Keusoten asiakas- ja potilastietojärjestelmien uudistus on edennyt loppusuoralle
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) asiakas- ja potilastietojärjestelmäkokonaisuuden yhtenäistäminen on edennyt viimeisiin käyttöönottoihin. Syksyn aikana Nurmijärvellä otetaan käyttöön uudet asiakas- ja potilastietojärjestelmät ja Hyvinkäällä käyttöönotetaan uusi sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmä.
Hyvinvointialueen yhtenäisellä asiakas- ja potilastietojärjestelmäkokonaisuudella on merkittäviä vaikutuksia asiakasprosessien, toimintatapojen ja kirjaamiskäytäntöjen sujuvoittamiseen ja yhdenmukaistamiseen koko hyvinvointialueella. Yhtenäisten järjestelmien myötä myös moniammatillinen yhteistyö ja sote-ammattilaisten välinen viestintä helpottuu.
– Yhtenäinen pelikenttä mahdollistaa uudenlaisten palveluiden kehittämisen hyvinvointialueen asukkaiden parhaaksi. Esimerkiksi digitaalisten asiointikanavien yhdenmukaistaminen ja sujuvoittaminen onnistuu yhtenäisen asiakas- ja potilastietojärjestelmäkokonaisuuden myötä, kertoo hankejohtaja Petteri Puurunen.
Muutos sujuvoittaa asukkaiden ja ammattilaisten arkea
Uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmäkokonaisuus korvaa 16 kuntayhtymän alueella käytössä ollutta järjestelmää. Uusi järjestelmäkokonaisuus toimii OMNI360-tuoteperheen alla, ja sen toimittaa CGI Suomi Oyj.
Uuteen järjestelmäkokonaisuuteen on siirrytty vaiheittain viimeisen vuoden aikana, ja edessä olevat kolme suurta käyttöönottoa ovat hankkeen viimeiset suuret toiminnalliset muutokset: syksyn aikana uuden järjestelmän pariin ponnistetaan 2.10. alkaen sosiaalihuollon palveluissa Nurmijärvellä ja Hyvinkäällä sekä Nurmijärvellä vielä 16.10. suun terveydenhuollon osalta ja 1.11. alkaen perusterveydenhuollon osalta.
– Käyttöönottojen yhteydessä voi esiintyä väliaikaista hitautta palveluissa, kun teemme testauksia ja esimerkiksi järjestämme koulutuksia. Lopputuloksena on kuitenkin entistä toimivampi ja yhtenäisempi järjestelmäkokonaisuus, joka helpottaa sekä asukkaiden että Keusoten ammattilaisten arkea, kertoo kehittämispäällikkö Paula Tiilikainen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Puurunen
hankejohtaja
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
petteri.puurunen@keusote.fi
Tietoja julkaisijasta
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue vastaa sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastustoimen ja erikoissairaanhoidon järjestämisestä Hyvinkään, Järvenpään, Nurmijärven, Pornaisten, Tuusulan ja Mäntsälän alueella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote)
Hyvinvointialueen investointisuunnitelma vuosille 2025–28 aluevaltuustoon1.12.2023 16:24:21 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan aluehallitus käsitteli kokouksessaan 28.11.23 hyvinvointialueen investointisuunnitelmaa. Hyvinvointialueen on vuosittain laadittava investointisuunnitelma, mikä sisältää tiedot seuraavaa tilikautta seuraavien neljän vuoden aikana aloitettavista investoinneista ja investointeja vastaavista sopimuksista. Aluehallitus päätti esittää, että aluevaltuusto hyväksyy investointisuunnitelman.
Henkilökohtaista apua hyvällä asenteella Keusoten uudesta yksiköstä27.11.2023 10:26:23 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella (Keusote) on luotu kokonaan uusi yksikkö: henkilökohtaisen avun palvelua tarjoava hyvinvointialueen oma avustajapalvelu polkaistiin käyntiin lokakuussa. Uudistuksen taustalla on muun muassa henkilökohtaisen avun lisääntynyt tarve.
Palvelujen verkostosuunnitelman kuulemiskierroksen tulokset aluehallituksen käsittelyssä23.11.2023 13:32:03 EET | Tiedote
Aluehallitus kuuli tiistain kokouksessaan 21.11.23 iltakouluaiheena palvelujen verkostosuunnitelmasta tehdyn kuulemiskierroksen tuloksia. Kuulemiskierros tuotti runsaasti ehdotuksia ja palautteita, joiden käsittelyyn virkamiesvalmistelussa tullaan panostamaan.
Keusoten chat-palvelut laajenivat: neuvontaa ja ohjausta matalalla kynnyksellä22.11.2023 16:23:35 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) chat-palvelut laajenivat merkittävästi: automaattinen chatbot palvelee verkkosivustolla vuorokauden ympäri ja lisäksi arkisin klo 9–11 chatissä antavat neuvontaa ja ohjausta Keusoten ammattilaiset.
Keusote palkitsi työntekijöitään laatu- ja innovaatioteoista20.11.2023 10:47:47 EET | Tiedote
Keski-Uudenmaan hyvinvointialue (Keusote) palkitsi työntekijöitään laadun edistämiseksi tehdyistä kehittämistöistä ja uusista innovaatioista. Palkitsemisella halutaan tehdä kehittäjien ja innovaattorien työtä näkyväksi ja antaa myös muille mahdollisuus hyödyntää tehtyä kehittämistyötä ja innovaatioita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme