sekä Helsingin sairaala, joita varten tulee yhteensä yli 900 sairaansijaa. Lisäksi tiloja tulee neurologiselle kuntoutukselle ja eri poliklinikoille sekä opetukselle ja tutkimukselle.

Lue lisää laaksonyhteissairaala.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Laakson yhteissairaalan allianssi